Iller iFokus

Iller

Etikettförsäkringsfrågor
Läst 2210 ggr
Madde
0

Agria Försäkringar

Jag har nu fått tillåtelse av Klarsferrets - Anna-Carin att gå ut att om ni vill så kan hon hjälpa er att skaffa försäkring genom Agria då hon är Tippsombud och då lätt kan få in en ny försäkring på era nya illrar. Vare sig det är valp eller omplacering.

I så fall kan ni maila till ac.klar@telia.com 

Uppgifter som då skall lämnas är.

• Namn
  • Adress
  • Personnummer + 4 sista siffrorna (till försäkringen)
  • Illerns namn
  • Illerns födelsedatum
  • Telefonnummer/mail (så att hon kan nå er när allt är klart)
  • Chippnummer (om den är chippad)
  • Färg på illern
  • Inköpspris

En jag känner försökte i över 1 timme och skaffa en försäkring till sin iller genom Agria men de sa blankt nej, men tack vara Anna-Carin fixade hon det direkt. Gissa om personen blev glad över att det inte var några problem. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Madde
0

Puttar upp den här. =)

elinn
0

Superbra att man ka få hjälp från en illerägare som man vet ALLTID ser till illerns bästa =)

Jag hade nog inte kunat fixa livförsäkring på ett så smidigt sätt om jag inte fått hjälp av Anna-Carin *tack tack*

Madde
0

Vi fick oxå hjälp av Anna-Carin med just försäkringen. Supersmidigt gick det. =)

[tiiia]
0

jag försökte själv, men det krånglade på internet hela tiden och när jag väl lyckades få den iväg skickad så insåg jag att jag skrivit 2005 istllt för 2006… är det ngt hon kan hjälpa mig att fixa också tror du?

Madde
0

#4: Hon ska nog kunna hjälpa dig Tiiia. =) Skicka ett mail till Anna-carin och så berättar du vad som har hänt. Med alla uppgifter så kan hon säkert hjälpa dig. =)

cannaydia
0

över 1h att förska försäkra sin iller?…ojoj…men varför sa de nej? De har ju illerförsäkring…Jag har mina försäkrade där och det gick utan problem endast 2är försäkrade via nätet resten via telefon…

Madde
0

Jag har nu lagt till lite fler saker som man ska skicka med till AC när man vill ha sin iller försäkrad. Lägger in det ingen här och högst upp. =)

• Namn
  • Adress
  • Personnummer + 4 sista siffrorna (till försäkringen)
  • Illerns namn
  • Illerns födelsedatum
  • Telefonnummer/mail (så att hon kan nå er när allt är klart)
  • Chippnummer (om den är chippad)
  • Färg på illern
  • Inköpspris

klarsferrets
0

Agria vill helst nu att man tar kontakt via sin förening som har ett tippsombud.

För att det är så många olika rabatter som gäller och att man även har ett medlemsnr: i sin förening som man är med i.

Därför är det lättare att gå vi tippsombuden .

Jag kan  fixa in alla slags små djursförsäkringar och det bästa är att maila mig med alla uppgifter samt som Madde har skrivit så kan jag ringa upp och vi kan prata.

klarsferrets/Anna-Carin Klar

Madde
0

#8: Bra skrivet AC. =)

Denna kommentar har tagits bort.
Flisa
0

Måste man försäkra sin päls, blir de lätt sjuka eller? Förvånad

klarsferrets
0

ingen fara elin det är klart man ställer upp. så vi får våra små försäkrade på rätt sätt det är ju det vi är till för

Madde
0

Jag tycker att man ska försäkra sin iller. För blir illern sjuk så är det dyra pengar om man inte har en försäkring. Sen hoppas jag att jag aldrig behöver utnyttja min försäkring.

klarsferrets
0

Ja, jag måste säga att hade jag inte mina försäkrade så vet jag inte vad jag hade gjort. Har besökt sjukhuset 2 ggr redan i år och det blev jättedyrt om jag inte hade haft full försäkrad.

#13 Jag tycker som dig madde, Illern ska va försäkrad.

