Finns intresse?
Det är med stor sorg i mitt hjärta och mycket motvilligt som jag lägger ut denna annonsen :(
Jag har två illrar som nog måste hitta ett nytt hem, då detta med bostad inte alltid är så lätt.
Mina föräldrar har förbjudit dom i huset, då honan inte är riktigt säker i sig själv, så nu bor dom ute i stallet och någon lägenhet hittar vi inte iheller :(
Det är svårt för mig att inse att dom faktiskt har det bättre hos någon annan nu när hösten är på ingång och en egen bostad lyser med sin frånvaro.
Honan, Loppan, är en pastell färgad flicka som är runt en 4-5 år gammal. Hon är hur underbar som helst mot mig och pojkvännen och älskar att pussas och kramas, men kan vara något avvaktande mot nya! Hon är dock inte toalettsäker och jag har aldrig lyckats få henne det iheller.
Hanen, Balder, är en vildfärgad gosse på 1,5 år ungefär. Världens underbaraste som älskar bus och en massa massa pussar :)
När han gick inne var han toalettsäker och missade endast några enstaka gånger.
Båda är vaccinerade två gånger (en gång förra året och en gång för någon månad sedan)
Dom har alltid tillgång till Royal Canin kitten och får även gris-/kycklinghjärta, lever, kyckling vingar/klubbor osv flera gånger/veckan och dom ÄLSKAR det!
Båda är kastrerade.
Dom flyttar endast om hemmet känns 100% säkert och endast illervana sökes. Kontakt efter flytten är mycket viktig, då dom betyder något så oehört för mig.
Säljes dom också bara tillsammans då dom är varandras bästisar och tyr sig till varandra i alla lägen!
Pris: Jätte svårt att sätta, men 1500:- för båda kanske?
Finns det "stödhem" eller liknande så får dom gärna gå dit där i första hand, vill gärna inte förlora mina bebisar i första taget.
Finns det någon som känner att dom har allt att ge, kärlek, ett varmt hem och mycket mycket pussar, till mina älsklingar, så är ni välkomna att höra av er till min mejl:
CatarinaLjungberg@hotmail.com eller via PM här inne. Alla frågor tas gärna där också.
Illrarna finns i Skåne/ i Svalövs kommun.
Mvh,
Catarina
Huvva, vad trist att höra. Bra vore ju dock om man visste var de fanns. Kanske std det redan, men jag är halvblind med ;)
Paulina
#7 Oj! Klantigt av mig. Kändes som jag missade något och det gjorde jag tydligen.
Dom finns i Skåne/Svalövs kommun.
*lägger till det i annonsen*

Oj dom var sjukt fina båda a2 :) kär <3
Söker du foderhem först och främst? Det känns som ett allt vanligare alternativ idag :) Hoppas att det går bra för er!
Håller tummar!

Oj vilka fina illrar! Hoppas du hittar ny bostad och ett foderhem sålänge! Förstår att det är svårt att förlora dessa två sötnosar!
Gärna foderhem, men tror att det bästa är att sälja dom, tyvärr. Pratat med banken idag och blir det en lägenheten blir det ingen stor en, så det bästa är nog ett nytt hem :(
Med ett stort krav på att om man någon gång ska sälja illrarna att man hör av sig till oss innan.

De är så otroligt fina båda två!!
#13 Tack! Hoppas att jag finner toppen hem till dom också 

