Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 751 ggr
DEBBY
0

utställnings bur?

vad har ni förnågra utställngings burar?

sarae
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag kör med en "fattig student variant" en ihopfällbara hundbur från Jula som finns i olika storlekar…funkar jätte bra, men om man har honor eller väldigt små hanar behöver man iller säkra den annars kan de smita emellan…men normal stora killar kommer inte igenom…. en billig variant på dröm burarna!

ferretgirl
0

Jag har en av mina natt burar, den är stor. Denna har jag haft med under dom senaste 5 åren jag har varit på utställningar. Har 2, men när jag har byggt klart min inonhusbur, så ska den en säljas (Åsa har första tjing på den om hon vill ha den fortfarande). Men troligen så blir inte buren klar innan Skövde, hade annars haft den med upp.

Faxlin
0

#2: Japp, jag har första tjing. Tackar för det. Lär nog behövas om det går som jag planerat nästa år. Då behöver jag större burar att ha med på semestern nämligen. :-)
Har ju en sådan redan, men en till kommer minst behövas.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

#1: Jag har oxå den som utställningsbur. Men har nu förhoppningsvis fått min nya bur till IT. =) Det är ju för illrarnas skull som vi ska ha en större bur. De är ju trots allt 4 st.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Men eran bur är ju som burarnas rolls royce ju.
(säkert felstavat)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Ja men det är ju för att de ska ha utrymme ju. Känns inte så snällt om de måste dela på en sån liten bur. Det går bra när vi åker i bilen men på utställningar vill jag gärna ha lite större åt de.

JossanH
0

haha, jag kan lova att alla som köper en stor illerbur tycker att det är minst lika kul att inreda den som det är bra att illrarna fått en större yta!!Flört Jag erkänner frivillgt att jag tyckte det var askul att få en stor bur så att JAG kunde göra iordning den!! haha

Sajtvärd på Iller.ifokus

Madde
0

Ska bli kul och få buren och som sagt till IT är mitt mål men vi får se. =) Blir ju en lång dag och sitta i bur om man inte har något och röra sig på.

För mig är illrarna viktigast och buren i andra hand med inredning och så. =) har redan fixat så att det kommer vara fint. =) tack vare klarsferrets.

JossanH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här kommer en bild på min bur i gammal inredning!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

Ohh, det är sååå fuskigt. Du har fyra hyllplan jag har bara två.

Audiatur et altera pars

JossanH
0

ja, det är verkligen fuskigt! Men Åsa, om du inte hade provsuttit på dom hyllplanen när du fick buren så hade du också haft 4!!Cool

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

haha, vad knäpp du är. Då hade de ju inte passat i alla fall ju. ;-)

Audiatur et altera pars

[tiiia]
0

*wie* jag kom just på en sak. vi har en stor hundtransportbur nere i våran sommarstuga. Iofs det är nog kanske lite väl stora "rutor" i gallret på den, men det måste ju gå att illersäkra väl? den är ju typ 1,6*1*1,2  tror jag, är det okej size tror ni?

JossanH
0

absolut! Du kan skaffa minknät och bara stripa fast på det stora gallret! Vi vill se bilder sen också!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

#13: Exakt som Jossan säger. Det går hur bra som helst. Och så måste jag ju bara hålla med henne om att vi vill se bild sedan också. :-)

Audiatur et altera pars

[tiiia]
0

hihi vi får väl se om vi lyckas ta hem den först Fundersam har ju ingen egen bil och det här är ju inget man tar under armen på bussen Flört

vart kan man löpa minknät förresten

btw självklart kommer det bilder om jag lyckas få till den fint ;)

JossanH
0

minknät finns tex på granngården. tror det kostar ca 50.-/m.. För ett år sedan köpte jag 10m för 500:- iaf..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

#16: Men är inte hundburen ihopfällbar då? det är min. :-)

Audiatur et altera pars

[tiiia]
0

jo det kanske den är förresten. fast jag skall försöka övertyga min pappa om att han vill köra hem den till mig :) hihi Dior kanske kan få den färdig till julklapp :) frågan är ju bara vart man skall få plats med den. *hmm* bor ju inte så jätte stort ändå..