"kan man ha iller i koppel?"
Haha, ja en lite komisk sak som hände mig idag!
Jag gick till spånga för att ta ut lite pengar och Cinkajou fick följa med i selen.
Så möttes jag av en äldre dam som frågade mig:
-"Nämen! Kan man ha iller i koppel?"
Jag: -*kollar på cinkajou som står där så snällt med selen och kopplet på* "jaa… verkar så…"
Haha! har ni fått någon rolig kommentar som är så självklar för er men kanske inte för den som frågar? :')

"Kan man ha den lös i lägenheten?"
"Är den tam?"
"Kan man kela med den?"
Typ.. bland många andra! :P
Carpe Diem
"vad har man en sån till?" :P
jaa va har man en hund eller katt till? :P

"funkar det" eller damen som satt och berättade hur livsfarliga illrar är, allt under tiden elliott nöjt snusade i mitt knä
vad har man en sån till , blir vansinnig på den frågan 

#3 Ja, blodtörstiga monster!
Carpe Diem

#5 ja gud ja, funderar lite hur människor tänker när dom frågar om dom är tama… när illern ligger och gosar i famnen på en

hihihi men ille rär ju inte så "vanligt" husdjur så de undrar
ni vet vad dem säger "people fear the unknow" :P

Var på mässa med mina killar då en liten pojke kommer fram och klappar Cassius och sen säger han glat -Min mammas päls känns sådar… Viste inte riktigt vad jag skulle svara så jag var tyst…

Första kommentaren jag får av folk när jag säger att jag ska skaffa iller
"de bits!"
lixom hallå alla djur bits D:
Gammaltpar:
"tur att inte barnbarnen var med!"
jag: "hurså?"
gammaltpar:
"ja,sådana där äter väl barn"
Jag:
Nejdå, inte idag, han åt sig mätt igår"….. SUCK på folk säger jag bara.
Och den ständiga frågan "hur går det där att ha?". Nästa gång jag ser nån med barnvagn skall jag gå fram och fråga detsamma.

Tittar ner i barnvagnen:
"Kan man ha dedär lösa i lägenheten? Och de är väl inte rumsrena?"
Carpe Diem
Fick idag några killar som sa "det är väl inte så vanligt att man har minkar" sen fick vi ett klistermärke från djurenrätts alliansen, sen fråga de oss om vi skulle göra päls av våra djur?? jomen självklart……
#11 hehe exakt så!!!

hahahahaha otroligt dumma folk kan vara hahahhahahaha kuliiga komentarer ni fått hihi
en tjej på mitt jobb undrade om man va tvungen att vara vaccinerad mot rabies för att få komma hem till mig…
det är tydligen väldigt vanligt att dom har de, dom där vilda djuren..
lixom hallå?

Jag får ofta höra från folk, "Hur kan du ha dem uppe vid huvet? De kan ju bita dig i halsen."

Jag var på stan för några månader sen med en kompis.. vi stod och väntade på kompisens buss… Det stod några tjejer bredvid oss och kollade på min iller.. Sen så när bussen kommer så säger jag hej då till min kompis och går hemåt…
Fick höra av min kompis sen att tjejerna som stått där sa typ "åh vilken söt råtta det var!".. min kompis rättade dem och berättade att det var en iller och då tyckte de där tjejerna istället att "fy fan vad äckligt!" osv.
Hur tänker folk?
#0 sånna frågor brukar jag oxå få när jag vaktar mstar's banditen.
Fast en gång var det ett par som gick förbi runt 50årsåldern kanske. De blev hur glada som helst för de hade tydligen haft en iller tidigare, de frågade om man fortfarande köpte dem i affärerer, eller om man hade uppfödare. Och de var så sugna på att köpa en ny.
Man riktigt såg hur glädjen lös i deras ansikten när de gick :D

Jag och barnen var ute och gick med alla fem pälsarna. Ja vi hade fem då. Så stod Sanna med Bella i famnen och de pussades. Då stanar ett par och frågar? Går de att ha som husdjur?
Är det lagligt att ha apor som husdjur?
Då hade jag en iller på axeln.
Vad häftigt. Visste inte att man kunde gå med en hamster i koppel.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Haha! Ja lite mer trodde jag om svenska befolkningen! :'D
visst är iller ett ovanligt djur, men man börjar undra lite när folk förväxlar iller med apor och hamstrar 

