Iller iFokus

Iller

Etikettkunskaps-trådar
Läst 656 ggr
[Sniff]
0

Illertips, någon?

Jag har nyligen intreserat mig för illrar, och vet inte så mycket om dem, så jag söker i böcker, på internet och nu frågar jag er- vad har ni för tips att ge?

Zandra---83
0

Det finns tyvärr inte mycket bra böcker på svenska. Det som är bäst (tycker jag och som hjälpt mej massor) är att läsa och vara inne här så mycket som möjlig, men att ändå rensa och ta till sej det som man tycker är bäst (jag menar att jag kanske ej håller med alla här inne, men det är ändå bra att läsa så att man får en bra vidd av det hela). Jag har läst mycket artiklar och trådar här, både sånt som kanske inte ligger mej så nära just nu som ex uppfödning, men sen även sånt som är för mej mer intressant. Sen har jag lånat "Iller hemma" och "Iller som husdjur" på bibblan, personligen tycker jag att "Iller som husdjur" var bäst.

Aviendha
0

Håller med #1, men boken "iller hemma" bör man ta med en säck salt. Det var ett tag sen den skrevs, och den skrevs i USA där man inte har samma hållning och syn som vi har vilket man bör ta med i tankarna när man läser den.

Finns en hel del böcker på engelska, ex ferrets for dummies, har inte läst den men det finns iaf =)

Exotic pet behaviour: birds, reptiles and small mammals är en rätt nyskriven bok (2006)  med ett kapitel om illrar, vilket jag tyckte var helt ok.

Bogey
0

"Kunskaps trådar" här på forumet är helt klart värda att gå igen. Se menyn till vänster.

_____
Bogey

[Sniff]
0

Okej:) Tack så mycket!

Tusss
0

läs artkilarna! Det finns en liten flik som heter artiklar, där finns det huuur mycket som helst! läser själv på inför iller .)