Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 439 ggr
Faxlin
0

Orolig mamma

Måste bara skriva av mig lite. Klockan 20.00 hade sonen tid på akuten. Akuta magsmärtor åkte han in med. Så nu sitter en nervös mamma här hemma. Och bara väntar utan att något veta.

Behövde bara skriva av mig lite.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Roxanne
0

Åsssaa! :O

Herre guud. Vad ska man säga!? hoppas att det inte är nått allvarligt :O Blindtarma? Förstoppning? usch stackarns hen/er/dig.

HOppas att det löser sig, usch som mamma kan deet absolut inte vara lätt Ledsen

Mandysan
0

Oj! Hoppas att det löser sig! Håller med Roxanne, det kan inte vara lätt för dig att vara mamma nu…

*Skickar kramar*

Faxlin
0

Det är skit trist att vara mamma. Att sitta hemma och inget veta stör mig mest. jag har ju kontrollbehov så det stör. tror aldrig någon kan klara saker när det gäller mina barn lika bra som mig. hihi
Skämt och sido. det är skit jobbigt att bara vänta och vänta. och inget veta.
Blindtarmen har föresvävat mig också. Det som oroar mest är att Mattias inte ber om läkare i första taget. Tog tre veckor innan vi gick till läkare när han brutit foten. Det går nog över ansåg sonen. ;-)
Så han är inte emlig av sig liksom. Att han så klart kräver läkare gör det extra oroligt.

Att de på akuten konstaterade att vi fick tid så snart vi bara hann ta oss dit gjorde inte heller saken bättre. ;-)
Hade de sagt att ja vi ska se om vi kan hitta någon tid här i kväll så hade man fått känslan av att det inte var lika akut liksom.

Usch, nu svamlar jag en massa. Ber om ursäkt. Mina tankar far liksom lite så här nu. Off-t liksom. Fram och tillbaka. Och mitt i allt funderar jag på hur man bäst kan fixa ett iller vacin. ;-)
Undrar hur störd man är egentligen.

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Åsa, bered dig på en lång väntan. Det kan ta en väldig tid på Akuten, även om man har tid för besöket. Kramar

Thyne
0

Tänker på er allihop.*

Faxlin
0

Tydligen gick det rätt fort. Han är hemma nu. ;-)

De tog en massa prover. Och han skickades hem med värktabletter och mår nu sålunda bättre. eftersom värktabletten hjälpte mot smärtan.
men de har ingen aning om vad det är för fel på honom.

Hmm, inte så mycket klokare blev jag av detta. Hoppas han mår bättre i morgon.

Kram och tack för att ni finns.

Audiatur et altera pars

Thyne
0

Låter bra, att de inte hittade några direkta "fel" på honom.
Har själv haft magsmärtor de senaste dagarna faktiskt. Kanske är någon sjuka som går?

Shelby
0

hoppas det blir bättre!, ännu bättre

Roxanne
0

#6 det där var skummigt!

Meeh vad jobbigt, jag brukar också få sådana magsmärtor så att man vara vrider om sig. Det är fruktansvärt kan jag bara säga.

Hoppas att detta håller i sig nu och klarnar upp för honom. Tur att han inte behölvde genomgå nån operation. Pjuuuh. tänker på er massor. Kramizar, och hällsa killen.

Thaijna
0

Tur att han är hemma nu då. Konstigt att de inte hittade något som var fel. Fast jag har själv åkt in akut och lagts in på sjukan ett antal ggr och de visste inte riktigt heller vad det var för fel ;/

DG
0

En kompis till mig fick liknande symptom och dom kunde inte hitta någon direkt fel. Till slut konstraterade dom att dte handlade om tarmtvistningar. Vet inte vad det innebär men symptomen låter lika!

klarsferrets
0

hoppas det går bra tänker på er

monicany
0

Hoppas att sonen kryarpå sig och att det inte är något allvarligt. Har han badat förmycket eller kanske ätit något olämpligt? Tänker på er kramisar på er alla

Faxlin
0

Vad gulliga ni är.
Kan berätta att han efter en jobbig natt mår bättre.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

elinn
0

Åh vad skönt att det inte verkar vara världsallvarligt iaf. Du får skicka en krya-på-dig hälsning till vem av dina grabbar det nu är =)

Faxlin
0

#15: Jag skrev ju att det var Mattias. ;-)

Audiatur et altera pars

elinn
0

Ah missade visst det Generad

Men då får du skicka en krya-på-dig hälsning till MATTIAS!!! =)

Nettan
0

Åsa, håll koll på smärtan ändå.
Rasmus blindtarm spökade i ett halvår innan den opererades ut. Han hade väldiga smärtor i magen men de gick bort av sig själv efter några timmar. Så kan blindtarmen göra nämligen.
När vi åkte till husläkaren med honom så klämde de på honom och sa att det absolut inte var blindtarmen. Vi åkte hem, åkte till akuten efter en timme, de sa att det inte var blindtarmen. Vi åkte hem, efter 3 timmar så åkte vi till akuten ännu en gång då hade det blivit feber, höga värden på vita blodkroppar. Då blev det att åka akut till uppsala.

Blindtarmen hade inte spruckit men läkaren sa att det inte var långt ifrån att den hade gjort det. Han fick stark antibiotika i flera dagar.

Roxanne
0

#18 är det sannt? :O spökar den? hjälp.

Madde
0

som sagt jag han ju inte skriva ut något här igår då jag och åsa satt och fixade ihop artikeln "hjälp oss mot valpsjukan".

Hoppas att mattias mår bättre idag. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

#20: Japp men du satt ju och hjälpte mig med den artikeln. Vilket är väldigt viktigt. Och så gav du mig lite lugnande ord under tiden;-)
Han mår lite bättre i dag. men jag gör som Nettan sa, håller koll på honom.

Kram på er alla, ni är sååå gulliga.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Hur är det med mattias idag???

Faxlin
0

Ja, nu var detta rätt länge sedan. Men då jag säg Maddes fråga först nu så svarar jag ändå. ;-)
Mattias mår i dagsläget bra. Och som vanligt så är jag en hönsmamma som oroar mig för mycket.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Bättre sent än aldrig =) hihi