Förstoppning?
Hur länge kan man vänta ut en förstoppning? Hur länge tar det innan paraffinoljan ska komma ur baken?
golf.ifokus.se
jag fick höra att har dem ätit något omlämpligt skulle man vänta 30-45 minuter, har det inte kommit ut efter det så ska man åka in akut till vetrinären.
Har någon ätit något olämpligt?

Jag vet inte… tror inte det… det är mer… små bajskorvar som kommer. Men om det är förstoppning, märker man det på dem på något annat sätt än att sitta och vänta på att de ska skita? Blir de slöa eller nåt?
golf.ifokus.se
Har dem något som sitter i tarmen eller vad som så blir dem slöa, går ner i vikt, har kanske ingen aptit till att äta eller dricka. finns lite att kolla på som sagt.
Om illern är pigg skulle jag ge parrafinolja och vänta upp till sex timmar iaf innan jag åker till vetten om oljan inte fixat det…

Om paraffinoljan har runnit ut ur baken så är det nog inte förstoppat… Hon var kladdig i baken nu iallafall och blev helt förvärad (jag väckte henne innan hon visste att hon var kladdig) så hon ville få bort det kladdiga :P
golf.ifokus.se

Eller kan det vara förstoppning på något vänster fast oljan rinner ut?
golf.ifokus.se
#6 Jepp det kan det vara… Veterinärer kan missa saker även på en kontraströntgen. Att isolera henne tills bajset är normalt är nog en god idé. Bara hon är pigg och äter och dricker som hon ska…

Ja, pigg är hon iallafall, och äter gör hon minsann. Ska kolla henne om ett tag igen.
golf.ifokus.se

Äh… jag var bara nojig hönsmamma :P
golf.ifokus.se

Ett test man kan göra om man vill se att saker passerar ok är att ge illern en bit röd paprika. Då kan du om du är lite vaksam snabbt se hur lång tid det tar för paprikan att passera systemet, då bajsen färgas röd.

Smart!
golf.ifokus.se
#10 smart :)
Det var smart, men hur får man i dem en bit paprika?
Paulina
Man kan ge en illergodis som är färgad oxå.
Sara
vetegroddsolje marinerad paprika kanske går ned?