Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 168 ggr
stuve
0

Nova behöver tyvärr nytt hem..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla illervänner.

Jag och min sambo är nu ute efter en snäll illerfamilj som vi kan omlacera våran lilla illerhona Nova som är ca 2år.
Vi har nu 2 st illrar, den ena (wilma) är hela 8år gammal som jag haft i 5-6år och har tyvärr nu drabbats av njurcancer och har inte länge kvar och då  min sambo nu ska börja studera på högskola och vi ska flytta till en ny stad, ev studentkorridor eller ihop med andra så vill vi inte just nu skaffa en till iller till nova, & eftersom nova är sällskapssjuk så vill vi att hon bor ihop med andra illrar så ser vi det som den enda utvägen att hon får komma till en ny familj.

Nova är som sagt en ca 2 ½ år busig krabat som vi tog ihand om efter en annons på blocket om en iller som dom inte kunde ta hand om, när hon kom var hon inte så bra tränad. men nu har de blivit mycket bättre. går 9 av 10 ggr på låda, lite bitig, men bara då hon är uppspelt och vill busa som iof är hela dagen =), bara lite smånyp som de flesta illrar.

Då jag antar att hon kommer från djuraffär tycker hon inte om burar eller stängda dörrar i allmänhet, våra illrar går alltid lös hemma, ibland instängd i transportbur på nätterna om de går lite för vilt till hemma när man ska sova. Hon är trygg i buren och somnar direkt på natten, men gillar inte annars att vara instäng, så vi ser gärna att hon kommer till ett hem där hon slipper bur…
Alla sprutor osv är tagna och finns vacc. kort. Leksaker och godis och transportbur följer med.

Hör av dig om intresse finns, vi vill gärna ha hon kvar så länge som möjligt, så detta är aktuellt i mitten-slutet på sept.
mail: stuve@home.se   Tel: 070-1753144

Tack på förhand   mvh //Stefan & Katja

stuve
0

Oj, glömde lite saker.  Hon var va 6 mån när vi tog hand om henne och priset är satt till 100kr, som en symbolisk summa för att vi inte vill skänka bort henne.

Faxlin
0

Hoppas verkligen att någon kan hjälpa er med ett bra hem till lilla Nova. Själv har jag precis fått hem två nykomlingar och ska få en valp till nästa år. Så här är iller beståndet fulllagt sedan fyra illrar enligt sambon. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

stuve
0

här kommer lite fler bilder på Nova om nån är intresserad..

stuve
0

och en till

Madde
0

Hoppas att ni hittar ett bra hem till henne.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Shelby
0

Stuve, vart bor du? om man vill titta på henne?

Faxlin
0

Hon ser riktigt fin ut. Men säg vilken iller som inte är fin. ;-)
Hoppas det ordnar sig i alla fall. Är det någon som hört av sig till dig än?

Audiatur et altera pars

kitty
0

hej

har mejlat er…

stuve
0

Nova finns i Härnösand som ligger ca 5 mil norr om Sundsvall.. men kan tänka mig att resa en bit för att träffas på halva vägen…

De är 2 st som har visat intresse än så länge!!
Keep mailing =) vi hörs

nasse36
0

hon var en söt iller.Det är synd att det är en bit att åka annars så hade  jag åkt.

Mvh nasse36

Guteillern
0

stuve: Nu ligger Nova uppe, valde bilderna i #3 och #4. Beskar bilderna lite. Mvh Ammi

stuve
0

Hej Igen, har varit bortrest så har tyvärr varit lite inaktiv från sidan, tänkte uppdatera om läget.

Nu på mån så ska tyvärr lilla wilma avlivas =(( och tanken är väl att runt det datumet så ska Nova få ett nytt hem.
Verkar tyvärr som om de är lite svårare här uppe i norr att hitta ett nytt hem till henne, vi vill ju som sagt hitta rätt hem, inte nåt hem där de inte finns iller osv.

Har nu iallfall hittat en kille som har en iller på ungefär samma ålder och som haft den 1,5år, så nu ska han testa att ta emot Nova och se hur de funkar! Kanon! hoppas att allt kommer gå bra med dem.

> *ÅsaF redigerade inlägget efter samtal med Cissi så du vet varför de är ändrat ;) …. 

Mvh
//Stefan a

Faxlin
0

Hoppas verkligen att det finns några omplaceringar då. Verkar ju vara ett bra sätt för några omplaceringar att få ett nytt hem.

Audiatur et altera pars

stuve
0

*DELETE*

Roxanne
0

sööt :)

stuve
0

Hej, Nu har jag hittat ett bra hem till Nova och dom hämtade henne nyss. Nu får vi bara hoppas hon går bra ihop med illern som redan finns i familjen så kan de nog bli riktigt bra.

Tack alla för visat intresse

Mvh
//Stefan

Roxanne
0

#16 så roligt…. Var dom snälla dårå? :O Kommer du att hålla kontakten med dom? :) osv…`? :) Grattis till Nova och sitt nya hem :)

Madde
0

Vad skönt att Nova äntligen har fått ett hem. Det viktigaste är att det känns rätt när hon får en ny familj.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Vad skojigt att det löste sig för tösen. Hoppas hon fått ett hem där hon får stanna nu.

Audiatur et altera pars