Trevlig vetrinar :)
Har nu ANTLIGEN (inte en dag for tidigt) ringt vetrinaren och fragat om rabiesvaccinering osv av illrarna. Och jag kunde nog inte ha fatt en trevligare vetrinar! Visserligen har jag aldrig varit hos en vetrinar forut, sa jag vet inte om de brukar vara trevliga eller inte, men hon gav iaf ett bra forsta intryck :P
Iaf sa skulle hon dubbelkolla alla grejjer jag behovde for att resa med illrarna, prata med defra (engelska jordbruksverket) at mig och sen ringa tillbaka. Hon hade dessutom illrar sjalv, sa det kanns ju toppen!
Jag hade vantat mig en tjurig karring som suckande fragade vad fan jag skulle vaccinera illrarna for (det verkar vara den generella synen pa vaccinering har i UK) och inte kunna ett skit om dem, men det kanns bra nu :)
Far bara hoppas pa att hon ringer tillbaka innan veckan ar slut sa att jag kan fa tid innan december, annars blir det svettigt om jag ska kunna ta med mig dem till Sverige i sommar :S
// Amanda

Kul! Kan man resa hur som helst med djur eller gäller karantän osv fortfarande?
Patrik
Inom EU är det tydligen förenklat nu, men det kräver djurpass och diverse vaccineringar.
Vad gäller rabies så får man inte resa förrän 21dagar efter en vaccinering så i princip är djuret i karantän då, fast hemma.
_____
Bogey

Synd att inte illrar trivs i Egypten och att Egypten inte tillhör Europa
Annars hade jag nog stannat i Egypten och börjat jobba som dykinstruktör… levt det goda livet 

Ingen karantan :) Men daremot sa tar det en javla tid med alla vaccineringar osv om man reser mellan UK och Sverige! 7.5 manad totalt!
// Amanda