Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1879 ggr
TheUnknown
0

2 hanillrar omplacerar

Med gråten i halsen och fallande tårar måste våra illrar hitta nya livslånga hem. Det är en albino kille, Bambi och en viltfärgad kille som heter Rambo, de är ca. 2½ år.

Båda behöver lite potträning.

De är vana vid kattmat.

De kastrerades och vaccinerades den 9 oktober detta år. (deras första vaccinering).

De måste få nya hem på grund av att vi ska få barn.

Bambi: är jätte snäll, social och nyfiken. Älskar att sova, äta och leka. Naffsar lätt vid lek, men har aldrig bitit oss hårt. Han skulle nog trivas i ett hem med andra snälla illrar. Kräver mycket tid.

Rambo: Lite skygg, framförallt i början när man får hem honom, men också nyfiken. Rambo tycker om att sova och äta. HAn verkar inte vara så mycket för att leka, eller så är det bara vi som inte har hittat hans tjusning. Rambo behöver någon som verkligen har tid för honom, någon som har eller har haft iller tidigare. Rambo är den dominanta illern.

Det viktigaste är SJÄLVKLART inte pengar, det är deras nya hem. Det måste bli livslångt! Lite tillbehör medföljer, såsom tygstycken, leksaker mm.

Illrarna finns i Nyköping i några månader till och sedan flyttar de till Norrköping. Men de kan tas till Norrköping.

ILLRAR SKA INTE SITTA I BUR!!!

Fler bilder finns.

Endast seriösa! ENDAST för sällskap!

Anna 073 83 88 696

Allex 076 57 60 918

TheUnknown
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rambo

TheUnknown
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bambi

UlrikaD
0

Seriöst ni måste skämta?? Ni vände upp och ner på hela världen för att få hem illrar. Nu har ni fått det för hur länge sen? En kvart? Och nu ska ni ha barn? Vad håller ni på med egentligen???

MimmieM
0

Jag hatar att säga det här.. MEN VAD FAN VAR DET JAG SA?!

Carpe Diem

MimmieM
0

Det är inte ens NOVEMBER!

Carpe Diem

sarae
0

Tycker så fruktansvärt synd om dessa illrar… som togs om hand för att ni inte hade barn, och nu helt plötsligt blir de bara utbytta. Ni borde verkligen skämmas! Om man vill eller inte vill ha iller när man har barn är upp till var och en, men man gör bara inte så här, att skaffa sig ett djur är ett riktigt stort ansvar, vilket ni inte verkar ha förstått. Ska ni byta bort ungen mot något annat sen?

sarae
0

vill minnas att jag för några dagar sedan undrade om jag missförstod ett inlägg där det nämndes omplacering… ick till svar att dessa illrar aldrig skulle omplaceras… hmm… the mind is fickle

UlrikaD
0

Vilken tur att ni inte hittade någon som kunde vara fodervärd åt er iallafall. Vad hade ni gjort då? Lämnat den personen med illrarna? Det var ju så jäkla bråttom att ni skulle ha dessa. Ni kunde inte vänta en sekund. Om ni visste att ni skulle skaffa barn och inte tänkte behålla illrarna när ni blev gravida varför i hela fridens dar skaffa dem till att börja med. Det här är nog det mest oansvariga jag har läst det senaste året och då har jag läst och hört mycket.

Snart kommer någon in och skriver besserwisser också och tar bort inlägg men jag bryr mig inte. Folk bryr sig inte om djuren längre helt enkelt och jag är så jäkla trött på egoistiska människor så det finns inte!!Skrikandes

dima
0

suck

MimmieM
0

Hoppas ni inte kommer på att ni ska omplacera ert barn för att ni vill skaffa en hund om 10 månader
*väntar på att bli redigerad*

Carpe Diem

UlrikaD
0

Jag med när jag tillägger: Vilken jäkla tur att Affe inte blev omplacerad dit för då hade han fått byta hem IGEN!

Sara
0

Alltså, jag förstår att saker i livet kan ändras men snälla, hur genomtänkt var egentligen köpet av era illrar?!

Sara

MimmieM
0

#11 Affe är här :)

Carpe Diem

TheUnknown
0

Nu blir jag riktigt arg och ledsen!!!!!! TROR NI INTE ATT VI HAR FÖRSÖKT ALLT!!!!????? DET VAR F*N INTE MENINGEN ATT JAG SULLE BLI GRAVID!!!!!!!! VI KAN INTE RÅ FÖR DET HÄR!!!!! VI VILL BARA DET BÄSTA!!!!

UlrikaD
0

#13 Det var det jag menade. Vilken jäkla tur för honom!! Sitter och skakar över folks nonchalans över djurs känslor.

