BUR
Ser det er en del som er på utkikk etter bur. Jeg har vært i kontakt med Anette Hillbiorn som har amhs illertorg. Hun kan skaffe flotte bur. Kjempe fint til utstillinger. Etagene kan deles slik at det er to bur i ett bur…
Prøver å legge ut ett bilde på det.
Ta kontakt med Anette hvis dere er intresert
Trine
- Redigerat 2023-05-15 21:50 av Grodan
Den buren vill chrille ha. =) Oj vad han är intresserad. =) Den har jag sett i verkligheten och den var riktigt fin.
Så blir det en bur så kommer det bli från Ahms-illertorg. =) Måste bara spara lite pengar så man har råd med en. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Buret koster 3600kr om jeg ikke tar helt feil. Man betaler halvparten på forhånd og resten når man får buret.
Jeg trenger 2 eller 3 til som bestiller. Vi må være fem stk. SÅ BESTILL FOR JEG MÅ HA!!!!!
Trine
ok. Men va bra. Då kanske jag är en av köparna. Måste bara se till och spara ihop lite pengar. =)))
Vet du hur lång tid det tar innan man har den hemma???

Nei det vet jeg ikke. Men jeg ville tro en 3 til 4 uker. Spør Anette
Trine
Ja det kan jag absolut göra. Vi kommer träffa henne vecka 30. Hur snabbt vill du beställa buren?? Kan du tänka dig och ta det till Iller-thriller vill du ha den så fort som möjligt???

Jeg vil ha det imorra
Men ja jeg vil ha det så fort som mulig. Jeg ville hatt det før iller thriller. Skal på utstilling i Trondheim den 2 september….

Gaahhh, gissa vad jag skulle vilja ha den buren då. Jävla pengar som inte finns.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ok… Hmm får se hur snabbt jag kan spara ihop lite pengar bara. just nu försvinner det pengar för en valp. Men efter det så borde det gå och sparar ihop lite. =)

Hur många är ni nu dåTrine? Hur många saknas liksom?
Audiatur et altera pars

Vi er 2 som er helt sikre og en som er kanskje. Jeg får beskjed til onsdag om de skal ha. Vi må være fem stk for å bestille

det syns jeg du skal gjøre Åsa 

haha, ja du Trine, jag kan se det samtalet framför mig. hihi
Sedan kommer Staffan och gänget vara övertygad om att jag är tokig. hihi
Audiatur et altera pars
# 13: Hahaha. =) Ja tänk om det hade gått vägen. =)))
Men jag är allvarligt intresserad. Kan jag säga. Speciellt chrille min pojkvän gillade den buren.

Den såg jag på ferretstore.com. Jättefin bur, hade jag haft råd så hade jag köpt den! :)
Ramnesgjengen: Jag säger som Madde…Det mesta av pengarna försvinner på en valp (kanske två). Vi har redan bestämt oss för minst en bur, så snart som vi har möjlighet.
Mvh Ammi

Skjønner at det er mye penger for dere. Jeg får heldigvis en del penger igjen på skatten og noen av de pengene skal gå til buret å pengene kommer i disse dager :) Så jeg er heldig. Hadde ikke hatt mulighet hvis ikke de hadde kommet.
Håper at det løser seg for dere alle sammen
Trine
Den buren e riktigt häftig visst var det den som Anette hade med sig på illerträffen i Viskafors och hade alla varor i!! Hmm en sån hade inet varit fel att ha men just nu knorrar sambon över allt som har med illrar att göra så ja får nog ligga lågt ett tag emn vem vet kanske i framtiden :D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Jo det var en sån bur som anette hade med sig till viskafors. =))
Själv så måste jag betala 3500 tillbaka i skatt. Så det är ju nästan hela buren. Trist värre. =((((
Men buren vill vi ha. =)
Mja, jag är inte så förtjust i den buren. Hjulen är för tunna och gör lätt repor i parkettgolv. Den är även rätt liten, jag vill ha en högre och bredare, djupare bur. Sedan vill jag ha en bur på golvet så att illern kan gå in o ut som den vill.

Du skulle ha en sådan bur som jag har Grodan. hihi En sådan som jag aldrig kommer mig för att knäppa kort på ;-)
Audiatur et altera pars

"21 Grodan.
Du kan ta av hele det stativet med hjulene slik at 1 etage står på gulvet. "Understellet" kan du jo bruke hvis du skal på utstillinger.
Det med hjulene er jeg enig i så de skal jeg bytte ut med gummi hjul. Mener man kan kjøpe gummi hjul på claus olhson for 100kr (4hjul).
Jeg har nå vært på utkikk etter bur i en god stund og jeg kan ikke finne bur til den prisen for den kvaliteten. For jeg tror det er ett kvalitets bur siden det er ett stål bur. Jeg klarer heller ikke finne ett større bur.
Gi beskjed om du finner:)
Jeg skal hovedsak bruke buret kunn på utstillinger siden jeg ikke bruker bur til ilderene her hjemme.
Trine
Jag letar ju också. Bästa idéen jag haft hittills är att bygga en våningssäng och klä in "våningen under sängen" med nät… Det blir som en voljär typ.
Åsa, fram med kameran NU omedelbums redan IGÅR½!!!!

haha, tack Therese. Nu behövde jag inte knäppa kort i alla fall. hihi
Så jag fortsätter fota på illrarna och hästarna . hihi
Audiatur et altera pars

Burene er ikke bestilt enda om det er noen som er inntreserte :)
Grodan: Vill man kan man köpa en till våning till denna buren.. Som jag har fattat det i af.. Och då blir den ju högre!
Tror också att det är en bur av hög kvalitet.
Själv har jag en bur som therese visade på bilden. Den har många möjligheter och det finns 4 "våningar" till den som man kan sätta vart man vill. Den är helt hopfällbar, vilket jag måste ha när jag åker bort och vill ha med den… Det negativa är att botten är helt i plast…
Sajtvärd på Iller.ifokus
nu har jag äntligen fått beställt den här buren och det är den jag hoppas hinner komma innan IT. =) Det är den som åsa säger är en Roll's Royce. Hihi
Kostar den buren något
Eller va kostar den