Lussebubbar

Ge mig! :O
golf.ifokus.se
Kan inte säga mer än att jag förstår dom! En riktigt saftig saffransbulle det finns inte mycket som är bättre… :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Jag har börjat hata lussebullar. Min farmor kan inte baka WHATSOEVER, men varje år envisas hon med att baka lussbullar och dom är så torra att man kan dö av dom…ingen äter någonsin upp dom, men året därpå är dom på fikabordet ändå…*ryser*
#3 tur man kan både göra själv och köpa i handeln då
De i handeln har oftast för lite saffran opch är för torra enligt mig. Och vad ska alla de där peckliga russinen i dem att göra? :O
Paulina

Håller med dig Aviendha vad ska de i med alla äckliga russin för. Därför det är så bra att göra dem själva.
Då sätter jag bara i en i varje ända för att det ska vara där. Lätt att peta bort är de då också för oss som inte tycker om russin.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#6 Precis =) Det är fint att ha en i kringlan, men de petar man ju bort. Lika hemskt varje gång man hittar dem gömda i smeten..
Paulina
#8 Fresta inte ;) Mamma ringde nyss och hon var mitt i lussebak, gissa om jag blev avis. Det är ruskigt gott med nybakade lussebullar med mjölk ^^
Paulina

Mamma bakar nu :D Mmmm, känner doften… ska äta massa deg… orkar inte vänta :D
golf.ifokus.se

Skall baka lussebullar med mycket saffran nästa helg :D
Säger som Aviendha, det är ruskigt gott med nybakade lussebullar och mjölk :)
gud vad den här tråden drog i väg åt annat håll…

#12: Nejmen vi pratar ju fortfarande om lussebullar. Det innebär väl att vi håller oss rätt bra till tråden :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alla mina illrar älskar/älskade åxå lussebullar. inte vanliga bullar, men just lussebullar är mums.
Jag älskar åxå lussebullar. vill ha en just nu… två kanske… :-P

finns inga goda lussebullar utan russin ;o)

Jag älskar lussekatter =) De ska absolut vara russin i! Russin är gott.
golf.ifokus.se