Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 465 ggr
Smex
0

En halv hane?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lanithra (min yngsta och senaste) har ju alltid spelat på att hon är yngst och det är så synd om henne om hon inte får som hon vill. Hon vill alltid ha uppmärksamhet och blir lätt svartsjuk om någon annan börjar kela eller leka med någon av de andra illrarna. Hon har där emot kraften att linda en hane runt sin ena tass och kan bli sur på en om man ligger och kelar med Lamio och hon inte är med.

Men nu har jag märkt att hon går runt och skavar sig emot saker som en hane kan göra. Speicellt där Lamio har skavat sig innan. Är det något sorts dominat sak eller har hon umgås för mycket med Lamio?

Vet ju om att hon höll på så när hon löpte men nu är hon kastrerad sen 8 månader tillbaka.

Blir lite fundersam….Obestämd

Fruttisen
0

Så gör båda mina kastrerade honor också, markerar helt enkelt :)

Sara
0

Speciellt Funny gör så här.

Sara

JossanH
0

Min väldigt kastrerade Dexter (kastrerad sedan snart 5 år tillbaka) är en hejare på att markera.. Inne så blir det inga blöta märken men ute blir det faktiskt det!
Antar att det gäller samma saker för honor och hanar- att de kan ha kvar revirmarkerandet i huvudet efter en kastration.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ceciliaolucifer
0

Jag hade nyss 5st gossar här hemma som inte gjorde ngt annant än att gnida sig mot saker och ting hela tiden.

Lucifer, han var kungen, ingen kunde gnugga sig mot rören som han gjorde.. Han la sig helt och hållet på röret och vevade sig framåt med bak och frambenen :)

Sara
0

# 4 Asgarv!!! Bästa idag helt klart! Skrattande

Sara

Smex
0

jag blir tokig på den lilla råttan. Har nu märkt att hon skavar sig bara emot en förlängnins sladd och emot en matta som hon gömmer mat under.

Just att hon slänger sig på den och drar sakta sakta framåt och sen fortsätter och springer. Hon har dragit sig så mycket emot förlängsninsladden så att Lamio har slutat att dra sig emot den.

Har kännt en gång då hon höll på att dra sig över min fot också.Skrikandes

Tusss
0

hehe känn dig omtyckt ;) xD