Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 519 ggr
Tina-A
0

grädde/filmjölk?

Nu är det såhär att min mamma har köpt hem laktosfri grädde och laktosfri filmjölk. Hur ofta kan man ge dom detta? Hon ger honom ett fat varje dag (2 dagar) och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det.. Tycker det känns ofta, men jag vet ju inte heller

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

emoflickan
0

mina brukar inte få varje dag, men är det inte så jättemkt så tror jag inte att det gör nåt om han får om mornarna. hur mkt är det på fatet? ;)

Madde
0

Hur ser hans bajsar ut? är det den vanliga konsistensen eller är den lösare?

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

smurfb
0

Devil som bodde hos oss nån vecka fick grädde varje morgon och hade fått det så länge. Det verkade inte vara något problem med honom. Laktosfri grädde var det, och inga jättemängder.

Tina-A
0

Ibland är det lite,lite lösare men inget märkvärdigt och inte varje gång. Men ibland.. Så då drar jag slutsatsen att han får liiite för mycket. Har jag rätt nu? :P

Faxlin
0

Ja då kan han få lite för mycket. Minska ner mängden lite. Sedan undrar jag lite varför han får grädden. Är han smal? Annars tycker jag det är absolut bät om han håller sig till illerfodret där han får i sig det han behöver ändå.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tina-A
0

#5: Nej han är inte speciellt smal. Eller jag har ju inte 100% koll heller, men jag skulle nog säga att han är normal. Det är för att han verkar älska det så himla mycket, men jag har också sagt att jag tror han kan bli fet av grädden till min mamma. Filmjölk kanske bättre då i så fall? Om man ska ge honom över huvud taget

Faxlin
0

Jag tycker inte man ska ge det över huvudtaget om det inte finns speciella skäl-. Typ av viktskäl och sådant.

Audiatur et altera pars

JossanH
0

Håller med, onödigt godis som kan leda till dålig hälsa om man har otur! Han tycker säkert att det är lika gott att få en halv äggula ett par gånger i veckan istället- det är nyttigt att ge men även där ska man bara ge EN gula i veckan- mina gillar det mer än laktosfri grädde- kan vara värt att testa kanske??

Sajtvärd på Iller.ifokus

smurfb
0

Äsch, om illern tycker det är smaskig så varför inte låta han äta laktosfri grädde ibland. Det är ju inte så att vi människor avstår från alla onyttigheter Cool

JossanH
0

men som sagt, lagom är bäst- kanske ett par gånger i veckan bara?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

Håller med. Att äta godis varje däg är inte bra.

Audiatur et altera pars

Tina-A
0

Ja äggula tycker han om :) Men han har redan fått 1 denna vecka