svansar
vad använder illern svansen till? något speciellt..
tänkte på hundar och katter….
inte så ofta min iller gör något med svansen….
Jag tror de använder svansen till att hålla balansen när de klättar bl a.
Sen så markerar de ju även till andra illrar genom att puffa upp svansen eller vifta på den.
Sara

Dom håller balansen med den när dom tex springer och busar. Sen är den nog väldigt behövlig vid illerspråk. 

De burrar upp den när de är upprörda, och de håller säkerligen balansen med den. Och så darrar de med den när de är upphetsade. Bosse går runt med den som en antenn rätt upp.
Carpe Diem

Och Elliott försöker bädd ain sig med sin svans…

Yes, fast Tott hade väl inte så mycket svans att gömma sig i? En fjolårsgran ungefär.. avbarrad och klar :P
Carpe Diem
just det, hade jag tänkt lite nu med det där att puffa upp, hehe
nej nu ska jag utsätta bobby för balans saker och studera svansen!
nu träffar inte bobby illara så mycket men är det något speciellt dom gör med svansarna när dom träffas??

#5 shhh inte förolämpa totten, han har minsann päls på HELA svansen numera, inte som i somras då kan vi prata förförra årets julgran

#7 Tur att man kunde vinna lite julpynt på Ängla :D
Carpe Diem

#8 Elliott går runt och muttrar över julpynt och tomtar på loftet….
# 6 När de är upprörda eller väldigt exhalterade så viftar de på svansen. Sen så burrar de upp den för att se större ut för sin "motståndare", händer ofta när de känner nya lite läskiga dofter.
Sara
vet iaf att svansen är bra som damm vippa, mycket som fastnar i den!
Fniss.. Ja, i morrhåren oxå.
Sara

Speciellt äggula i morrhåren är sexigt :P
Carpe Diem
Funny har en förmåga att samla damm o liknande på nosen. Allt som oftast får jag befria henne från nått som sitter fast på nosen.
Man kan säga att hon lägger näsan i blöt..
Sara

När mina illrar får för sig att klättra på axlarna så använder de svansen till stöd, och oftast slingrar de den lämpligt i ansiktet på mig. Man känner då att svansen blir hård, och att de tar stöd/balans från den…
# 15 Haha ja precis! Norpan lägger den ofta precis under näsan på mig.
Sara