Sara
0

# 14 Men har inte ni försökt bli med barn?

Sara

MimmieM
0

Jag förstår att du blir arg och ledsen, precis likadant som jag och säkerligen många fler känner eftersom vi faktiskt bara för några veckor sedan bad er att ha is i magen!
Jag tror säkerligen ni gjort ert allra yttersta för att ge illrarna ett bra hem och ni vill det fortfarande men ni måste samtidigt förstå att vi också blir ledsna å illrarnas vägar.  

Och det var visst meningen att ni skulle ha barn, det var ju första anledningen till att ni skaffade illrar - som substitut till barn.

Jag hoppas att dessa illrar hamnar hos någon där de får stanna… länge!

Carpe Diem

TheUnknown
0

#16 jo men vi skulle inte det mer när vi fick illrarna, sen råkade jag bara vara det redan när vi köpte dem och det visste vi inte. ha lite medkänsla människor. vad fan ska jag göra? jag blir så jävla ledsen så jag sitter här och haverarar och gråter så jag inte kan andas. jag vill inte göra mig av med dem!!!

UlrikaD
0

Ni har ju sagt tidigare att ni försökt bli med barn länge så jag antar väl att det var meningen eller….Och det finns ju väldigt många människor som behåller sina husdjur och inte kastar iväg dem när de blir gravida. Tror inte att de är några supermänniskor direkt. Skulle egentligen gå in på hur många det är som gör så och hur bra det har gått. MEN jag ska inte göra det för jag tycker ni har försatt alla era chanser att ha djur överhuvudtaget.

MimmieM
0

Du behöver inte vara otrevlig via PM och tala inte om för mig att växa upp. Så vitt jag vet så är det jag som rått dig till eftertanke och behagar inte använda sådana tillmäten som du använder dig utav. Dessutom är jag också äldre än dig!

Carpe Diem

Sara
0

# 18 Men ni kan väl ha både illrarna och barnet?

Sara

TysonRambo
0

Jag skulle ALDRIG göra mig av med mina älsklingar bara för att jag skulle ha barn. Har tänkt mycket på det, för nån gång inom de närmsta åren händer det väl. Ok, att det kanske blir lite annorlunda när man får barn, kanske får ha lite mer avspärrat m.m. Men Tyson och Rambo e mina bebisar och betyder allt för mig. Det e familjemedlemmar och dom gör man sig inte av med.

Menar inte att va dum, jag känner inte dig och vet ej hur din situation e, men va tvungen att skriva min åsikt i ämnet.

UlrikaD
0

#18 Du frågar vad du ska göra? Ta ditt ansvar som människa som har åtagit dig att ta hand om två oskyldiga djur!! De har inte bett om att få flytta runt bland folk. De ville komma till någon som höll alla de löften som de lovade när de kom. Som ni gjorde. Att de skulle få stanna, att ni hade ett jättebra hem att erbjuda, ni ville inte bara ha en iller ni skulle ha två på en gång. Och ni kunde absolut inte vänta.

Ni fick precis som ni ville, ni fick två illrar.

De, däremot fick världens nitlott. Ta ert ansvar!!

MimmieM
0

Först Samy den 30 september och ni behövde ett semesterhem tills december, sedan skulle ni ha Affe och inte Samy. Det blev Rambo och Bambi istället som ni fick i början utav oktober. Den 23 (idag) meddelar ni att ni inte kan ha kvar dem. Har ni ens övervägt att behålla dem trotts graviditet och barn?

Förstår du inte att vi reagerar?

Carpe Diem

UlrikaD
0

Jag är den sista att dra in ålder i det hela. Men man kanske inte tänker igenom sina beslut ordentligt när man är 17 resp. 18 år gamla. Men är man inte redo för djur hur är man då redo för barn?

Sara
0

Fast iof, det är väl bättre att de flyttar nu än om ca 7 månader när de boat in sig..

Sara

MimmieM
0

Någon som är intresserad av två pojkar nu då? Ska de omplaceras tillsammans eller var för sig?

Carpe Diem

UlrikaD
0

#26 Jo, självklart. Eller så gör man någonting som verkar vara totalt utrotat nuförtiden. Tänker efter före kanske?? Bara en idé.

Sara
0

Har ni kollat om den förra ägaren vill ha illrarna tillbaka?

# 28 Men att tänka efter före är det väl för sent för nu i detta fallet. Flört

Sara

UlrikaD
0

#29 Så sant! Men det är aldrig för sent att lära sig.

JossanH
0

Jag blir så ledsen när jag läser om de här illrarna… Om jag skulle få barn nu skulle inte omplacering finnas med i min tanke över huvud taget… Visst skulle illrarna få lite mindre uppmärksamhet och förmodligen lite mindre plats i lägenheten att vara på 24timmar/dygnet men de skulle inte flytta ut!
Jag ser mina djur som familjemedlemmar och jag älskar dom högt.