#20 hahah det är sant

en pappa till sin 5(?) åriga dotter: titta vilken söt liten hund.
Jag blir less på allt tjat om att de ska vara gnagare!
"Biter de inte på sladdar och sånt?"
gah.. -.-'
liten tjej: "vad äter den där grävlingen för nåt??"
apan var bra.. svårt att hålla sig för skratt då.. =P

fårgar jag fått.. som är konstiga
vad är det där? är det en apa?
kan man ha sånna djur?
kan man ha dom lös?
kan man ha dom i koppel?
kan man ha dom i bur?
kan man ha dom i lägenheten?
OCH MYCKET MER
"är det inte en sån som tar sig in i hönsgårdar och tömmer hönsen på blod?"
ROFL 

Känner igen alla ovanstående frågor.. Hör även ofta: "vad kostar en sån då?" Det är kanske bara jag, men jag stör mig så oerhört mycket på den frågan..
#26 haha
Fast sanningen är ju inte slå långt därifrån,vi har haft iller i hönshuset en gång. Och de såg faktiskt vampyrdödade ur 

"Titta en snigel!!" utbrast några barn när jag och Lucifer passerade dom vid busshållplatsen..
#29 HAHAHA har lus oxå fått den kommentaren? Då e stitch inte ensam iaf ;)

Har fått höra allt ifrån fisk till hamster. Marsvin var det häromdagen. Och sen så har det hänt att par ggr att folk har frågat om det är en blandras mellan tax och en sån där.. liten pyttehund ialla fall, vad den nu heter :P
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

jag trivs bra här hemma med mina apor, kaniner, aborrar och liknande=p
Haha, en smårolig sak hände idag. Gick ut med Cinka och gick förbi 2 män som meckade med nån moppe.
Så får den ena mannen syn på Cinka och säger "Vilken stor råtta du har!"
Jag småler och går vidare, sen när jag har kommit en bit så hör jag den andra mannen "Det var en iller…."
HAHA!

SÄL!!! Är det en säl? Bäver? Grävling? Utter?
Om jag är på lite bitskt humör och kommentarerna är för tramsiga brukar jag säga att jag råkade köra min tax i 90 grader och hon har krympt en aning ;)
#33 haha! :P
jag var ute igår me min precis hemkomna valp :)
en tjej kom fram å sa "de där e ingen hund va?"
;) hon va inte dum hon inte! uteslutningsmetoden :P
Ser illrar ut som hundar kanske?!?
suck

Jag var och tog blodprov för allergitest i veckan. Innan blodprovet tas går sjuksyrran ut i ett annat rum till sina kollegor med min remiss där det stod att de skulle ta prov om illerallergi. En ljudlig diskussion startade därute där de funderade åp vad en iller var. Hörde ordet råtta och gnagare därute och diskussioner om vad det var och varför man hade det. Orkad dock inte återta diskussionen med henne när hon väl kom tillbaka för att ta provet. Ska bli spännande att se om de ändå körde ett separat illerprov eller om de räknade det som "gnagare" eller "hund" och körde på samma test. Resultatet borde ju inte bli detsamma… hmmm…

Koppelfrågan har jag fått varenda gång jag har vart ute med busarna…har inte männskor ögon undrar man ju.
Och sen också "Kan man ha dom lösa lägenheten"
Och sen "Kolla, marsvin/bäver/utter/råtta/hund"

ja, knäppa komentarer har vi nog alla fått, vissa mer förstårliga än andra!! Men de värsta jag har hört är nog ändå: är det där en bäver?? *LOL*
det "konstigaste" jag fått höra är nog två killar i 13-14 års åldern och när dom passerat min rygg hör man den ene säga "det där var en chiuaua"
#40 haha min lilla valp blev kallad chihuahua idag ;)
å så va de en man som gick förbi med sin son..
pappan: titta va hon har!
sonen:va e de pappa
pappan:en råtta
:P

Var med om 2 st nyss som visste att det var en iller jag var ute med. Duktiga Lulebor! 
Dock var det säkert 8 st som gick förbi och funderade "vad var det där för något?" Inte så många dumma frågor ikväll. Jättebra promenad med duktig iller dessutom. Hehe.
Var väl inte vad tråden skulle handla om, men iaf….. ;)

Mård brukar vi få höra rätt ofta också…

hahaha ja, hur fan folk kan få de till hund fattar jag inte !?

