Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 520 ggr
Theres
0

Många djur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satt och räknade lite här om dagen när min råtta dog… hon var mitt 42:a djur som dog… och jag har då haft djur sen jag var 12.
Galet många.

Hur många har ni haft, om man inte räknar med de ni har nu som lever.

Räknar jag med de som lever så har jag haft 49 stycken.

golf.ifokus.se

Aviendha
0

Oj.. Det blir ju en del om jag ska räkna med alla fiskar som dött genom åren, spec när akvariet havererade, så jag räknar inte med dem.

Om jag räknar bort hundar och katter som familjen haft och bara räknar de som vart mina egna så har jag haft 5 djur som dött. 8 totalt.

LiindaLarsson
0

Ja har tappat bort räkningen men säker kring 30-40 djur

sokka
0

Hmm.. jag har nog haft 8 då.

2 hamstrar som inte blev så långlivade, och sen 6 kaniner totalt varav den ena dog ung. Dom fem andra blev väldigt gamla och den äldsta blev hela 12 år, rätt gammalt för en kanin.

Gammelkatten vi haft under min uppväxt lever tack och lov, även om han nu är 11 och börjar komma upp i åren så har han nog en bra tid kvar. Och ja, resten lever och frodas och är unga pigga och glada :D Har 5 djur "själv" i livet. :)

Theres
0

Jag räknade med min systers 3 råttor, hennes 2 hamstrar (den ena var halva min) och första familjekatten i dedär 42… resten var mina helt egna… utom hon som dog nyss, hon var min systers i några månader, sen fick jag henne för hon inte orkade mata och städa.

golf.ifokus.se

Fruttisen
0

Hade akvarium ganska länge när jag var liten, fiskarna räknar jag inte…annars är det två möss, Nisse och Tisse, och en råtta Bea, som jag har förlorat. Sedan har min familj har haft diverse smådjur som gått bort…micromusen Ebba, plus 7 andra råttor, kaninen Ludde.

Aviendha
0

Ska jag räkna med familjens djur till mina 5 så blir det 10 djur. Med fiskarna så borde det tyvärr vara uppåt 100..

[Cute]
0

Under mina 23 år har jag haft väldigt många djur, eller ja.. haft djur sen jag var ungefär 6 år gammal..

Hundar- 2 st

Katter- 3 st

Kaniner- 5 st (+ 2 kullar med 5 ungar i vardera kull)

Marsvin- 15 st

Råttor- 3 st

Möss- 3 st

Hamstrar- 5 st (+ 8 ungar)

Chinchilla- 1 st

Nymfparakiter- 2 st

Underlater- 4 st

Leopard gecko- 1 st

Iller- 2 st

Sammanlagt om jag inte glömt någon så är det: 59 st

Lenore
0

Inte så många eftersom både jag, min syster och pappa är pälsdjursallergiker och pappa är inte så glad för djur överhuvudtaget. När jag bodde hemma fick jag och min syster vars en kanin, Nina och Kickan som bodde i en stor utebur, men dem hade vi bara i ett år sen kom en katt och skrämde ihjäl dem. Ett tag senare skaffade familjen två guldfiskar, Sven och Svea. Svea dog efter bara någon vecka men Sven hängde kvar rätt länge.
Ett tag efter att jag och min sambo blev ihop (vi bodde fortfarande hemma då) skaffade vi en katt tillsammans, Saga som fortfarande bor hos mina svärföräldrar. Vi hade inte hjärta att separera på henne och katten Misan dem hade sen tidigare så hon fick bo kvar där.
Idag har vi tre illrar också, Nintendo, Grumme och Ludde.

Sammanlgat blir det 8 djur om man räknar med fiskar och levande djur.

Sara
0
  • 1 katt
  • 1 hund
  • 6 hästar (1 död, de andra sålda)
  • 15 illrar (10 döda, 5 hemma)
  • Fiskar x st.
  • 2 hamstrar.

25 djur..

Sara

Musiken
0

3 grodor och en mal…

Och tva illrar nu da. Sa 3 doda och 5 totalt :P

Ceciliaolucifer
0

Oj, jag kan faktiskt inte uppskatta det.
Jag själv har haft fågel, marsvin, kanin, ökenråtta,iller,katter, ödlor i alla dess arter, fiskar.

9 st Ödlor (3 anolis, 2 daggecko, 2 leopardgeckos, 2 kamelonter)
7 st kissar (Gita, Snobben, Smulan, Max, Trollet, Tiffarny, Laban)
1 st Vovve (Pyret)
2 st ökenråttor
2 st Nymfparakiter ( En hette Emil)
3 st Marsvin (Oliver, Josefin, Josefin)
2 st illrar (Lucifer & Tigern)
1 st Kanin (Norpan)
Så 27 st djur som jag kommer ihåg, exklusive fiskar!

Sen så har vi en bekant som har en djuraffär och de djur som blev sjuka och behövde vård fick vi ta hand om. Så vi har haft alla möjliga djur hemma såsom stora Aror till små hamstrar. Alla klarade sig inte men några gjorde det Skrattande

Aktuell djurstatus i familjen består av 16st djur!

sarae
0

Djur jag eller familjen har haft genom åren, av dessa är det faktiskt bara ormarna, illrarna och mössen jag har/haft ensamt ansvar om.

2 katter

3 hundar

2 eremitkräftor

ett par hundra vandrande pinnar (suck! började med en…)

ca 5 silkeslarver

3 dvärghamstrar

2 ökenråttor

2 boaormar

11 illrar

2 möss

JossanH
0

Har haft:

1 katt (som blev 19 år)

2 möss

1 kanin

1 gerbil

Och så räknar jag min brors hund också.. Som jag hade mycket hand om..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Lissi08
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Få se:

En hörna + 5 kycklingar
Ett får
En doberman + En blandras
Fem underlat
En dvärghamster

så då blir det 15 döda
Och mitt enda husdjur idag, en IOR min prins ! :D -->

skrollan
0

Mhm, men alla djur som vi haft i familjen sedan jag föddes är det (måste nog räkna upp med namn för att minnas)
Katter:
Sune, Maxi, Sixten, Zimba, Astrid, Håsan, Sylvester, Nala, Smulan, Athlas, Alice, Schess (inklusiv två kullar med 5+6 kattungar på astrid)
Hund:
Ami
Iller:
Skrollan och groggie
Marsvin:
Daisey, jack
Hamster:
Tusse
Kaniner: Rosa (en kull med ca 4 ungar) snuttan (två kullar?)
x antal fiskar!

Tror det är alla. Och dem flesta utav dem har gått över bron till himlen :'(

JossanH
0

Men man ska ju inte räkna de djur som ännu är i livet utan hur många ni har förlorat..

Sajtvärd på Iller.ifokus

skrollan
0

juste, det glömde jag skriva ned när jag försökte rabbla upp alla.
Vi har förlorat alla kaniner, hamster, marsvin, hund, x antal fiskar, och 3 katter.