Gaser
Hmmm.. Jag tror att Nisse ar gasig i magen.
Eller sa har hans mysfisar fatt en kvaljande stank av agg. Hans panna luktar som prickig korv, sa omojligt ar det ju inte.
Iaf, vad kan gaserna (eller den forandrade mysfislukten) bero pa? Han fiser ungefar varje kvart nar han ligger och myser pa mitt brost, och det luktar ju inte hallontarta direkt..
// Amanda

Brrrr… Gasa kan dom fast dom är så små! Jag tar jämt upp Ting och masserar hennes mage samtidigt som jag snosar i nacken på henne.. Då somnar hon och fiser hela tiden!
det kan vara att det är stopp i analsäckarna. har hört att dom antingen inte skunkar alls eller otroligt mkt om det är problem med dom. Gimli fick åka in o tömma för ett tag sen när han hade problem med sina.
Det är onormalt för en iller att vara gasig i magen som vi människor är. Men att mysfisa kan dem allt och det är fullt normalt ;)
Men när han gör sitt på lådan, gäspar han samtidigt? låter ngt? är avföringen smalt och litet? Dessa tecken visade Blight när han hade analsäcksinflammation.

andra tecken på analsäcksinflamation är att dom gnider rumpan på golvet, åker kana och kliar