Anmäld *suckar*
För ca 9 månade sen fick jag en anmälan till djur nåt på ommunen och dom kom hit och hade INGET att anmärka på i min djur hållning.
Dom tyckte hunden va jätte fin, katten (hade bara en då) Och illrarnas bur va stor och frech. Vi berättade juh att dom bara är där ibland. Alla djuren har tillgång till mat och vatten och dom är fina i hull och allt.
Nu i fredags fick jag ett brev att dom fått in FLERA klagomål ang min djurhållning. Viss i sommar har illrarna haft valpar så de har varit MÅNGA djur men alla är juh sålda. Men annars ser här lika dant ut som sist. Dom hade kommit hit och ringt utan resultat.
Jag har juh börjat skolan så jag är inte hemma hela dagarna. Vi har hemligt nummer så enbart genom adressen och namn borde de vara omöjligt att få fram vårt nummer så vida inte anmälaren gett ut de.
Vet ej om de e anonymt denna gången men de va de sist.
Jag har inget att dölja och tar inte åt mig dom är så välkommna så.
Men jag blir ändå så irriterad. Ska man anmäla så gör de inte anonymt. För mig verkar de osm de är någon som har för mycket fritid och retar sig på mig eller något.
Fattar NADA!
Ska ringa tjejen somskickade brevet i morgon och se vad de handlar om. Grrrrr
Vet inte ens vilka djur anmälan gäller eller något.
Det kanske är så att det är någon som inte vet ett skvatt om illrar som har anmält? De kanske tror att det är vilda djur som du har fångat och har i bur eller något? Det verkar ju helskumt det här! Konstigt att anmälaren är så mån om att vara anonym. Som om de inte står för vad de tycker liksom.

Ofta anmäla någon för man har djur?
Ppppa sa ofta när jag hade så många råttor att snart skulle säkert någon komma och anmäla allt (för han tyckte det luktade) men ingen kom :P
golf.ifokus.se