svedda morrhår
Ozzy har lyckats komma för nära ett ljus och fått morrhåren svedda, dom är vita o krulliga längst ut. kan man klippa bort det vita? eller är det bättre att bara låta det vara. har dom nån känsel i morrhåren?
Det finns massor av kännselceller i bottet på ett morrhår. Du kan nog klippa bort det yttersta brända utan Ozzy känner det. Men frågan är hur han reagerar på saxen. Morrisarna växer så småningom ut igen, tvärt emot vad många tror. Det har jag själv sett på mina illrar som har haft brutna morrisar, det tar lite tid, men dom kommer igen.
de e nog ingen fara :) här hemma så bråkar dom små så morrhåren går av :P men de växer ut igen vad jag har sett iaf :)
#1 Att dom inte skulle växa ut igen??
Det låter urdumt om någon skulle tro att inte morrhåren växte ut igen.. Lite som om att våra ögonfransar inte skulle göra det heller..
Har sett många illrar som bränt ned sina morrhår. Du kan nog klippa bort det yttersta om du vill det.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#3 haha, känner mig dum, jag har alltid fårr höra att våra ögnfransar inte växer ut igen och att på katter så växer inte morrhåren om man klipper av dem. :)
#4 våra ögonfransar växer hela tiden , men de bryts ofta av exempel när man använder mascara och så :)
Det där med att morrhår inte växer ut har jag oxå hört men visst är logiskt att de växer ut.
Sara
#5 haha, vad lättlurad jag är :) hahahah pinsamt ju! :)
Jodå det växer ut, Chade fick dem bortbrända på ena sidan, men rätt som de var så var de långa och fina igen =)
Ang att klippa bort, gör som du känner för. Jag struntade i det, tänkte att det faller av och nöts ner tillslut ändå. Klipper du så förstår du säkert att du ska vara lite försiktig då de har en del känselceller i rötterna av morrhåren ;)
Paulina
#7 äsch man kan inte veta allt ju :D
Morrhårr växer ut, jag vet för när jag va liten klippte jag av kattens på ena sidan :S

oki vad bra , vi ska ju till änglaillern o just nu ser han lite kul ut med sina vita morrhår.
Även kattornas morrisar växer ut igen om dom blir skadade eller brutna. Det har jag själv sett på min Max, han hade den ovanan att alltid skada sina morrhår, speciellt när han försvarde sitt område ute på altanen. Då flög både morrhår och pälstussar all världens väg, men det växte alltid ut igen.
#3, och dom flesta av dom brända morrhåren du sett har suttit på mina hjärnkirurger till illrar? Som tycker det är en sååååå bra idé att sticka in huvudet i mammas kakelugn? ;)
Och ja, dom växer ut så fint igen så. :)
#13 hehe, precis :)
och så mina efter dom har varit på besök hos din mamma eller besökt ett värmeljus… ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

#11 skicka ett mail till dom som anordnar utställningen så kan dom göra en anteckning i domarprotokollet så vet domarna varför det ser konstigt ut=)

behol morhoren det e nog bäst