#12> Jasså det är en lägenhet på gång i bästa fall iaf? Ville bara säga att jag bott i en 1a på 29 kvadrat med min kille och 2 illrar i flera år. Det var absolut inget problem. Visst, det luktade lite mer instängt än vad det gör i en större lägenhet men det går om man vill. Mina illrar hade sin huvudsovplats inne i det lilla badrummet, där de även åt och bajsade (den låda de använde mest). Säkrar man bara toalock (tungt lock) och golvbrunnarna (limma/bänd ut kanterna) så är badrummet säkert och man kan enkelt hålla rent.
Det finns även många andra som klarat sig i studentrum och dessa är ju ännu mindre. Visst, det är inte idealt, men det går. :-) Och vad gäller illrarna så är de extremt anpassningsbara, bara de får gå på promenad då och då så kan de bo smått. :-)
Men men, hur du gör är såklart upp till dig, ville bara uppmuntra dig om att det faktiskt funkar mycket bra att bo i liten lgh med illrar! :)
#15 :) Tack! Problemet är att jag har igelkottar också, honor och hanar, som måste ha varsitt rum att bo i… minst. Det är därför som blir blir lite knasigt med en 2:a, då det var planerat med en 3:a eller 4:a, men som nu inte funkar som vi tänkt oss. Rent ekonomiskt går det, men bankerna och hyresvärderna gillar inte att jag inte ha något "fastjobb" så att säga.
Men i värsta fall går det kanske att lösa ändå på något annat sätt ;) Vi får försöka luska ut någonting bra så att kottar och illrar inte kommer i kontakt med varandra.
Lite stor omställning från en villa till en lägenhet - Man blir lite nojjig ;)
Har funderat på hur dom skulle funka ihopa, honan vet jag om absolut inte kommer acceptera kottarna, men hanen möjligen… Vågar inte ta några chanser så att någon av dom blir skadade.
Mvh,
Catarina

#16> Nä, jag skulle nog inte heller våga chansa på att ha dem ihop… Lycka till! :-)
#17 Tack :) Håller tummarna att ett bra hem dyker upp :D

:)

#20 Igelkottar bor inte i bur utan ska vara lösa på minst 20kvm.
Jaha ok, jag vet ingenting om igelkottar, spec. inte om tama. De kräver alltså mer yta än en iller? Då har man lärt sig ngt nytt =)
Mvh Jenny
Precis och det är det som är problemet :( Men vi får se hur vi löser det!

hur går det?
#24 Inte så bra :/
Får väl avvakta och vänta på rätt dyker upp :)
*puttis*
Båda godbitarna finns fortfarande kvar.
Puttis för dom små då vårn trea gick i stöpet :(
Puttar för grabbarna
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

pm:ar dig.
Vi kan hjälpa till.
Tittat på en stor 2:a idag med inglasad balkong, hoppas vi får den *håller tummarna*

Det får man hoppas, är det en hyresrätt eller bostadsrätt?
#32 Bostadsrätt :)
#33 vi får hålla tummarna

lycka till

Om du ändrar dig angående att de säljs tillsammans, så tar jag emot loppan med öppna armar.
För kontakt, robjer89@hotmail.com som är min mail/msn.
Klart dom ska få vara tillsammans, tror jag inte skulle ändra mig om en sådan sak men håller med Loppan är en oerhört snygg iller.
hur har det gått cattelina? jag håller tummarna på att du fick lägenheten så att du får bo tillsammans med dina älsklingar.

Jag håller också tummarna för att illrarna får stanna hos sin matte.
Det var väll tal om att det skulle vara en två rums lägenhet för igelkottarna inte fick vara med illrarna om jag ej minns fel.
Hoppas det löser sig.

Putter upp tråden, och tillägger att Loppan har sötaste fräkniga nosen någonsin!

*puttar sötnosarna*

har dom fortfarande inte hem?
Sötisarna säljs bara tillsammans och ingenting annat, då Loppan är en gamling och ska inte behöva mista sin enda vän som hon bott med i 1,5 år. Då har dom det bättre ute i stallet tillsammans än att gå skilda vägar :)
Rätt hem har inte dykt upp, därför finns dom fortfarande kvar, då det är mest barnfamiljer som hört av sig och Loppan är en tuff iller, så det känns inte rätt.

puttar upp för dem!

Jaa barn familjer kanske inte är så jätte lämpligt..
Önskar jag kunde göra något förutom att hoppas att det löser sig :(

#47 Samma här..