Från monster till pussgurka
Ja det är min lilla Malolo det.
Är det flera här på forumet som har haft en väldigt ''vass'' iller som sedan har blivit en riktig pussgurka? Malolo bet i allt och alla förut, all naken hud. Det tog oss 1 år att få bort det. Nu bara pussas hon hela tiden. Fast vader och tår gillar hon fortfarande att smaka lite på ibland :)

Men vad fin hon är din tjej!! Min Har alltid varit pussgurkor även om dom varit extremt envisna i sina dar. det är otroligt vad rätt behandling och en stor skopa kärlek kan göra!!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Vad kul att få se lite kort på din Pussgurka. Tur att det är fler som har såna illrar hemma.
För er som inte har illrar så ska ni veta att deras tungor är sträva till 1000. Man får ju ont efter en kvarts pussande. Hihi.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Haha, Malili skulle hälst krypa in i munnen för att få pussas mera.

Jag har en bitmonster som jag håller på jobba fullt med. Tyvärr så har vi inte kommit så långt ännu, men ibland kan han vara riktigt mysig. Men oftast så gäller det hugga in direkt på naken hud.
Det jag gör är att jagtar tag i nackskinnet och fyar honom med arg röst. Men oftast hugger han direkt igen. Igår höll jag på 15 minuter tills jag gav honom time out i buren. Efter det var han lite lugnare.

Em…har lite frågor till dig!! Smeagol har ju aldrig varit direckt elak emot mig och min kille men emot alla gäster är han ett riktigt monster. Hur i hela friden tränade nu bort det?? Smeagol är ju 2 år och en riktig jävul emot allt och alla förutom mig min kille och illermänniskor!!
Jag har det tvärtom, Singer och Skyler är ondskefulla symaskiner mot mig men inte mot gäster.. Iofs singer har jue blivit mycket bättre men ibland kan hon glömma sig med o tugga lite på en.
Skyler däremot är totalt oberäknelig, samtidigt som hon är den som är störst chans att hon ligger kvar i knät o sover så är hon den med man inte vågar plocka upp på vanligt vis under bröstkorgen med risk för att hon hugger en, utan det blir att först försöka få tag på henne så hon inte kan bitas och sedan försiktigt lyfta.. sedan hålla stenkoll på vart hon har tänderna..
Jag har det tvärtom, Singer och Skyler är ondskefulla symaskiner mot mig men inte mot gäster.. Iofs singer har jue blivit mycket bättre men ibland kan hon glömma sig med o tugga lite på en.
Skyler däremot är totalt oberäknelig, samtidigt som hon är den som är störst chans att hon ligger kvar i knät o sover så är hon den med man inte vågar plocka upp på vanligt vis under bröstkorgen med risk för att hon hugger en, utan det blir att först försöka få tag på henne så hon inte kan bitas och sedan försiktigt lyfta.. sedan hålla stenkoll på vart hon har tänderna..

Smeagol: Du måste få någon kompis som vågar säga i från och ta tag i honom. Mina kompisar gjorde så att dom tog upp Malolo när hon sprang förbi på golvet och då blev hon överraskad. Så tränade vi bort hennes bitighet mot andra.

Den bild då hon sitter fast med sina gaddar i sin leksak ser riktigt kul ut. Ser lite mordisk ut… hehe =P