Jag hoppas innerligt att dessa illrar nu hamnar i ett hem som faktiskt kommer ha kvar dom resten av livet (och inte bara lovar det för att sedan omplacera efter knappt en månad) och att dom flyttar så fort som möjligt så de inte hinner rota sig mer än de redan hunnit…

Sajtvärd på Iller.ifokus

Tusss
0

På tal om att sitta och gråta… jag vill nästan gråta över dessa stackars djur! Att bara "tjoff" och iväg med dem.. för att de ska ha barn?! Jag menar.. av allt de jag läst så verkar de ha velat ha bar n ganska länge? VArför inte söka efter en barnvan iller då??!?!

Tycker nästan det låter som att de ville "pröva på" att ha iller innan de skaffade barn… för att se ifall det skulle "funka"..

Nee säger bara FY FAAAN

Faxlin
0

Nej jag tänker inte redigera i denna tråden. Faktiskt inte. Jag är ledsen då jag vet att jag kommer få tonvis av skit över detta. Men ärligt talat så ja släng det på mig då. Om inte nu så kommer det nästa gång jag gör något som någon anser är fel. Men jag kan inte tycka att detta är okej. Och jag kan inte känna det minsta synd om de som omplacerar i detta fall heller. Finner inga förmildrande omständigheter hur mycket jag än söker. Inget som gör att jag känner annat än stor sorg över dessa grabbar.

Så shot me. Jag redigerar inget och jag tänker inte ta bort något heller.

Mvh Åsa Faxlin Sajtvärd och illerälskare.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

#33 Ingen skit härifrån iallafall.

MimmieM
0

Är det där vad man kallar en talande tystnad UlrikaD?

Carpe Diem

UlrikaD
0

Nej, faktiskt inte. Ifokus bråkade med mig, men nu är inlägget på plats.Flört

werner
0

Hoppsan? Nej seriöst jag hade heller inte omplacerat om jag skulle ha barn nu, föresten så händer det nästan alltid att de som skaffar barn skaffar hund när barnen är nyfödda. Hur som haver så hade det vart klokare att vänta och som sagt att när pressen att få barn försvinner kommer oftast graviditeten och det måste man tyvärr jämt planera in i förhållanden.

Jag vill ha barn men vi har inte tillräkligt med ekonomi var tvungen att göra abort och satte in en pstav jag mår förjävligt av och skaffade illrar och jag känner att barn + illrar inte kommer bli något problem över huvudtaget.. måste bara få ordning på ekonomin i detta havererande samhälle men det är en annan historia.

Tycker det är synd att det skulle bli såhär det kunde ju ha undgåtts men samtidigt kommer jag ingenstans på att gå bärserkagång.

werner
0

Btw gillar ej "De är vana vid kattmat."!

Psyfus
0

Oj Oj Oj Vuxna människor sitter och tjaffsar som små fjortisar. Har nu suttit och läst det mesta i denna tråden, och kan ju inte säga mer än att man blir fundersam.

Visst kan det vara lite konstigt att man ivrig vill ha en iller, och sen plötsligt vill bli av med den. Men har nån här hört talas om rädsla… Dom kanske helt enkelt är rädda för vad illrarna kommer göra med den lilla bebisen, och istället för att stänga in dom stackarna i ett litet rum för att slippa vara rädda för detta. Så omplacerar man dom till ett ställe som är "bättre". Sen som sagt visste dom ju inte om att dom var gravid förrän efter att dom fick illrarna. Och jag och min sambo var i samma tankar, alltså Att skaffa iller. Men vi "upptäckte" att tjejen var gravid, så vi slutade leta. Av samma anledning som jag nämnt tidigare. Och tack och lov för det. Man skulle ju inte vilja mött denna grupp om så var fallet. 

Vet att jag "inte vet nått om det", men snälla nån… Kan vi inte försöka förstå lite här inne. Alla har sina skäl att göra som dom gör,  bra eller dåliga. Sen att skriva att andra är dåliga och måste näst intill vara dum i huvudet, måste ju nästan anses som en kränkade handlig i sig. Skulle man göra det på "stan" så går det ju att anmäla. Så varför inte här?!?

Med detta som jag skriver så menar jag inte att nån gjort rätt eller fel, bara att man kanske måste tänka ett steg längre än vad många verkar göra på detta ställe.

