Hjälp :S
Spyr han eller kvävs han? Han låter som en gris när han äter, sen nyser han och harklar sig…:S
golf.ifokus.se
det brukar inte vara någon fara….så kan de låta ibland om de äter för fort eller så…stitch låter så för jämnan…håll ett öga på honom..men som sagt…det är ingen fara

Han hostade upp det :D
Men tänk om det kommer en dag när han inte kan hosta upp det, vad gör man då?
golf.ifokus.se
Här hemma låter de likadant. Först i början blev vi oroliga då xander lät så hela tiden. Men som Sarae skriver så brukar det oftast inte vara någon fara. Sen lär man sig vad som är normala ljud och icke normala när man haft sin iller ett tag.
#2: Då får man försöka få ut det ur munnen på illern. Med risk att bli biten. Men det kan man nog ta.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
om han nu låter som jag tror han gör så är det ingen fara…de flesta illrar låter så när de äter för fort. Liksom ett väldigt skarpt hostande läte? är det det så är det ingen fara. du kan ju inte hålla koll på honom varje gång när han äter. Så oroa dig inte det är ett "normalt" iller läte.

kan man sticka ner fingrarna i halsen på illern då så han spyr upp det? om det skulle sitta djupt alltså?
jo, han har låtit så förr, men denna gången lät det hemskt, som om han kvävdes, så gick han runt och hostade jättemycket, och typ hade ett kvävande läte, sen så kom det upp, gegigt :P
golf.ifokus.se

En av Maddes illrar fick en liknande reaktion på träffen vi hade i Gävle. Jag lyfte då upp honom i nackskinnet och klappade lite lätt på hans sidor. sedan smekte jag hans sidor lite kraftigare och till slut kom luften tillbaka.
Var lite orolig över hur han mådde så jag kollade andningen för att höra om det rosslade, men han var så rädd efter andnöden att det enda som hördes var hjärtslagen. Så jag vände honom mot mig för att se lite på nosen och så. Då högg han mig i näsan, så då visste jag att han mådde bra igen. ;-)
Som de andra säger, håll bara koll. Han har antagligen satt i halsen för att han är för glupsk. Många illrar är det.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#6: hahaha. Hmm det där med näsan gillar benjamin ordentligt. Ska höra med benjamin om han gillar din eller min näsa mest. =) hehehe

Med tanke på att jag fortfarande har hål för att sätta i ett smycke tvärs egenom så röstar jag för min. hihi
Audiatur et altera pars
*ASG* =)

Nej men Madde inte skratta åt Åsas näsa med hål i. ;-)
Jäkla retsticka. hihi
Audiatur et altera pars
Trodde du ville ha en piercing i näsan. =)))

Hmm, lite högt upp för att det skulle passa då. Sedan tror jag inte det skulle passa med en ring i näsan på en gammal kärring. hihi
Han måste ha misstagit sig på min ålder lite. hihi
Audiatur et altera pars
Vadå det var ju billigt om inte annat. =)

Ja, okej. det kan jag ju inte säga något om. Nu börjar det läka ihop i alla fall. :-)
Audiatur et altera pars