Fy fan!
Djurplågeri… kolla 3.10 in i denna videon, men absolut inte om du är känslig! http://youtube.com/user/convincedsilence
golf.ifokus.se

Usch, ja det ar verkligen hemskt!
Speciellt nar djuret fortfarande levde och blinkade efter att all hud var borta!
// Amanda
Fy fan det där var nog det äckligaste jag någonsin sett!
Hur tänker folk? Folk som gör det och folk som stödjer det…
_No way! Yes way!
Å FY FAN!!!! Klarar inte av att se hela 
Jag är inte den som är känslig, men nu gråter jag ärligt talat, var tvungen att stänga ner. Skulle det kosta så j*la mycket att åtminstånde skära halsen ab djuret innan man flår det?! Om inte annat så det ska bli lättare att flå, för att inte ha ett djur som snurrar och vrider sig.
Paulina
Alltså, jag hoppas att ni vet om att för varje gång man går in och tittar på filmen så får den personen som la upp filmen fler visningar, när man kommer upp i större antal visningar så får personen utdelning i form av pengar av youtube :(
värt att nämna tycker jag..
#5 Var det därför hennes sida såg annorlunda ut än de vanliga klippen som ligger på youtube?
Paulina

Nej fy fan! börjar nästan gråta. urch… :(
#6 jag vet inte :(
jag bojkottar youtube helt och hållet just för att folk lägger in så mkt hemska saker för att få många visningar.
Ett prakt exempel är den här filmen med illern som dem ger tabasco till. Söker man på iller så kommer den länken upp eftersom den är en av de populäraste klippen.
:(

Tänker inte ens titta!!
Jag är alldelens för känslig för sånt!! Låter kanske konstigt efter händelsen med vår katt men det va för att han inte skulle lida mer!!!
Stora delar utav just denna video finns på www.petatv.com som är en djurens rätt sajt.

näää fy fan den lever fast de skurit av pälsen fu fan

Sett liknande filmklipp förut och blir lika illamående varje gång, vill bara utsätta dem som gör detta för samma sak!

#4 Jag försvarar det inte men jag kan förklara varför de inte skär i halsen. De vill ha hela skinn utan hål och utan att vara nedsölade med blod. Oftas sker detta i vad vi kallar 3:e världen så det anser sig heller inte ha råd att använda andra humanare metoder som gas eller spruta för avlivning.
Har sett den här filmen förut. Jag är inte blödig och kan se både operationer och slakt, men detta är bland det värsta jag sett. Man blir bara så förbannad.
______
Bogeys husse Uffe
En fundering- är det inte bra att denna filmen ändå blir visad och att folk reagerar??
Grymhet som sådan bör ju kommas upp till ytan och folk måste få se vad som sker där ute.
All heder åt program som kalla fakta och Insider som titt som tätt drar upp såna här fall till ytan och får folk att tänka till!!
Antar att detta är videon med tvättbjörnen som flås levande?? har bara sett bilder från det och vill inte se mera.. Har kollat på för mycket av liknande saker sedan jag var ganska liten och det har satt sina spår och bidragit till min ståndpunkt ang päls och köttindustri.. Jag klarar inte av att se mer, men jag vet att händer och vet vad som försigår..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jo visst är det bra att det kommer upp. Men vad görs egentligen åt alla dessa djurplågerier i världen? Vad kan man som ensam individ göra som kan ge skillnad?
Såg denna videon förra året, men hur mycket har hänt sen dess?
En typisk asiatisk djurmarknad. Sådana filmer har jag sett många på TV, men med det är det inte sagt att jag lider med djuren. Det finns mycket att göra för djuren, speciellt i asien där dom inte har samma lagar som vi när det gäller djuren och deras välfärd.
uss ja just de klippet vid 3.10 såg jag igår :(

