Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 1604 ggr
Faxlin
0

Vägskyltar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni några foton på roliga, konstiga eller bara annorlunda vägskyltar. eller sådana med lustiga namn?
Själv hittade jag denna igår när vi åkte en skogsväg hem efter att ha kollat på hästen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Undrar om det är där fåglarna ska hålla sig för och hitta rätt till Södra delar av europa. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

haha, eller så försöker de påpeka att det är dit man ska åka för att det ska vara närmast hem:-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Theres
0

Idag såg jag en rätt rolig skylt.
Det brukar ju vara vanligt att se golfspelare på vägskyltar så man hittar till golfbanorna, men idag i Borgholm såg jag för första gången någonsin en skylt med en minigolfspelare, har ni sett en sådan? det var alltså ingen hemmagjord skylt, utan det vet en vägskylt…tyckte det var lite fräckt =)

golf.ifokus.se

Bonzo
0

Har inte bilden på skylten i denna datorn tyvärr, men vi fotade skylten vid infarten till BÄVERTRÄSK när vi åkte i norrland förra sommaren. Linas lillasyrra brukar kallas för Bävern (fråga mej inte varför) så vi förstorade upp fotot och ramade in det och hängde det på väggen hos henne. Cool

Theres
0

när vi var i spanien i våras så fotade vi en skylt där det stod calle san sebastian (pappa kallas för kalle å lillebrossan heter sebastian) vi visste att den gatan fanns där innan eftersom vi har varit i spaninen förut, men denna gången skulle det förevigas =)

golf.ifokus.se

elinn
0

Har ingen bild på skylten men på E4:an mot Uppsala finns en skylt där det står Lilla Vallskog. När jag läste på högskolan så hette våran festlokal Lilla Vall och en höst så var det någon som åkt och plockat ner vägskylten och skrapat bort Skog på slutet så det står Lilla Vall istället. Skylten sattes sedan upp på väggen i lokalen =)

sarae
0

hehhe…jag diggar skylten på väg mot kungshamn, lysekil etc; Brattön   e det där alla Brats hamnar när de tröttnar på stureplan? hiihihi…..

domiino
0

skäll inte på mig nu men några mil härifrån fanns det en skyllt som hette grövre 6..efter att skylten blivit snodd så många gången flyttade dom gränsen med en kilometer och numera sstår det grövre 7..att jag inte hadde bil före dom gjorde det, då hade jag tagit kort på det =)=)

Smeagol
0

Hahahaha…fan vad kul Domiino. Kan tänka mig att det var många unga killar som plockade ner den skyllten!! Ännu roligare att de flyttade den!!

domiino
0

heehe ja det var nog många tjejjer med faktiskt..hadde den varit kvar så hade jag snott den =P