Hopppas jag får lite respons på det jag skriver, ska bli skoj att se vad andra tycker.

puss på er alla.

skrollan
0

Och dem sitter dessutom på ännu flera husdjur!
**"jag blir så jävla ledsen så jag sitter här och haverarar och gråter så jag inte kan andas"
**Tror du inte vi blir det också eller? Att det finns så dumma människor som tar sig hand oskyldiga djur, för att sedan skita i dem. Dammsuga bort dem som dammråttor! Vi blir ledsna över människor som er!

fridaas
0

#38 Att de går på kattmat är nog ingen fara så länge som det är ett högkvalitetsfoder…

men visst är det hemskt att de omplaceras.. men någon annan sa här inne, bättre att det är nu, än om 7-8månader då de bott in sig..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

MimmieM
0

#39 Har du bakgrundshistorien?

Carpe Diem

Psyfus
0

Jag kom på en sak jag faktiskt glömt i mitt inlägg.

Förstår även er som blir upprörda, men kanske ni ska tänka på att inte bli SÅ upprörda. Och istället Hjälpa till, så illrarna får ett nytt hem. Dom får ju inge bättre chanser av att ni trackar ner på nuvarande ägare. Så hjälp till istället för att gnälla. Hoppas det får ett lyckligt slut på hela historien.

Psyfus
0

#42 nej det har jag inte. men jag går rent på vad jag läst här, och personliga påhopp är ju kanske inte den bästa lösningen enligt mig. Sen undrar jag om alla vet precis vad somhänt, hur många känner theunknow privat, och hur många "känner" hon på iller.ifokus.

Som jag gärna vill tillägga är att jag känner för båda sidor, men att jag aldrig accepterar personliga påhopp. Hoppas alla kan försåt hur jag tänker. MEn det vet jag att det inte går.

Faxlin
0

#39: Ett fall, det finns ett fall i Sverige som skedde för tjugo år sedan där iller har skadat en bebis. Ett fall!
Där hade dessutom föräldrarna köpt en jaktiller då den var billigare. Lämnat illern lös i bilen ihop med ett sovande spädbarn och gått in och handlat. När de kommer ut var bebisen död. den hade blivit biten upprepade gånger vid halspulsådern bland annat. UPPREPADE gånger. Det var inte en kort handlingstur kan jag säga om en iller hinner tillföra de skadorna.
I det fallet handlar det om idiotiska föräldrar.
Jag har haft bebis ihop med illrar och små barn och gud vete allt. Och tänk alla mina barn lever fortfarande. Kanske beror det på att jag tog mitt ansvar när jag introducerade bebis och iller och barn och iller på samma sätt som när jag introducerade bebis och schäfer. Allt hänger på föräldrarnas ansvar.
I det här fallet var det ingen olycka att bli gravid, de hade försökt ett längre tag. Alltså visste de att om lyckan var på deras sida så skulle de bli gravida. Och kan ändå inte tänka så långt som vad gör vi då? Fungerar det med iller om jag blir gravid? Nej, ärligt, inga ursäkter här. I vanliga fall redigerar jag som Sajtvärd. I detta gör jag inte det. Men det jag skriver nu gör jag som privat person, mamma och iller älskare.

Fan om folk kunde lära sig tänka först och skaffa sedan. Det skulle dra ner antalet omplaceringar rejält. Då hade vi bara kvar de olyckliga omständigheternas illrar. Och de, de kan jag förstå. Men sådant här: Nepp, och det är tyvärr inte sista vi ser av sådant heller. Dessa människor är tyvärr inte unika.

Och visst, om vi kan hjälpa dessa till ett nytt hem. Jag önskar man kunde det. Men leta hem är deras ansvar, inte mitt. Hårt? Ja men det är ett hårt jobb att ta på sig ansvar som ägare till ett djur. Men så mycket hårdare som föräldrar.

Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

Dötrist. Att "råka" bli med barn är ju ungefär lika ogenomtäkt och klantigt som att "råka" skaffa illrar utan att ha tänkt igenom vad som händer OM man blir gravid.

Är själv i 7e månaden och ser inget problem att ha illrar med barn. Det ska funka helt enkelt. Varför skulle det inte funka om man ordnar det så? Visst, om illrarna är värsta monstrena, så kanske man skulle tänkt 2 ggr, men då kanske man inte skulle skaffat just dessa monster heller från början. Får man fråga varför ni anser att ni inte vågar testa ha illrarna kvar samtidigt som ni har barn?

Nä, jag har minst 5 år planerat av mitt liv framöver. Visst kan oväntade saker hända, men djur och barn är absolut sådana saker man inte riktigt kan kalla oväntade.

