Iller iFokus

Iller

Etiketterfärgpälsteckning
Läst 933 ggr
[tiiia]
0

När kommer vinterpälsen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och hur stor skillnad är det på vinterpäls och sommarpäls?
jag antar att pälsen är tjockare men byter den även färg på vintern? 

*undrar så mkt*

Faxlin
0

Ja, de kan gott och väl ändra färg på vintern. De flesta gör det nämligen. Färgskillnaden kan vara otroligt stor faktiskt.
Vinterpälsen kommer när det börjar bli kallare, allt för att de ska klara vintern. De illrar som är ute mycket sätter bättre vinterpäls. Någon exakt månad kan jag inte ge dig tyvärr.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JossanH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu börjar pälsen komma ut igen på dexters fula sommar svans! Han har underbar vinterpäls och han kommer säkert vara i fullt pälsbyte till IT, bara för att retas.. Hehe.

Här kommer en bild på hur färgen ändras mellan sommar och vinterpäls på Pegasus, och hur masken kan krypa ner, oftast kryper den ner mycket mer på honom..

Sajtvärd på Iller.ifokus

elinn
0

Mina har inte börjat byta än men jag längtar tills dom sätter igång, är såå underbart med fluffig vinterpäls =)

Men har har vi det väldigt varm fortfarande så jag får nog vänta minst några veckor till innan det börjar…

Smeagol
0

Smeagol har då verkligen börjat att fått kraftigare päls. Är lite roligt för min kille tror att han har blivit tjok…hihi ja visst kanske han har lagt på sig lite men inte något märkbart.

sofie
0

Jag tror Tara har börjat byta päls nu. Jag tror faktiskt inte hon byte päls förra vintern. Så får se hur hon blir nu.

ang3lica
0

Busan börjar nog få sin vinterpäls nu. Det märks när man är ute och svansen inte ser ut som en vissen julgran längre! Flört

JossanH
0

#6, ja, sommarsvansarna är så grymt fula! Dexter har ju fått päls på sin svans igen men för övrigt märker jag ingen skilnad i pälsen.. Men dom har börjar gruffa i sig mer mat och lägga på sig lite!! =D

Sajtvärd på Iller.ifokus

[tiiia]
0

Hihi jag tror att Diors vintermask börjar komma nu, har fått tydligare "mask" runt ögonen och ljusare kropp