Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 740 ggr
Leapea
0

Lösa eller bur?

Har ni illrarna springande fritt eller har ni nån bur eller inhägnad

isåfall visa en bild på den:)

Musiken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Springer losa. Har en mysbur at dem med mat, vatten, toa och sovplatser i.
En iller ska dock inte sitta i bur. Minsta lagliga matt ar 5kvm.

Har ar iaf en bild pa min bur, och Lotta som ar pa vag ut.

Sara
0

Mina är lösa på dagen och instängda i ett rum på natten, dock inte i bur utan i hela rummet som är ca 10 kvm.

Sara

JossanH
0

Man kan ha en bur som alltid står öppen. Vill man inte ha den i hela huset är det nog ett eget rum som gäller eller en grind för att spärra av delar av huset, då en 5 kvm stor bur kan vara svår att få till i ett vanligt rum… :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

emoflickan
0

Mina är lösa i lägenheten när jag är hemma och har ett eget rum på kanske..15 kvadrat som dom är i på nätterna och när jag har föreläsning. :)

HannaM
0

Överallt.. eller riktigt så roligt var det inte. Dom får inte vara i sovrummet och badrummet.

millirilla
0

Mina får inte vara på toaletten och sovrummet får som inte vara i på natten. I vardagsrummet får dom bara vara ibland när vi är hemma.  Till vardagsrummet har har vi satt upp en grind som vi har gjort själva. Så hallen och köket är deras.

werner
0

Springer lösa, ingen inhängnad eller mysbur bara massa rör, leksaker, små hus och krypin till dom. Får ej vara i badrummet men det stänger man ju bara dörren till allt annat har dom tillgång till.. dom har slutat gå upp i sängen och leva fan så det går jätte bra nu.

Satmaran
0

Mina har hela lägenheten på dagarna, men på nätterna är de i köket.

Tanken är att de ska ha det kallt och riktigt mörkt på natten i alla fall. Så fönstret är öppet i köket hela natten. Märker redan skillnad på pälskvaliteten :) Tror att en stor anledning till att våra illrar har så kort livslängd, beror på att de har det alldeles för varmt och ljust.

Lagom roligt att fixa frukosten i ett kallt kök, men vad gör man inte för sina pälsar;) På med fleecekofta och duntofflor =))

Bellen
0

man ska ej ha dem instängda i en bur

illerjens
0

Har ingen bild men jag har Ratchel i en bur på nätterna för det är då hon vill göra hyss och nafsa. Men hon har inget emot att vara där även när jag är borta. Det är hennes lilla personliga lägenhetFlört

werner
0

Vi har det mörkt dygnet runt här ^^ jag och nicke är som batman och robin ^^

HannaM
0

#11 som jag då=p tänder enbart lampor där jag är och är noga med att släcka alla andra, så långt det är möjligt är också balkongdörren öppen och jag går med raggsockor och fleecemundering. Allt för illrarna=)

UlrikaD
0

#12 Skulle inte hjälpa här när alla illrarna konstant är under täcket med mig ju.Flört

Sarah
0

Källare, nedervåning och utegård… Kallt hemma och aldrig ljus eller värme i källaren.

werner
0

#12 nja vi tänder knappt några lampor vi strövar i mörker.. varför är jag inte riktigt säker på ^^

[jenkass]
0

alltid fritt inomhus.