Nä, tyvärr anser nog även jag att är man inte seriösare än såhär så kanske det är lika bra att de omplaceras NU och inte om 9 månader. Man kan ju kanske se detta hem som ett akuthem och hoppas de hittar ett permanent hem nästa gång. :-)

Grattis till graviditeten förresten, och välkommen in på gravid.ifokus.se :)

Psyfus
0

#45 Jag säger ju inte att det är det dom är rädd för. Satt väl in lite vad jag skulle oroa mig för, har ju läst här på forumet om illrar som biter i öron, ögonbryn, läppar, o.s.v. Så vad säger att dom inte kommer göra det på en liten bebis, men som sagt är ju mest en fråga om attt det saknas kunskap.

försökte mest få fram att det kanske finns andra anledningar än vad man tänker på.

Men vill även ha sagt att jag inte försvarar det TheUnknown ska göra. Utan bara att det kanske finns anledningar vi inte vet, och kanske ska få fram alla fakta innan vi spyr ur oss all galla.

Men men, hur länge jag än kommer försöka förklara hur jag menar, så kommer alltid någonhär inna påpeka vissa saker i min text och bli upprörd över just den lilla biten, när det är en helhet jag vill få fram.

Jag får hoppas att det iallafall finns nån som förstår mig, då har jag kommit en bit på vägen.

Lenore
0

Hur kommer det sig att ni inte kan ha både iller och bebis? Vi har tre illrar och har nyss fått en bebis. Ronja är nu 7 veckor och allt har gått bra. Visst blir det mycket att göra med både bebis och illrar men det går bara man vill!

Du har pm!

Musiken
0

Jag forstar vad du sager Psyfus. Och i de allra flesta fall sa hade jag hallt med dig, men just i detta fall kan jag inte kanna nagon medkansla med dem.

De letade iller med ljus och lykta. Sa att de skulle ha en iller, sket i den och ville ha en annan for att sedan sluta med dessa tva. Och de annonserade efter akut-hem, for trots att de skulle till att flytta om nagra manader, och de inte visste om killen kunde ha illrarna i hans lagenhet sa skulle de har illrarna NU pa sekunden. Och dessutom forsoker de aktivt att bli med barn och, om jag fortstatt det ratt, ha illrarna som substitut till barn sa lange.

Och nu har de haft illrarna i 2(?) veckor och sa ska de omplaceras igen.

Jag kan forsta att folk gor sa om det hander nagot ovantat, eller om den nya agaren kanner att situationen ar ohallbar pga andra orsaker.
Men att skaffa illrar som substitut till barn, och sedan gora sig av med dem direkt nar de val insett att det kommer att bli ett barn, det tycker jag bara ar sjukt lagt. Ett djur bor for det forsta inte vara ett "substitut" som man bara gor sig av med sa snart det man EGENTLIGEN ville ha kommer.

Ett djur ar i mina ogon ett lika stort ansvar som ett barn, och vilka skulle adoptera bort sitt barn for att de ville skaffa iller? Bara for att djur inte kan protestera, och kan bo in sig finfint hos den nya agaren, sa betyder inte det att de inte kanner sorg over att bli overgivna. Flytta runt ett barn likagarna, det kommer nog ocksa att bo in sig fint i sina nya familjer, men det kommer ocksa att vara sorgset, argt och besviket pa sin familj det behover flytta.

Och ar det nu sa att de hade planerat att behalla illrarna trots barn, men att de insett att de inte har kunskapen att introducera djuren till barnet, eller att de inte ar kapabla till att ta hand om djuren overhuvudtaget (vilket det kanns som med tanke pa tidigare tradar), ja da tanker jag halla tyst i fortsattningen och halla tummarna for att de hittar ett nytt hem och att allt gar bra for TheUnknown, trots att jag tycker att de borde ha bett om hjalp fran illermanniskor forst innan de slanger ut illrarna lika snabbt som de tog in dem.

werner
0

#47 det är ju inte direkt meningen att hon ska lägga illern tillsammans med bebisen i barnvagnen. Du lägger ju aldrig ett barn i hundkorgen eller låter katten hoppa upp i spjälsängen.

Du kan aldrig förutse vad ett barn kan göra med djuret och vad djuret kan göra med barnet, hur många barn har inte dött av att katten lagt sig och kvävt dom? Hur många barn har inte dött av hundars tokryck?

Isåfall borde man ju infatta detta alla djur och inte bara illrar.

OCH JAG har pratat tillräkligt med Anna (theunknown) i cirka 2 år nu inte bara här utan på andra ställen och vad jag vet har hon vart 100% uppriktig mot mig så jag har bakgrunden iallafall men som sagt jag språkar för att man kan kunna vänta en liten sväng med saker och ting, illrar och barn kan funka hur bra som hälst det hänger bara på ägarna/föräldrarna och att det är synd att omplacera dom.

Men trots att dom var så dumdristigt ivriga med illrarna så har dom försökt att få barn i 2 hela år, dumt att ej planera in "vad händer då" men samtidigt så kanske detta är deras enda chans eller deras första ärliga chans med att bli föräldrar.

