Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 557 ggr
Theres
0

Utan koppel :P

Räcka ut tungan
Var ute en sväng med Melwin nyss, han är jätteduktig när vi går, han älskar att springa efter min lillasysters fötter.

Idag försökte jag att inte dra i kopplet alls, utan locka på honom istället när han gick åt fel håll och in i skogen, visslerligen tog det lite längre tid än om man sträcker kopplet så han fattar att det inte går att gå längre, men det funkade =) 

På tillbakavägen så tänkte vi att kan kanske kunde vara lika duktig utan koppel, men vi visste inte om vi vågade.

Men sen gjorde jag det iallafall. Han hade fortfarande selen på dig, så jag vet inte om det berodde på det, men han går efter oss lika duktigt som Gollum.

golf.ifokus.se

JossanH
0

vissa illrar är jätte duktiga på det där! Mina är det ibland… så därför vill jag inte chansa.. Är man osäker i början kan man köpa ett lätt koppel som man släpper så att det släpar efter illern, sen med bara sele, och sen helt löst! ge beröm och godis när han gör rätt så kanske ni kan ha honom helt löst! Det vore väl härligt!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
0

idag gick vi bara en liten bit med koppel, sen tog vi av kopplet sen fick han gå med bara sele ända hem, sen tog vi av hans sele och så var han på baksidan lite utan något alls =)

sen tesade vi att ha råttorna i koppel, men de var för små än, hade ett koppel som passade sådär på Lepad, men fick göra hemmagjorda koppel till wowlerine och paztell, det gick ihte så bra, de får vänta tills de blir större :P

golf.ifokus.se

Ferret.YinniZ
0

Åhh…! vad duktig han är:D *Imponerad*:)

Theres
0

ja :P

golf.ifokus.se