Köpa iller

det finns en uppfödar tråd :)

Vad är det på bilden?
Grattis på namnsdagen i efterskott (jag hade också namnsdag igår och hade bestämt att vi skulle äta tårta, men glömde bort det helt)
Jag kan putta uppfödartråden åt dig om ingen annan redan har gjort det.
golf.ifokus.se
Jag rekomenderar dig att du kollar igenom uppfödartråden som är upputtad och sedan tar du kontakt med dem som står där, hälsar på dem kanske och känner efter vad som är bäst. Det ska kännas helt rätt, och som åsaf våran Sajtvärd här inne säger "du ska känna att du kan ringa din uppfödare mitt inatten om det skulle vara något du undrar över" :)

till theres: Absolut det skulle vara såå himmla snällt av dig :D på bilden är det glasyr och när vi just helt i karamell färgen i :D

Fast nu har du i stort sett missat hela valpsäsongen. Omplacering kanske?
Välkommen hit. I princip så är valpsässongen över, men det skadar absolut inte med lite tid att läsa på, och att lära känna lite olika uppfödare och hitta den rätta =)
Det finns ju en uppsjö av omplaceringar, dessa kanske kan vara intressanta? Det är illrar i varierande ålder som söker nya hem då deras ägare av olika anledningar inte kan ha kvar dem. Många tror ofta att man inte får ett bra band till djuret om man inte har det "från början", men det hela handlar om personkemi. Du kan få hem en omplacering du kommer jättebra överens med, och en valp som inte funkar lika bra. Bara lite tankar =)
Paulina
Det var någon som hade fått valpar för några dagar sedan.. Vem var det? Jo det var ju hon som sökte namn till sina 7 valpar, se7en.
Sen tror jag att Nea har några kvar.
Sara
Inte för att vara otrevlig, absolut inte, men de flesta vill inte sälja till personer under 18 år. I så fall bör väl dina föräldrar köpa illern och vara ansvariga för den. Det kan vara bra att veta om.
Paulina

Ja, jag har valpar sju stycken. PM:a mig och berätta mer om dig själv!
Kram, Sabina

#10 Då kanske våra illrar är släkt:) Vem är mamma till Birdie?
Jag har ju Ammi(Ithioud) och Ammis mamma är Pyret.
Ha det bra, hoppas ni hittar hem åt dem snart!
Kram, Sabina

#11 Tror att Pyret ar mamma at Bogeys kull ocksa.
// Amanda

#12 Illervärlden är visst liten, haha! Men vad kul att se syskon till Ammi!
Kram till dig och illrisarna, Sabina
#10 & #11
Jo Pyret är min mamma, se även min presentation.
Kul med lite fler (halv)syskon runt om i Sverige 
se7en, är det du som bor i närheten av Oskarshamn? Ammi nämnde att hon kanske skulle besöka nån som nyss fått valpar i den trakten.
_____
Bogey

314 Det stämmer bra. Den 20 tror jag det var vi skulle ses. Jag bor i Fliseryd, c:a 2 mil från Oskarshamn
. Hoppas hon hinner så vi kan få rätsida på kön och färger….phu…
Kram, Sabina

Till nr: 8
Jag tycker det är bra att du förklarar för mig tack

Till nr: 8
Jag tycker det är bra att du förklarar för mig tack