Tummen ned till omplacering och allt det tjaffset men upp med tummen för graviditet. Men om jag förstått det hela rätt är det faktiskt Annas pojkvän Alex som satt stop och vill ha ut illrarna.

Tusss
0

Psyfus, jag förstår dig med.. och skäms lite över min första reaktion, men det var också den riktiga, jag blev verkligen asförbannad när jag läste detta då jag också har läst en del av bakgrunden..

Men det ÄR oansvarigt gjort att skaffa ett djur som ändå lever i 7 år, ifall man fortfarande försöker skaffa barn och inte vill ha iller samtidigt. Då borde man ha tänkt efter mer noga före.. för det är ju som någon sa här att det ofta fungerar när man slutar försöka.

Jag hoppas att grabbarna får ett bra och tryggt hem och att de blir lyckliga med sin lilla bebis, och att de kanske om några år inser att man KAN ha barn och iller samtidigt, och att man då tar det beslutet ansvarsfullt.

Sabina-old
0

Får jag bara säga en sak? Det räcke väl att typ te pesoner trackar ner på dem? Hänt har som sagt hänt o det ä väl bra att de försöke be om hjälp här, så att illrarna får ett bra hem.

Jag hålle med alla att ja, en iller är en familjemedlem, precis som en bebis o inget man gör sig av med. Max är min bebbe o han är här för att stanna, så länge jag kan ge han allt han behöver.

Men ska de nu ha barn, så kanske det är humanare att ge illrarna ett annat hem, eftersom om ngt hände, så kostar illrar en massa.

Bättre att de får allt som de behöver o inte riskerar att skapa problem får den blivande nya familjen, eller?

Visst att många har sagt, vi sa det, att ni skulle vänta m.m. Men nu är det försent, antagligen (om de har ngt samvete) så klandrar de sig själva för allt… Behöver de vekligen 20 pers som berättar för dem om o om igen vilka misstag de göra?

Jag tycker bara att man kan sköta det på ett annat sätt…

werner
0

Agree gjort är gjort synd att dom inte vill ha iller samtidigt som dom har barn för jag tror det kan funka skit bra men eftersom dom haft det svårt att få barn är det bäst att ta den här chansen för dom vet inte när den kommer igen.

Hoppas bara att dom hittar en illervan person som vill ha dom eller en av dom snart då för som jag förstod det så har illrarna precis satts ihop och har inte bestämt rangen eller blivigt kompisar ännu, den ena är jätte dominant medan den andra gör platt iller så fort den andra tittar på den så dom ska kanske inte komma till samma hem eftersom det fortfarande går att sära på dom men ja jag vet inte hur bra dom har kommigt överrens sen sist jag snackade med henne om det och det är väll upp till personen som är intresserad om den vill ha två som fortfarande inte kommer överens eller om Anna och Alex anser att det är bäst att båda kommer till samma ställe.

becka89
0

Jag är intresserad av grabbarna.

Tusss
0

becka 89.. tror de är bra om du kontaktar henne via pm eller så.. tror inte hon läser så mkt. i tråden

UnhandyPillow
0

Jag kan bara säga att min magkänsla hade rätt! Är sååå jävla glad att de inte tog Affe.

werner
0

Hennes pojkvän tar över hennes konto för hon själv vill inte gå in här och läsa, tror det är bäst om becka skickar mejl eller ringer. Kan försöka prata med anna idag och påpeka att du är intresserad..

UlrikaD
0

Det är ju inte säkert att hon är intresserad längre heller, hon har ju precis hämtat hem en iller-tjej till.

werner
0

Anna visste tydligen om att becka hade hämtat en till iller och flera hade hört av sig, ingen skada skedd ^^

becka89
0

Jo vi har hämtat hem en iller tjej. Och nu blir hon ensam då förra ägaren vill ha tillbacka isis hon hämtar henne imorgon :(

werner
0

Illern ni misstänkte vara dräktig?

UlrikaD
0

Men de kan väl inte ta tillbaka en iller som ni har köpt???

Jenahbella
0

precis, dom kan väl inte ta tillbaka henne :S

Norrskenets
0

#60 Hämtade h*n "sin" iller idag eller fick du behålla Isis?kram

werner
0

Tycker den där Isis historien blir galnare och galnare.. nyss var hon troligtvis dräktig och foderiller och ägaren struntade totalt i er och illern sen är det eran och då ska hon hämta henne.. Hoppas ni har ett kontrakt så ni har någon backup eftersom hon inte kan tvinga er att ge tillbaka en iller om det ej står med i kontraktet :S

becka89
0

tyvärr har vi inget kontrakt på det. och vi köpte henne inte utan fick henne. men ägaren sa att vi hade fått allt bakom foten om att vi inte hade fått henne. nu har hon iallafall flyttat till sin ägare igen.