Jag fick en rolig kommentar när jag var på centralen i Göteborg för ett tag sen.
(en engelsk skolklass) -That´s a ferret, right? -eh.. yes. -Are they blind? -No they can see. -ok, cus i thought they were like (mullvadar)
Hihi, jag tyckte att det var roligt :p

#45: Hahaha!

När folk som jag inte känner så väl kommer hem till mig frågar de alltid "När ska du låsa in den i buren?"
Och har hört råtta m.m några gånger med.

stackars små människor.. att dom kan så lite… vi har haft illar sen medeltiden till jakt o s v…. ska bli spännande o se vad dom säger i min by när vi kommer gåendes… :)

haha blir så full i skatt när jag läser detta :) känner igen mycket av det som står.
men konstigt nog så har jag många gånger när jag vart ute och gått blivit bestulen på min iller på ett eller annat sätt :D förra veckan fick diesel åka barnvagn med en 2årig flicka (jag kände inte dessa människor) å föräldrarna körde så stolt:) diesel hade inget imot det, den late f*n fick ju skjuts :D
men vissa komentarer glömmer man inte:
va har men en sån dära till egentligen? , eller när man e ute med hund å och iller: är det en valp till din store hund? hur mycket kommer du få betala i skadestånd till dom som äger lägenheten du hyr för att den gör hål i väggen? va?! diesel gör la fan ite hål i väggen heller?! dumma männsikor!
eller en pappa å mamma till sin son som ville klappa diesel: nej akta! böj dig inte över den , den tar strupen på dig med en gång! då stog jag bara å gapa! pojken vågade ju inte ens kolla på diesel igen efter hans korkade föräldrars komentar!
jag har senaste gångerna mött väldig många äldre damer som säger att min iller har vääääldigt fin päls.. det är nästan så man ser cruella de ville i deras ögon 

"Oj vilken stor gerbil.."
"Blir den inte arg av att vara i koppel? Men det forstass, du kan ju inte ha den los, da springer den val ivag och dodar kaniner?"
"-Har du stulit den dar?!
- Nej :S
- Ok.. Vart fick du den ifran da?
- Jag kopte henne..
- Oh.. Kan man kopa dem alltsa?"
"- Bits den?
- Nej, hon har da aldrig bitit mig iaf.
- Ar det for att du opererat bort tanderna?"
// Amanda

Ja jag fick då höra på fallens dag att vi hade en massa ekorrar i hagarna. Det gick folk på en väg en liten bit ifrån oss och de konstaterade glatt till varandra att det var lite häftigt att se så många ekorrar på samma ställe. Och i flera olika färger. 
Audiatur et altera pars
#52 HAHAHA! Det där gör min dag! :'D
För några veckor sen så gick jag ut med Cinkajou på promenad, så kommer en man med en liten kille, killen cyklar och mannen går bredvid, så får den lilla killen syn på Cinkajou och skriker:
"Vilken liten hund! :D"
mannen: "HAHA, tror du att det är en hund? det är ju en råtta!"
*fniss*

#53: haha, underbart när de som ska lära lär fel. Eller inte. Påminner lite om förra året då vi gick i hc parken och ett barn frågar sin mamma och pappa:
Barnet: -Vad är det där?
Pappan och mamma svarar samtidigt:
-En hund!
-En råtta!
Jag less på folk efter en varm dag med ovanligt många dumma komentarer:
-Sääääkert! Möjligtvis kanske en avkomma efter de två.
Pappan och mamman:
-Va?? Kan de para sig med varandra??
Jag:
-*suck* Läs på om det svenska djurlivet och dess arter innan ni försöker lära era barn något som är fel.
Jag vänder mig till barnet:
-Det här är en iller lilla vän. Dessa finns även som vilda. Men dessa kan man inte ha som husdjur. Detta är en tamiller och de kan man ha som husdjur. Men de kräver massor med jobb. Mycket mer än en hund.
Audiatur et altera pars

Jag va på ett slott i somras med min ena o då va det typ 25 kineser som vart helt galna o skulle fota o hålla på …
Dom visste inte ens vad en iller va för djur…
#55 haha jag mötte en mystisk asiat som ville ta kort på min iller..
han "jag ta kort hynten?"
jag "de e ingen hund"
han "ingen hynt"
jag "nee iller"

Nya grejen
"Vad e de dära, va, ett djyr?"
"Det är illrar"
"Ah, vad är det, är dom giftiga?"
"Beror sig på vad de har ätit"
"Ah, aboo. Vågar du hålla den?"
"De springer lösa i lägenheten, så ibland så råkar vi ju stöta på varandra och då händer det ibland"
"De är skitsöta, vad kostar dom?"
"5-6000 ungefär!"
*jag gav upp*
Carpe Diem

#57 Hhehehehe

#57 jag brukar säga "svindyra i drift i vetrinärkostnader" 

"Ååååååh, en fågel!!!"
Mmmm, jag brukar gå med fåglar i koppel!!!!
#60 FÅGEL? HAHAHA! Det var något nytt :'D
Var trodde de vingarna satt?
Ibland tror jag bara folk gissar hej vilt när de inte känner igen djuret..
Sara

hahaha :D

#61 Det var lite svårt att hålla sig för skratt :)
#62 Ingen aning, inklämda under selen kanske? jag förstår inte riktigt :P
Okej att man gissar vilt, men seriöst, en fågel…!? hahaha

det var en snubbe som helt seriöst trodde Ozzy var en tvättbjörn 

Ja , det finns fan folk till allt.
Aldrig haft iller själv men har heller aldrig haft fördommar eller sätt fel på en art.. lär mig så mycket jag kan är inför mitt hemtagande av dessa otroliga djur.

Var påväg ner till båten igår. Mamma svensson går före sina två söner. Ropar till dem när hon har gått förbi mig och Banditen
-Titta så får ni se en hund.
Jag visste inte om jag skulle kommentera tillbaka, ivilket fall kunde jag inte titta på henne då. Jag log från öra till öra- och inte för att ajg var speciellt glad. Hennes söner kommer närmare.
-Vad är det där?
-Det är en iller..
-Mamma!! Det är inte alls en hund, det är en ILLER!
Mamman låter lite överslätande på rösten när hon säger:
-Det visste jag.. Jag skojade bara med er..
#26 HAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAA!!!!
min brors första kommentar på min iller var "när ska du lämna tillbaka skiten?" och min farsa uttryckte sig" har du skaffat en iller? Va fan ska du med en råtta till?"
positivt haha!

Oo min pappas kommentar idag var riktigt känslig och omtänksam.
Jag satt på nålar vid tiotiden imorse, Elliott var nämligen hos veterinären i stockholm med husse och jag sitter för tillfället i en sommarstuga i värmland.
Förklarade för min far att dom gjorde ett ultraljud på elliott för att se hur det är med njuren. Då fäller han kommentaren "för att se om det är värt att avliva??" Känns så skönt att vara förstådd…..
#71 skulle bryta ihop över den komentaren.

#72… jo jag var på väg men han är absolut inte förtjust i mina älsklingar så jag börjar bli van med sånna kommentarer. Han kunde dock valt tillfället aningen bättre.. Tur att jag inte bor hemma!!
#73 man kan inte begära att alla ska gilla ens husdjur och ideer tyvärr, jobbigast när det gäller föräldrar dom tycker man ska ha vanliga djur som hundar, katter och fåglar så dom gillar inte att jag och pojkvännen får hem illrar snart.
Men dock va tillfället inte det bästa som sagt, hade blivigt förstörd, hade blivigt det vilket husdjur det än var (mina hundar eller min katt) men värre är det när folket ej känner något för ens husdjur för då säger dom det oftast så fel så man vet inte vad man ska svara :S

Igar traffade jag en familj pa marknaden som trodde att jag hade mini-bjornar! 
// Amanda

På senaste tiden har jag bara träffat på folk som "gissat" rätt på en gång, "är det en iller?" =)
frågorna jag har fått?
jo!
"Bits den inte?" svar - alla djur bits mer eller mindre, man får träna dem
"Kan du kela med den?"svar-han kelar med mig och ibland kan jag också få komma till hehe
"vad är det för en chihuahua?vad konstig den ser ut isf!" svar-har du någonsin sett en chihuahua?
"Kan man verkligen ha en sån?" svar- JA för fan
"då går dom bra ihop med råttor och kaniner, då dom är väl närmsta släktingarna?-svar-jaaaa du,,,närmsta bästa djuren som illern kan ha ihjäl iaf! Offergåvor!
"vad gör man med en sån egentligen? en hund är väl bättre om man ska gå ut med nåt djur" svar- stum….
….men jag har fått fina kommentarer och frågor också!