Madde
0

Våran iller Criss blev sjuk nu i vår/somras. Självklart en lördag. Så vi fick åka 9 mil till strömsholm och där tog de bara 900kr för att vi kom innanför dörren. Sen så tog de ett ultraljud då vi inte visste om criss hade förstoppning eller inte.

Allt som allt gick det på runt 4000kr. Men vi behövde bara betala 1750kr. Så vi är enormt tacksamma för att vi hade honom försäkrad.

sarae
0

jo försäkring på illrar anser jag vara ett måste… det kostar ju runt 500 lappen per år och det är det väl värt! Sedan är det ju toppen att vi nu kan gå via ett ombud…då vet man ju att allt blir rätt från början och man slipper hålla på och ringa runt och kolla att allt verkligen stämmer! Smidigt!

klarsferrets
0

Jag putar upp den här kan va bra att se för er som nyligen har fått en liten god vänn hem

Veronica
0

Har en liten fråga. Vet ju att vi som är med i STIF har 10% rabatt på försäkringen, och att även medlemmar i SKILLS har 10%. Om man är med i båda föreningarna…..får man 20% rabatt då eller….? Någon som vet? Men 4 illrar så blir det ju några kronor om året =)

Amor vincit omnia

domiino
0

#18 haha nej även om vi alla önska det vore så så får man "bara" 10 % även om man är med i både skills o stiff =)

Veronica
0

Ok då vet jag =)

Amor vincit omnia

tessa
0

500 kr per år känns billigt jämfört med att ha hund och häst försäkrade - allt är relativt.. =)

Madde
0

500kr är ingenting. Tänkt om ens iller blir sjuk då blir det dyrt.

Madde
0

Puttar upp den här ifall att någon har missat den tråden.

För tillfället är Anna-carin i Frankrike men kommer hem till den 6 oktober.

Faxlin
0

#20: Men från iller 3 har du flerillers rabatten i alla fall:-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

smurfb
0

Har man pengar är det ju iofs billigare att inte ha försäkring. Då kan man lägga försäkringspengarna i en pott istället. Agria täcker ju bara upp till max 10.000kr per år och iller.

sarae
0

jo men om en tur till vetrinären kostar 3000, en annan tur kostar 5000 å en tredje 2000, och själv riken kostar uppskattningsvis 1000 kr per gång….

Har du inte försäkrat illern kostar kalaset det året 10.000kr ur egen ficka….har du däremot försäkring går det "bara" 3000 kr + 500 (agria) ur din ficka…vet inte hur det är med er andra men 6 500 kr e en hel del pengar som trivs bättre på mitt konto än hos veterinären Flört ser det som en säkerhet att ha mina försäkrade…behöver inte oroa mig om något skulle hända, man direkt reglerar via veterinären, å självrisken brukar man kunna ordna fram…. men att hosta upp mellan 5-10 000 på någon timme är en konst jag ej lärt mig bemästra ännu Flört

smurfb
0

Allt under 30.000kr får mr mastercard ta :) … rent affärsmässigt kan man aldrig tjäna på försäkring, det är ju givet. Om det var billigare att ha försäkring än utan, hur skulle då försäkringsbolagen gå runt?

Men såklart, kan man inte hosta upp 10.000kr på en timme så ska man nog ha försäkring :)

Jag börjar dock fundera på om det är värt det, kostar 2500kr om året för 5 illrar. Känns som det är tveksamt att man kommer utnyttja försäkringen för mer än det.

sarae
0

jo 2500 e mkt för 5 illrar…men exempelvis så kostade mitt senaste vet. besök 3300….(hon åt en trasa, vetten gav henne dropp å höll henne under observation)….betalade självrisken på 1000 kr….

500 (agria) + 1000 (självr.) + 500 (agria iller nr 2) = 2000…fortfarande billigare än vad det hade blivit om jag inte haft försäkring Flört e gärna 1000 kr fattigare per år än 3000 kr (rättare sagt 2000 kr) om oturen skulle vara framme….

Madde
0

Man kan ju sätta försäkringen på autogiro per månad om man tycker att det blir mycket i en klumpsumma.

Då blir det ju inte så dyrt.

5*500 = 2500kr

2500kr/12månader = 208kr per månad

Madde
0

Hoppas att den här tråden har varit till användning för någon