Norrskenets
0

#66 Usch vilken dålig stil >=( Om hon ska ge bort henne igen så skriv ordning ett kontrakt ihop så har hon inte rätt att hålla på sådär.

werner
0

Skaffa alltid kontrakt på allt så som lån av pengar, fodervärd, övertagande för djur, bostad osv allt. Går tydligen inte att lita på folk alls.

illerjens
0

GrattisSkrattande

Och ledsen för att ni inte kan ha demGråter

becka89
0

jag vet det var väldigt dålig stil. Våran tös och isis blev det bara värre och värre imellan så det kanske var bra att hon fick åka tillbax till sina syskon.

werner
0

Har dessa två illrar kommigt iväg ännu? (sorry för att putta upp tråden men jag är bara nyfiken)

Tur i oturen kallar jag det Becka.. se det från den ljusa sidan nu har ni ju en plats öppen för en annan iller som kan bli eran tjejs vän..

[IsabelleA]
0

omplacerade ännu?

werner
0

Ingen aning.. ska ta reda på det.

Lenore
0

Jag tror att dem bestämde sig för att behålla dem.

werner
0

Hmm jag har inte hört något och hon är aldrig inne på msn så jag kan inte fråga

Jenahbella
0

de tog bort bebisen och behöll illrarna.

Mimmmi
0

Denna tråden blir ju konstigare och konstigare.

Först skall TS försökt få barn i 2 år,alltså sedan TS var 15 år.

Sedan skaffat TS illrar

Ts blir gravid och skall omplacera illrarna

Ts tar bort det sedan längre efterlängtade barnet

Illrarna får stanna?

Jag får inte ihop det.

MimmieM
0

Förvånad

Carpe Diem

Jenahbella
0

#77 allt de där stämmer inte riktigt heller. men nu e de som de e . TS behåller illrarna iaf.

Mimmmi
0

#77 Det är iaf det som står i tråden.

Jenahbella
0

#80 jo vad andra skriver i tråden ja, men har hon sagt de? , man kanske inte ska tro på allt andra säger heller?
men som jag sa nu e de ju som de e .
illrarna e kvar och hon tar hand om dem.

Mimmmi
0

# Vad "andra" skriver,du räknas ju också som "andra"

Jenahbella
0

men herregud. aja du får tro va du vill försökte bara förklara.
man ska inte lyssna på vad andra säger (även jag i detta fallet) och lyssna på vad TS skriver. de va de jag menade.

Tusss
0

så hon är 17 nu och vill ha barn? :O omg.. jadu, då håller jag då med om att illarna var ett bättre val!

Mimmmi
0

#84 Enligt någon anna här i tråden hade ju TS dessutom försökt få barn i 2 år alltså sedan hon var 15 år och att detta kunde vara "sista" chansen att få bli gravid.

Av två onda ting tycker jag nog att illrarna var ett bättre alternativ än en bebis.

KickanW
0

Jag blir lite chockad. Att ni har mage att hålla på att bedöma och avgöra en annan levande människas livsval… Det hade aldrig förekommit om detta inte varit internet och ni aldrig träffat personen i fråga.

Tycka kan man göra, ge råd är bra… Men att skriva så som ni gör när ni inte har någon aning om vem denna människa är, varför hon valt som hon gjort och hur hon kommit fram till sina beslut.

Jag skäms.

Jenahbella
0

"Enligt någon anna här i tråden" låter ju inte direkt som en pålitlig källa?
håller delvis med #86 ! pinsamt…

becka89
0

jag håller med #86.

Det som nu Ts bestämer har ingen annan att bry sig om. Hon fattar sina egna beslut.

Mimmmi
0

#87 Du själv skrev ju att man inte skulle tro på allt vad "andra" säger. Jag skrev andra för att jag inte orkade leta reda på just det inlägget i denna långa tråden.

#86 Jag hade ifrågasatt även irl. Precis som jag ifrågasätter i tråden,både dels för att jag inte får ihop själva historien om det ens är sant vad andra skrivit och dels hade kraftigt ifrågsasatt om så var fallet.

Mimmmi
0

#88 Det är ingen som sagt att hon INTE FÅR göra si eller så. Men om det nu stämmer denna historien innebär det inte att man måste tycka att det är okej. Jag kommer aldrig att tycka att onödiga omplaceringar,impulsköp eller att planera barn vid 15 års ålder är okej. Sedan om andra tycker det respekterar jag det även om jag inte håller med om deras åsikt.