Fan sjukt asså, hur kan man. 
#15 om man slutar tänka, "vad gör det för skillnad" och istället börja tänka "jag gör en skillnad" så lovar jag att det skulle hända mer. Det räcker med att 10 personer slutar köpa päls så gör det en skillnad. Sedan blir det fler och fler och till sist har vi en stor skillnad i marknaden.
Ju fler som tänker till och bidrar på sitt vis gör skillnad. om alla tänker att "det dör inte färre djur för att jag slutar så jag kan lika gärna fortsätta" så kommer det självklart inte bli någon skillnad. Hur mycket du gör är upp till dig. Varje litet steg är värt massor!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag måste för övrigt påpeka något RIKTIGT äckligt: jag delar namn med organisationen som lobbar för päls - Saga Furs (…)
_No way! Yes way!
Händer tyvärr tråkigheter i Sverige också.
Slarv med rutinerna på ett slakteri resulterade att en gris skållades levande
Jag äter dock kött (svenskt) då jag anser att Sverige normalt sett har en hyfsat human djurhållning och slakt, men det är naturligtvis ett ställningstagande var och en får göra själv.
_____
Bogey's husse
Jag har sätt liknande förut, hemskt riktigt jävla hemskt att dom ska plåga djur så jävligt för pälsen blir finast av levande flående :(
Men hur fan kan människan vara så jävla dum? Varför i helvete köper vi döda hundar att sätta på oss? Jag har aldrig ägt en päls, blev bara sur på pappa när han kom hem med en rävpäls eftersom det är ett så onödigt djur att sljuta..
Är rika människor så primitiva så dom måste hoppa runt som neandertalare med stora pälsar i Miami?
Vet inte hur många som förbiser burhöns, svins levnads ytor innan döden, allt injicerande av vattenlösningar i vårat svenska kött för att dom ska får mer betalt i vikt för lite kött och en massa vatten men att förbise pälsindustrin är sjukt, tycker det bara är helt sjukt i huvudet att vi har minkfarmar i sverige.. lönar det verkligen sig och om det gör det vart tar det vägen?
#16 Ex i Kina, där har de inte ens en djurskyddslag..
Paulina
Usch, mår dåligt utan att ens ha kollat på filmen! 
Har precis varit inne och läst på Blondinbellas blogg, och upptäckte att hon har hur många pälsar som helst! Herregud, hur tänker ungen? Hon är ju förebild för hur många som helst! Hon borde kolla på filmer som denna! Och kommentarerna, de är lika hemska. Folk säger saker som att "det gör väl inget om man tar vara på pälsarna också?" Vadå, tror de att vi äter mink?! Nä, usch. Förstår inte hur folk kan köpa päls.
#24 Det hemska är ju att man inte ens tar hand om köttet när det gäller djur som man faktiskt äter av. T.ex. kanin. Finns ju både kaninkött och kaninpäls på marknaden. Dessvärre är köttet och pälsen som bäst i olika åldrar, och man använder därför inte pälsen från en köttkanin (och omvänt)…skandal!
_No way! Yes way!
FY FAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#24 skällde rätt hårt på henne när hon skröt om sina pälsar.. kollade in hennes blogg en gång och aldrig igen.. jävla brudar som tänker att det är snyggt, ska hon sen gå ut med goldenretrivrarna och glänsa som inget har hänt? Jag menar en golden runt halsen och en i koppel :S
Hittade en bild på henne med hennes "fina mink boa"
reagerade tyvärr kanske för hårt men kopierade och la in här:
"Fick höra om att pälsar används av den här bruden´så var tvungen och kolla in hennes blogg (andra och sista gången) Fy fan ska hon vara en förebild? Är "bratz" så jävla kåta på att se dyra ut så dom köper döda djur? Ursäkta mig men det är väll så nära neandertalarna man kan komma och nej det är inte rätt för det dom gör pälsar av (förutom minken) tar dom ej köttet ifrån till mat industrin som alla tror. Och den där Minken är ju i likhet med en iller så schysst du har på dig ungefär 100 000 illerägares sötnosars släktingar runt halsen.. jag tycker du ska kolla på http://www.youtube.com/user/convincedsilence sen ska du hälsa på några minkfarmar och fattar du inte då så gör sig ditt självvalda bloggnamn blondinbella verkligen rätt för sig. Ungefär som att du skulle gå ut med dina goldenretrivers och låtsas som om du var världens prinsessa, menar då goldenretrivern du har på jackan och den i koppel!"
Vad skönt det skulle vara för djuren om inte vi människor existerade, i alla fall dom onda… Detta är ju bara för hemskt att det får gå till så!
Mår illa!!!!!!
#29 Jo som du säger det bästa för djuren är om vi ej fanns men egentligen handlar det om vad vi gör med världen inte att vi finns, dock är vi för många, för giriga och för hänsynslösa mot moderjord och alla på den.. Är kärnkraftverk så viktiga när det finns andra alternativ och är en miljöbomb? Jo för ekonomiskt och praktiskt sätt får vi lika mycket el från ett kärnkraftverk på en dag som vi alstrar på vindkraft på ett år men lärde vi oss inget från Tjernobyl? En stor del av sverige har fortfarande radioaktivt avfall som påverkar befolkningen. Sen att vi gräver ned uranet efter el utvinning i våra berg som det strömmar vatten igenom är det ju ingen som vet något om för det kommer ju vara mindre farligt om 1000 år eller så och det ligger ju 2km under backen.. vad ska man göra om det blir en läcka? Slutsatsen av detta, vi människor är för giriga för att sluta med något som skadar andra eller oss själva i längden. Men när det gäller djuren så kommer ju inte djuren flå den mannen levande och troligen är hans känslor obefientliga så han kommer ju inte skadas av att flå en jycke levande för han kan ju sälja pälsen till någon bimbo för några hundradollar, hur ändrar man den stora cirkeln av vansinne?