Jag har rent av slutat att gå ut med illrarna. Brukar åka iväg någonstans eller gå ut då det är mörkt. Orka med alla dessa komentarer, och vi iller människor är inte snälla med att ge svar =P
För på något vis så är det vi som stöter på de dummaste människor som gissar helt vilt. Okej för råtta och liten hund, men apor (som jag har själv fått hör), tvättbjörnar, bäver, fågel mf.
hehe, var på iller träffen i örebro hos Madde och när vi stigigt av bussen sprang pojkvännen in på affären för att handla så jag stannade med brudarna utanför och då kommer det en mamma och ska visa sin son illrarna, kors i taket hon hade rätt om djuret men frågade mig lite försynt för att ej ha fel.. sen springer pojken in i affären för att berätta för alla i kön att det stod illrar utanför men skriker istället "NI SKA SE SIKKA RÄVAR DET STÅR HÄR UTE" och mamman springer efter och skriker illrar, roligt att se på dessa människor ^^
Sen tyckte en äldre dam att det var hemskt av mig att skaffa såna dära minitaxar bara för att det är mode med småhundar.. javisst det är det, synd bara att mina minitaxar inte ingår i modevärlden riktigt. Önskar att sambon var med så han kunde lagt av en dräpande komentar jag blev bara helt tom i huvudet.
men faktiskt illrar höll på att bli mode där ett tag när Paris Hilton framträde med två stycken illrar en solig dag på röda mattan. Inte för att jag tror att hon överhuvudtaget tar hand om dem själv, men allt hon rör vid blir ju till sist en fluga…men inte med illrarna tydligen. kanske lika bra? jag tycker också att modedjur är jobbigt i sig, nu har jag svårt för den lilla hunden då alla ska ha en…lite trist i längden faktiskt!
undrar när den svenska älgen flugan ska ta fart?
På tal om dumma kommentarer så finns det ju en uppsjö, och jag kan känna igen mig i de flesta ovan skrivna. Det dummaste är ju den jag fick när jag en solig dag efter vaccination satt på stan i väntan på bussen då en pappa med barnvagn och en gående son på ca 4 år går förbi och pappan säger "Kolla Emil, en bäver"
Jag fortsatte enfaldigt att klappa bävern..
Paulina

Ja passa sa att du inte blir biten! Bavrar kan ju bitas ratt hart.. :P
// Amanda
ingen fara, jag odlar björkar i badrummet ;)
Paulina
Nej illrar har som sagt inte blivigt mode men det är troligen för att dom har mer fördommar än fans till Paris Hilton och tur är väll det.. Tycker synd om alla dessa små kortbenta sjuktkonstigt avlade små jyckarna som ser vidriga ut med sina konstiga kranier :S Mig gillar inte små hundar för fem öre förutom tax för dom är så coola med sina långa magar men dock är det inte rätt heller :S

Ja med tanke på alla dumma frågor man får så är det inte konstigt att man ibland inte orkar ta med sig dem ut att gå bland folk utan väljer skogen.
Audiatur et altera pars
Ska försöka gå ut imorrn, har hittat ett fint ställe med massa lövhögar som ej är kletiga och förmultnade skiten är att det är typ i "centrum" på byn vi bor i men ja, dom SKA leka i dom lövhögarna har jag bestämt!
mina kommentarer…
mamma titta en hund eller nåt..?
och den klassiska, kan man ha en sån? kan man gå ut med en sån? vem frågar det när dom ser att man är på promendad med dom.
sen har vi ju… en råtta, hamster, marsvin, hund, mink, och ORM ?? hehe

haha ja orm. Vad är det för tok? Jag menar okej om de sagt en ödla. Vad vet jag, de kanske tror på muterade djur som får päls helt plötsligt. Men illern har ben och det har då inte ormar.
Audiatur et altera pars

Fast mina mini-bjornar ar ju ocksa ratt lustiga :P
"oh my god! Do you have mini-bears as pets?!"
Vad jag vet sa finns det inte ens en mini-bjorns-ras… :S
// Amanda
Roligast var att någon hade fått hört sin iller bli kallad för snigel, hur i helvete kan man se fel på dom? Lite som orm faktiskt ^^

#90 Det var ju Stitch ju. Han fick en leksaks-snigel av mig i julklapp det året.