Precis som att en del tycker att det är helt ok att köpa iller från en farmare med burdjur och vissa inte tycker det. Alla har rätt att ha SIN åsikt men det innebär inte att alla måste dela den

Jenahbella
0

#89 antar att du syftade på #50
men nu försöker jag förklara, jag har inte bett dig tro på mig. jag ber dig att inte dömma någon innan du hört dennes historia i detta fall TS. vad andra än hon säger e KANSKE inte sant. Har hon skrivit om hur länge hon försökt få barn? ne de e de andra som spekulerar i.
anledningen till att du inte fick ihop historian var kanske för att folk bara spekulerat i den? en del e kanske sant men inte allt.
menade inte något illa mot dig i vad jag skrev, e trött på folk i allmänhet som använder sig av inlägg här som "säkra källor"

Faxlin
0

Så nu sak vi vara, nu ska vi vara snälla :-)

Ha skilda åsikter, det är okej. Men det här fallet känns väl färdig diskuterat i alla fall. Tycker jag.

Men framför allt, håll en städad ton om ni ska fortsätta prata.

Mvh Åsa Faxlin sajtvärd

Audiatur et altera pars

KickanW
0

Det jag irriterar mig på är hur folk har åsikter om saker de knappt vet någonting om.

Om det nu är så att någon person känner TS i verkligheten kan de väl hålla sig till att försöka prata med henne i verkligheten? Att skriva en massa lösryckta saker på ett forum skapar inget gott.

Mimmmi
0

#89 och det inlägget verkar ju vara ganska säkert om personen ifråga pratat med TS i 2 år. Dvs ingen spekulation.

Jenahbella
0

#93 precis..

jag försökte bara avsluta denna tråd då några här undrade hur de gått för illrarna.
jag tog kontakt med TS idag genom telefon och hon berättade just de som jag skrev i inlägg #76.

werner
0

#84 något jag inte tycker är fel, en del är födda till att skaffa familj andra inte.

#85 om någon ej kan få barn och tar en sista sväng innan dom ska sluta försöka så vare väll mer eller mindre sista chansen.

Spelar ingen roll jag känner henne dåligt men iallafall är ju inte deras fertila tillstånd eller ålder något som har med saken att göra angående om illrarna är ett bättre val eller ej. 

Mimmmi
0

#96 Sista tillfället att skaffa barn tror jag knappast man tar när man är 17 år,eller? En del skaffar första barnet tidigt,andra skaffar när de är dryga 40.

werner
0

#97 och som sagt hur kan man veta på internet angående en annans fertilitet? Det kanske var en sista chans av någon medecinsk aspekt som vi inte har en aning om eller hur? Kan vara gentiskt eller inviduellt.

Sen tycker jag personligen 40 är en sen ålder, egoistiskt enligt mig.

JossanH
0

#98 jag har ingen inblick i det här men det finns ju flera angränsande forum till iller.ifokus här som man kan skriva på.. Tex har vi gravid.ifokus och barnlöshet.ifokus. Vad som har sagts av vem vet inte jag, men andra kanske vet…

Mitt inlägg är inte riktat till trådskapren eller dennes situation utan bara att det finns många ifokus-sajter att skriva av sig på om mångt och mycket.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Tusss
0

Jag dömer inte hennes livsval! Jag säger min åsikt, jag skulle SJÄLV aldrig villa ha barn nu och tycker bara tanken är skrämmande! Förlåt alla personer jag ev. kränkt med min helt personliga åsikt..

thats it for me… denna tråd har gått för långt och spårat ut för mycket

werner
0

#98 men eftersom detta handlar om trådskaparen kan jag ju inte starta en helt ny tråd på ett annat forum.

#100 Tex jag är 19 och skulle gärna ha barn nu om ekonomin tillät det så vi alla är olika, men denna tråd har inte vart igång på hur länge som hälst och plötsligt började folk skriva i den för någon säger att hon tog hand om illrarna istället för barnet, vet ej om det är sant men sen att påstå att man ej kan vara 17 år och ha en sista chans osv blev jag lite sur på eftersom det har vi ingen aning om.

Zandra---83
0

Nu tycker ju jag att folk får lägga ner. Det när det gäller barn är ju hennes privatliv och inget vi andra har med att göra! Det är ju det samma som att alla bestämma ska bestämma när andra är redo att skaffa barn eller ej. Vi har inget med hennes barnval att göra!

werner
0

#102 håller med

JossanH
0

#101 jag menade ju inte att DU skulle skriva på nåt annat forum utan att folk kan hitta information om allt möjligt gällande en person här inne om denne är aktiv på andra forum än iller.ifokus.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

Ja nu lär väl alla sagt sitt. Och ärligt talat ger detta inget till sajten faktiskt. Någons barnafödande eller inte passar mer på barn eller graviditet.ifokus.

Så nu låser jag denna tråd.

Mvh Åsa Faxlin sajtvärd

Audiatur et altera pars

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer