Allätare
Har ni någon allätare?
Melwin och Epona tycker om det mesta, vilket innebär att om jag ger dem kyckling så erkänner de att det smakar bra genom att slicka på den, för att sedan göra den stora ansträngningen att bära iväg den till något fiffigt lager för sånt man likagärna kan äta om det blir matkris.
Denver är en sådan allätare så han äter allt på en gång, och när han är klar med sitt så går han vidare för att rensa Melwins och Eponas gömmor. Han äter så fort så jag tror inte ens han hinner känna efter vad det är han äter. Bara det finns så går det att äta :P
golf.ifokus.se

Mina är tyvärr precis tvärtom. De är hopplösa.
Men jag vill tro att jag lyckades träna mina numer döda illrar att tycka om och smaka det mesta. I början var de jättekinkiga, men med års träning och provsmakning började de så småningom tycka om saker de avskytt som små. Så det mesta verkar gå… Men inte när det gäller Stiffler, han låssas-spyr om han får lukta på något han inte gillar (tex kött).

Här har vi 4 varianter:
Marwin tar 2-3 tuggor (beroende på vad det är. Kycklingvinge…en bit) o sen är han nöjd.
Chaos äter tills han är mätt.
ibland går han o gömmer några bitar.
Wilmer tar en bit i taget o springer o äter tills skålen är tom.
O skålen är tom när Dookie har gömt alla bitarna för hon äter inget för stunden utan vid senare tillfälle.
Sedan brukar alla gå o småäta från Dooks förråd när de får lust för alla vet var hon har sin skattgömma ;o)
Sen beror det på vad det är som serveras.
Kycklingskrov o vingar o sånt går lätt ner medan köttfärs är det bara Wille som äter med god aptit.
De andra kan äta om de är riktigt hungriga eller om det är en äggula iblandad.
Norpan är en allätare på sånt som illrar inte ska äta. Men nyttiga saker som kyckling är hon inte överdrivet pigg på.
Sara
haha våran tös hatar kött.

har märkt att det är många som har små tjuvar i familjen.
En iller anstränger sig att gömma undan om det skulle krisa och så kommer någon annan och trycker i sig det trots det finns mat.
Lamio äter nu för sex illrar (
), kan man tro. Så fort han lufsar runt och "råkar" stötta på Lanithras mat förråd så trycker han i sig allt och går sen och äter upp de mesta i matbacken.
Det märks att det börjar bli vinter. Maten försvinner lika fort som det gör då man har valp =P