Kliar sig
Grioggie kliar sig ovanligt mycket! Jag vet att dem ofta gör det när dem vaknar, men det är verkligen ofta! Oftast sätter han sig på rumpan och kliar sig på halsen, eller magen som en hund.
Dem har inte skabb, så jag vet inte vad det kan vara. Pälsbyta? Visst, men det har han börjar med nu, och han har kliat sig längre tillbaka.
Vi har inga kunniga vetrinärer, så snällt om ni säger vad man ska kolla upp hos vetrinären.

skabb kanske? Elller annan ohyra, kvalster eller loppor?

Mina kliade sig fruktansvärt mkt i början av pälsbytet, nu fäller dom bara men kliar sig inte enormt mkt längre. Har du varit på träff nyligen? Skabb är ju otroligt vanligt, så gå till vetten du och kika efter ifall du inte tror det har med pälsbytet att göra!

Jag tror att det är pälsbytet som kliar. Mina brukar komma igång rätt så bra med baktassarna under hösten och våren.
Men annars så är det bara att kolla i microskåpet.

Gonzo kliade sig väldigt mycket, har varit hos vetten en antal vändor (går inte längre att räkna på händer OCH fötter). Cortisolet var för högt på honom och hans vänstra binjure var förstorad. Har du kollat att det inte är binjurarna som spökar?
har ett micrsoskåp, och inget där inte. Och groggie syns det på direkt när han hade skabba sist eftersom han är så vit i örat. Dessutom kliar ingen utav dem andra, och vi träffar inte några andra pälskompisar!
Hoppas det har med pälsbytet att göra, tänkte mer luska ut om det fanns något mer som var lika vanligt som skabb :)
#4 Nej, usch, binjurarna? Det har vi inte kollat. Men hoppas på att det är pälsbytet, låter mest troligt än så länge. Han spydde ju för ett par veckor sedan, och det la sig med paraffinolja, så förmodligen pälsbyte.
Hoppashoppas.

Mina kliar sig oxo väldigt mkt ! Men dom har inte skabb i varje fall. som sagt, jag undrar oxo vad det beror på :)
De kan vara torra i huden. Jag hade samma problem så jag köpte viacutan hos vetten och det funkade jättebra. Den innehåller omega 3, 6. Pälsarna tycker att det är kanongott!
Mvh Jenny