Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 692 ggr
Bogey
0

Liten knöl på svanstippen?

Husse upptäckte en liten knöl på min svanstipp ikväll. Vet inte om den alltid funnits där eller dykt upp på senare tid.

Är det vanligt eller är det nått som man bör kolla upp?

______
Bogey

MimmieM
0

är den lite krökt i tippen bara?

Carpe Diem

werner
0

Kankse klämt svansen och fått en brosk kula eller bara är svullen.

Bogey
0

Det var ett fasligt klämmande på min svans ikväll, men husse tror nu att det kanske bara är en liten krök längst ut som #1 föreslår. Svårt att säkert avgöra för all päls.

_____
Bogey

HannaM
0

Halvbror Belsebub har en knöl ganska nära svansroten. Troligen kommer den efter en olycka när han gissningsvis bröt svansen. Vi märkte inget förrän ett tag efter att det hänt när han var öm och har fortfarande ingen aning om hur olyckan gick till. 

Men, har inte herr Bogey ont så låter det inte som en skada, snarast som #1 föreslår eller ev. något annat.

MimmieM
0

Robin sa någonting om att de skulle kunna vara en ofarlig tumör av något slag, med betoning på ofarling!

Carpe Diem

HannaM
0
MimmieM
0

#6 words*

Jag har ingen aning, prata med honom!

Carpe Diem

Sara
0

Håll koll så "knölen" inte växer.

Min Oscar hade en tumör mer mitt på svansen och det är enl veterinär svårt att operara dem utan att kapa svansen.

Oscar som hade insulinom (åt Prednisolon) fick sämre läkningsförmåga så knölen fick aldrig läka helt. Vi valde att inte operera eftersom han var så pass dålig ändå och ett operationssår antagligen aldrig hade läkt ordentligt.

Sara

HannaM
0

Men stackars lillkillen är ju inte ens året…

werner
0

Om den ej växer så ta upp det vid nästa vet besök bara för att kolla annars tror jag ej det är ingen fara.