OT mitt nya sovrum
Förra veckan fick jag med hjälp av hanna äntligen målat, tapetserat och lagt golv.
Samt byggt pp en ikea säng utan tillhörande skruvar. Det är talang :P
Det är inte färdigmöblerat, lister saknas och det är mycket kvar.
Men så här ser det ut nu
garderoben stod i badrummet, och jag hade tänkt slänga den. men jag behöver verligen förvaringsplatsen, så jag tror den får stå kvar. men då vill jag göra nått kul me den. så just nu är jag inne på att antingen måla den röd (samma färg som fondväggen), eller använda rester av fonväggen och tapetsera den, alternativt måla en sidan och tapetsera dörren. eller måla röd, och skära ut blad ur fondväggen och klistra på. Vad tycker ni? har ni andra idéer?
nämen, de va inte mycket rosa :)
#4 Oj, det där mönstret var rätt så jobbigt att kolla på :O Som en optisk synvilla eller något. Finare efteråt må jag säga. Härliga färger!
_No way! Yes way!

#5 det blev inte bättre av det kräkgröna golver som man knappt ser på den bilden=p
Det är ju jättefint sarae. Du och hanna har varit riktigt duktiga. =)
Hoppas jag får se det i verkligheten snart.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Jättebra! Älskar som sagt tapeten. Får illrar fortsätta gömma kött där nu? 
Paulina
Jättefint! Vad duktiga ni är!… Men jag gillade den gamla tapeten också.. :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#9 fråga sara, hon kan nog posta resterna som ligger i garaget=)

Oj! Vilken vågade fondvägg i sovrummet…tur att du inte behöver titta på den när du ska sova- då kanske du skulle bli yr! :) Mrn fint var det iaf!
Jag är konservativ och gillar medaljonger som fondvägg, den där var skrikig men det kanske var för att det var rosa i dom :) Ni är duktiga går ju med rasande fart stor skillnad sen jag var där iallafall ;)

Fondväggen var riktigt snygg!
Gardroben + sängstommen och byrån skulle jag målat blanksvart och sen tapetserat gardrobsdörren med fondtapeten. Det blir mer enhetligt och harmoniskt ;)
Snyggt att fönsterbågarna är svarta!
Tack! ja fondväggen är lite speciell.. men jag älskar den :)
Jossan: den gamla tapeten kommer på posten… jag har nog 5 rullar liggande i garaget :P
#13 tack för tipsen :) Men jag e helsåld på ek nuförtiden… därför jag köpt just den sängen å byrån, samt golv :S Men något måste jag göra för att få det mera enhetligt :) Tyvärr ser ara listerna svarta ut, i verkligheten är de mera bajsbruna :s så de ska målas om även de.
För att testa så påörjade jag målning av garderoben igår.. målar den röd tillsvidare så får jag se om jag tapetserar eller ej sedan. Även sovrumsdörren (som nu är snuskvit) ska bli "london röd"

Oups!
Där trampade jag i klaveret ,)
Jag hade hela huset fullt av syrabetsad furu ett tag.
Insåg att jag bodde i en brädgård och kastade ut rubbet, nu tål jag inte synligt trä längre, he he.
Men det låter ju bra att du ändå knyter ihop det med londonrött på både dörr och gardrob :)
Får jag föreslå ett fräckt överkast i rött och svart + Tunna gardiner i samma färger. Om du låter gardinstången gå 20 cm bredare ut på sidorna av fönstret, så tar du inte så mycket av ljuset och du får en illusion av att fönstret är större ;)
Kolla på La Redoutes hemsida, de har snygga och billiga längder. Från 49 kr/st.
Fniss! Nu gick jag igång ordentligt, bara älskar inredning!!!!
#15 tack så mkt för alla tips! det där med gardinstången har jag inte ens tänkt på! ska genast in och kika gardiner på la redoute!
hehe jag är oxå allergisk mot synligt trä i vanliga fall.. särskilt furu :s men jag har med åldern (senaste året) livit frälst i ek.. inget annat träslag kommer dock över min tröskel :P
det är bara att komma med fler förslag :) älskar själv inredning, men just sovrummet har jag inte haft en klar bild över hur jag vill ha det inredningsmässigt… så där e jag öppen för alla tips

Vilken rejäl förbättring, hur kunde dom förre husägarna sova gott med den där tapeten hehe?=p
Jag älskar själv mörkt trä, ungefär så det ser lite gammalt ut. Har tex rumsbordet som jag älskar så, det är med smide..kommer inte ihåg men tror det är ett indo bord=)*såå snyggt* vill framöver ha hela serien=)
Så fint du börjar få det hemma hos dig :) Får snart ta flickorna med mig och komma ner och hälsa på tror jag allt :)

Du kan ju alltid tapetsera in garderoben i samma färg som fondtapeten =P

gud va mysigt :) grattis till nya mysrummet :)
Jag älskar trä!!! Jag vill att det ska vara lummigt och naturligt och skulle inte trivas i ett ikeahem.. :) Jag har 2 möbler från Ikea- 2 skivställ som står i hallen- that´s it :)
(Tvbänken på bilden finns inte kvar- det var en akutlösning och är nu gömd längst in i förrådet)
Sajtvärd på Iller.ifokus