Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 371 ggr
Sara
2008-10-30 00:19
0

OT - Datorsjuka

Det är inte bara jag som drabbats av virus, utan även min stationära dator har fått en släng av snuva.

Måste bara beklaga mig lite.. Igår formaterade jag om datorn och då fungerade inte skrivarens drivrutiner men internet var perfekt. Så jag gjorde om allt och nu fungerar skrivaren men inte nätverkskortet. Man kan bli vansinnig för mindre.. Skrikandes

Så jag har tvingat min bror att komma hit i morgon för att ta reda på vilket nätverkskort det är.

Jag är bara SÅÅÅ glad över att jag har en laptop oxå.

Sara

HannaM
2008-10-30 00:22
0

Men sara då=) När du är sjuk måste du ju hålla dig undan från datorn så den inte blir smittad….

kan skicka över lite vetrimoxin till den och se om det blir bättre=P

Sara
2008-10-30 00:24
0

Har en spruta kvar med vetrimoin, ska det in i floppyn eller i Cdn?

Sara

Norrskenets
2008-10-30 00:41
0

akta så nu inte datorn smittar vidare till tussarna dina. Hoppas bror din kan göra din dator frisk igen=)

Jenahbella
2008-10-30 02:35
0

hehe min hårddisk krascha i förrgår :( så hade ingen dator då men sambon köpte en ny till sig så jag fick tillbaka min gamla :)
fast ska nog ner å köpa en minidator imorgon dom e sååå söta :)

Satmaran
2008-10-30 10:25
0

Litet tips när det gäller virus.

I somras fick jag besök av en ovanligt illasinnad trojan, fick då rådet att formatera om allt och var så klart förtvivlad, jag hade inga säkerhetskopior på någonting. Mitt antivirus system klarade inte av det( Nod32 eller 33, hmm).

Sen var det ett ljushuvud som tipsade om att gå in på F-secure och köra deras antivirus on-line… Det funkade!!! Allt elakt försvann med en gång. Jag slapp kopiera och formatera om.

F-secure är bökigt att ha installerat på datorn, för det stoppar verkligen allt, även det man vill ha, men att köra det en gång i månaden online funkar jättebra!

Sara
2008-10-30 13:06
0

# 5 TACK! Underbart tips!

---------------

Idag är min dator frisk igen och jag är så lyyyyycklig!

Sara

cannaydia
2008-10-30 13:33
0

#5 TACK! för ditt tips! Min dator började krångla här om dagen då den krashade i sommras o var iväg på lagning kände jag att soptippen låg nära tillhanda men nu verkar den funka som den ska efter ja körde F-secure. Nu blev jag glad! =D

Satmaran
2008-10-30 14:46
0

Hi hi, är det inte otroligt?

Så himmelens enkelt, några klick och allt ordnar sig =))

Rena dunderkuren för sjuka datorer!

Glad att jag kunde vara till hjälp ;)

Sprid nu bara tipset vidare till alla bekanta, så ni inte får sjukdomarna i retur ;)

Sara
2008-10-30 17:34
0

Olyckor kommer sällan ensamma…

Min dammsugare bröt ihop idag, Obestämd men som tur är var det garanti kvar på den. Tredje olyckan är att det inte fanns några dammsugare kvar i min prisklass (kommer nästa fredag), så jag fick köpta en sopborste så länge..

Sara

Bellen
2008-10-30 19:46
0

Sara om du e hemma sak du villa o ta det lungt det gör jag om jag e sjuk en gång var jag på sjukhuset då tog jag det lungt

Satmaran
2008-10-30 19:52
0

#9 Olyckor kommer om 3, sägs det, så nu kan du enligt dessa teorier koppla av ;)

Sara
2008-10-30 21:21
0

Nu har jag sopat hela lägenheten utom vardagsrummet som jag hann dammsuga färdigt. Det var faktiskt inte så jobbigt utan ganska smidigt.

# 9 Haha ja, jag hoppas verkligen det är över för den här gången nu.

Sara