kastreringspris??
någon som vet vad en kastrering av haniller kostar hos ultuna djursjukhus i uppsala?
Det bästa är väl att ringa dem och fråga.. Hanillrar brukar vara billigare än honor, men priset beror väl oxå på sövningsmetod. Dvs om de söver med en spruta eller med gas. Kanske kan man själv välja det där?
Med spruta har jag gett 500 för mina två hannar hos en vet i härjedalen,
Paulina
Vet att en veterinär här nere tar 450:- för att kastrera en hane, tikar tar hon 650:- för att kastrera. Men hon är nog extremt billig, för när jag hörde med Dinveterinär här i Helsingborg, så tog dom 675:- för att kastrera en hane, och 990:- för att kastrera en tik. Tror djursjukhuset här tar nått liknande pris, jag brukar ringa runt och höra. Även om det sen innebär att jag får åka ett par mil för att göra det. Som för några år sedan (tror det var sommaren 03 eller 04), skulle då vaccinera och chipa 8 valpar, + att jag skulle vaccinera 2 vuxna. Överallt jag ringde här i Helsingborg, så tog dom mellan 390 och 450:-/ valp och för bara vaccintionerna skulle dom ha 250:- dvs att jag skulle betala ca 3780:- . Fick då reda på Malmö djursjukhus, så jag ringde dit och frågade dom vad dom ville ha för 8 valpar och 2 vuxna. Dom ville ha 2350:- för allt samman, så vi tom tjände på att köra dom ca 6 milen vi har ner till Malmö. Så det lönar sig att ringa runt och inte stirra sig blind på en speciell veterinär eller veterinärsklinik. Så ring runt, du kanske hittar någon som är billig som du kan gå till när det bara gäller vaccinationer. Det gör jag, behöver jag däremot kontakta en veterinär, så ringer jag alltid Torkel Falk då han är den (troligen i hela Sverige) som kan mest vad gäller iller.

tack så mycke :) ska ringa rut och fråga.
#2 hur får ni tag i Torkel? Jag försökte när vi hade problem med skrollan öra, men då svarade en tant och sa att han skulle ringa upp, men ville helst att vi skulle komma dit. Men han ringde aldrig!
#3 animalen har väl en hemsida med prislista? =)

#4 ska kolla de :) tack
Ska du ha tag på Torkel så kommer du till växlen, sen brukar han alltid ringa upp igen antingen på eftermiddagen samma dag, eller så dagen efter. Tele nr dit är 042-202000, be att få en telefon tid med Torkel när du pratar med sekreteraren.