Denna tråden får mig att tänka på komikern Bill Engvall. Bill Engvall har en massa skämt om dumma människor och att dom borde ha en skylt där det står "I am stupid" 
-It's like before my wife and I moved. Our house was full of boxes and there was a U-Haul truck in our driveway. My friend comes over and says, "Hey, you moving?" "Nope. We just pack our stuff up once or twice a week to see how many boxes it takes. Here's your sign."
Ni hittar några till här: http://mistupid.com/people/page013.htm
Har ni inte sett Blue Collar Tour med Jeff Foxworthy, Bill Engvall, Ron White och Larry the cable guy så gör det :) Sjuka människor. Jeff Foxworthys "You might be a redneck.." skämt är galet roliga.
-"You might be a redneck if your family tree do not divide"
-"You might be a redneck if you go to familly reuonions to meet women"
Jo men det jag menar är folk så korkade? Man står med en kasse med matvaror då frågar någon "gar du vart och handlat?" vad ska man svara? "Nej ser du jag fick detta av en tant som var trött på att ha kyl och skulle börja med att bara använda skafferiet" eller ja som sagt att man har flytt firman där och bär kartonger.. "flyttar ni?" eller kommer med illern i koppel "Kan man ha en sån där till husdjur/kan man ha den i koppel?" ska man svara "nej jag hittade honom i går jag skulle bara se om han passade i koppel han är inget husdjur".. tydligen så ska gör man och kan det som är det uppenbara i situationen. dumma folk :S
Haha, ja det är ju som frågan "blir de tama?" Och då har man stått med illlern i famnen och klappat den.. Nä, inte det minsta…
Det elakaste jag fått höra var när jag var ute och gick med illern förbi busshållsplatsen när alla skolungdomar skulle hem, då går en tjej fram och säger "du är så jävla äcklig för att du har ett sådant fuls, snuskigt djur"
Det som gör det hela ännu roligare är att veckan efter när jag var ute med illern, så kommer ett gäng tjejer fram och alla berömmer illern för att den är så söt. Denna elaka tjej var med och kläcker då ur sig "åhh.. så mysig den verkar. En sån vill jag ha."
Snacka om att leva för grupptrycket.
Paulina
"Har du fångat in den själv?"

Jag brukar alltid ha svar på tal men förra veckan blev jag mållös faktiskt. Kom ett yngre par fram till mig och Nolita. Tittade på illern, frågade vad det var och sen kom det: Får vi köpa den? Visste verkligen inte vad jag skulle säga utan kom väl nåt lamt om att det här faktiskt var min älskade familjemedlem osv. Blev avbruten med ett: Men vi betalar mer än vad du köpt DEN för. Då vände jag och gick faktiskt.
#88 hehe ja dom stog ju lite på håll men jag blev full av skratt iaf!
tror att många kläcker konstiga komentarer bara för att dom vill ha en anledning att börja prata…
#94 Då hade jag faktiskt kläckt ur mig att det var jävla hyckleri till den tjejen.
#96 skulle ha sagt att dom kunde läsa om djuret så de hade någon koll på det och sen skrika att det är för fan ingen vante som jag kan byta ut hur som hälst utan som ett barn för en och sedan säga att de kan få betala så mycket dom vill för den kommer aldrig var till salu pungt slut. Usch hade strypt människorna :S

Jag fick den första kommentaren den här veckan.
En tjej och en gubbe går förbi, tjejen säger till gubben, som ser ut som en jägare, "tur att du redan har slaktat". Och log mot mig. Jag log inte tillbaka.
Vad ska man svara på en sån sak då?
#99 Jag tror jag inte riktigt förstår den komentaren faktiskt.
Det korrekta svaret när ni får frågan "kan man ha den i koppel/som husdjur" är ju självklart "Njä, den åt bara upp min chihuahua och vägrade sedan släppa kopplet"
Ingen iller här ännu, men fick däremot förfrågningar om min degu var en iller när man var ute och promenerade.
_No way! Yes way!
Är inte dom en blanding (i utseende) av Gerbil och Chincilla?

#102 Tror degu är en ökenråtta #101 Rätta mig om jag har fel:)
#102 Mjo, lite grann. En släkting till chinchillan, vissa tycker det ser ut som en mindre, brun version av dessa. Degu
#103 Fel. Rättning klar :) Ökenråtta = gerbil
_No way! Yes way!

#104 hehe så va de=P

#29,30 Jag skrattade så ja drät där ett par minuter >_< hahhahaa jiiiiiiiises! XD