Det sorgliga är att VÄLDIGT många människor vet om detta men blundar för det!
Det är inte förräns det kommer ut i media och någon startar en diskusion som det händer något.
Nu är jag ute på hal is, men om man verkligen ska hålla på som Körsnär så ska det göras "rätt" att avliva ett djur på ett "humant" sätt innan man bearbetar det, ser jag som en självklarhet!
Det här klippet är verkligen hemst! Hoppas fler människor vaknar och inte bara "ser det som de vill se"!!
Hej!
Valentinobecka här (convincedsilence)
Jag letar alltid källor till mina videos och jag vill bara säga
MED STOR TEXT!
INGEN av mina videos ger mig pengar för att folk ser dem(?) Vem som nu tutat i sig det. Jag jobbar med att producera dem åt www.PETA.org och det är DEM som ger mig betalt för att PRODUCERA dessa videos!
Med stor stor besvikelse så vill jag bara säga till dig som skapade ryktet att jag endast gör detta för pengars skull att du kunde inte vara mer felaktig!
Jag söker endast views till dessa videos för att de ska synas mer, för att informera folk och inget mer!
// Valentinobecka

Alltså, jag har tänkt på en sak. Alltid pratas det med om att man inte ska köpa Päls- men allt skinn och läder då? Själv tänker jag att jag inte ska sponsra nån pälsindustri när jag väljer exempelvis vinterjacka med pälskrage och liknande, men jag tänkte inte ens efter förrän efteråt när jag köpt mina nya handskar, för att inte tala om mina nya vinterstövlar. Används slaktade matdjurs hudar till sånt?
#32 Precis vad jag trodde! Tycker inte det är FEL att dessa videos sprids stort då den förhoppningsvis får någon att reagera och tänka till! :)
Go PETA!!!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag har ej orkat läsa allt, men jag har hört att det finns en anledning till att de flås levande och det är att pälsen sägs bli fluffigare.

Det är så sjukt fruktansvärt att det finns människor med så lite hjärta! Jag klarade av att se tills de började flå hunden.. så sjukt hemskt, vill bara skrika rakt ut. Om man gör det för pengar, för att det är enda sättet att försörja sig på tycker jag inte i detta fall är ursäkt nog för att utsätta ett djur för denna oerhörda smärta!
Att utsätta dem för samma sak är ett bra förslag.. och om man nu måste flå djuret levande, varför i helvetes alla portar låter man det leva efteråt?!?!?!?! Varför dödar man det inte på en gång när det väl är flått? (det tog ju inte så lång tid.. iaf när det gällde tvättbjörnen) Fattar inte detta.. det är inte människor som gör det, det är demoner i människoform som fått hjärtat omfromaterat till en mödarmaskin!
Vill bara springa hem och låsa in mina djur och krama dom, bara tanken på att det skulle hända dem nåt nu får det att tränga fram tårar i mina ögon.. 

att producera såna här videos för att folk ska reagera tycker jag är kanon, dock så får man ju många upprörda personer (vilket iofs. är bra det är ju så alla stora revulotionärer har gjort)
So keep going!
Fy fan, det gör ont i hjärtat ..
Än en gång är jag förvånad över hur många männsikor det verkar vara som lever med skygglappar. Det här är INGET NYTT, det har pågått i evigheter. Varför vet folk inte sådant här? varför krävs det trådar med femtiarton kommentarer elelr klipp på You tube för att folk ska reagera? Ta av er skygglapparna och se er omkring, djurplågeri pågår helatiden… vad gör vi för att stoppa det?
Om just det här skrev jag ett skolabete… när jag var 12… jag är 26 nu…..

klart att det finns hela tiden, runt omkring oss, men ibland behöver människor en liten knuff.
Vad bra att du skrivit om det, vad mer har du gjort?
#40 skrivit flertalet arbeten om just djurplågeri i olika former genom hela min skoltid, även på universitetet, samt för skoltidningar, kommer inte ihåg allt jag skrivit om, men just det här ämnet som videon handlar om är det som fått mest reaktiner iaf. Sen har jag jobbat ideelt med djur i brasilien, Både vilda djur, samt att rädda gatuhundar och katter
fast det är klart att man vet att det pågår djurplågeri, även fast man ser en länk till det och kommenterar att det är hemskt betyder det ju inte att man inte vet att sådant pågår runt om i sverige.