Iller och barn
Vi har illrarna Nintendo, Grumme och Ludde och har för 8 veckor sen fått en liten dotter, Ronja.
När vi kom hem från BB var illrarna väldigt nyfikna och väldigt "på" och försökte klättra upp i vagnen, sängen eller på oss när vi höll Ronja. Nu har dem lugnat sig och visar mest intresse för henne när hon har ljud för sig.
Illrarna har fått titta och lukta på henne lite från avstånd.
Skulle vilja veta hur ni har gjort när ni har presenterat illrar och barn för varandra och hur gammal barnet var.
Hur reagerade barnet och illrarna?
Hur har ni gjort om en iller visar att h*n inte gillar barnets närvaro? Nintendo visar tendenser ibland att vilja knapra lite på Ronja. Jag tror hon ser henne som en inkräktare på hennes revir.
Skriv gärna lite om era erfarenheter, bra som dåliga.

Jag är mycket intresserad av att höra hur det går med detta för dig och vad dina illrar tycker och tänker… Håll mig gärna uppdaterad. Får ju själv drop-down i februari så ävenjag ser spänt fram emot denna introduktion.
Jag skulle nog inte ha bråttom, utan göra så som du verkar göra. Har tyvärr ingen erfarenhet själv..
Sajtvärd på Iller.ifokus
#1 Kan försöka komma ihåg att uppdatera lite mellan varven. :)
Någon måste här väl vara som har erfarenhet av illrar och barn?
Åsa?:)
Ja, vart har Åsa tagit vägen? Tyst är det.
Sara
Tror Åsa har strul med sin dator… ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Min sambos son Milo var 14 månader när han och Cereza träffades. De brukar busa och leka, både Milo och Cereza kan vara lite hårdhänta mot den andra men då ger de bara igen:)

här har det ännu inte gått tyvär och pojken är redan 6månader. Miilo bryr sig inte alls blir bara lite sotis men går bara iväg medans thyra attackerar för minsta lilla ljud. och om dett fortsätter och inte slutar vet jag inte hur det ska sluta=( då kanske jag får kolla efter nått tråkigt sett att lösa det på.