Morrhår
Detta kanske låter dumt.. Men isf bjuppar jag på det ;)
Hur långa morrhår ska en iller ha egentligen? Satt och gossade med Phoenix och kollade på dem och slogs av att de är enormt långa. Hämtade linjal, och jo, de 2 längsta är 9 cm långa!
Avi har väl också rätt långa, men de ser ju proportionerliga ut till hennes kropp. Många, täta och jämnlånga, medan Phoenix när han burrar upp dem ser ut att ha en slöja ;)
Paulina

hahaha, de ska val vara langa? Mina har korta dock, for de biter alltid av varandras nar de ater 
// Amanda
Jo, de bör väl vara långa, men 9 cm? Det vet jag inte ens om mammas norska skogskatt har ;)
Paulina
Långa morrhår är ju ett friskhetstecken :)
Mina får också ibland några få långa som, när de ligger slickade utmed kinden, når ända bakom öronen.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag smög på min tjej nyss med linjalen, nu när hon ligger och sover (hon undrade vad jag höll på med såklart, *matte är konstig*) Och jag gapar stort över att Phoenix har 9 cm! (ursäkta) helvette vad långa. Min lilla dam har bara 6 cm, jag som tyckte det var långt …
#4 Jag är måtta förvånad med. De är grymt långa. De är ju iofs formade som bågar och hänger bra nog. Tror han är gubbe i förtid med den mustaschen ;)
Paulina