Iller iFokus

Iller

Etikettertävlingarlekar
Läst 839 ggr
DEBBY
0

ILLER AGILLITY?

ÄR DET NÅGON SOM VET HUR MAN HITTAR AGILLITY TÄVLINGAR? OCH VADR MAN KAN LÄSA OM REGLER MM? DEBBY

Smeagol
0

VA?? FINNS DE ILLER AGILLITY??? ÖÖÖ??Förvånad

Theres
0

varför skriver ni med caps?:P

golf.ifokus.se

DEBBY
0

JEPP FICK TANKEN IGÅR ATT DET VORE KUL. KOLLADE PÅ NÄTET OCH HITTADE NÅGON SIDA OM  DET MEN DET STOG INTE SÅ MYCKET OM DET SÅ JAG SKULLE VILJA VETA MER..

DEBBY
0

HAR DYSLEXI DET ÄR DÄRFÖR!!

Theres
0

JAHA; ÄR DET LÄTTARE ATT LÄSA OM DET ÄR STORA BOKSTÄVER DÅ? kanske borde tipsa amanda om det då Fundersam

golf.ifokus.se

[tiiia]
0

hmm

DEBBY
0

NÄ DET ÄR INTE LÄTTARE ATT LÄSA OM DET ÄR STORA BOKSTÄVER UTAN PROBLEMET ÄR ATT JAG BLANDAR STORA OCH SMÅ OCH DET KAN JU IRETERRA FOLK!!

Grodan
0

Precis!!! Finns det iller-agility??? wow, va kul!

förresten, vilken förening är aktiv idag? STIF verkar ju halvdöd… Förvånad

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[tiiia]
0

kan du inte skriva med enbart små bokstäver istllt?

vilka är det som håller i iller agillity'n då?

emoflickan
0

Vi i illervänner hade ju ngn form av illeragility på aktivitetsdagen hehe, dvs några tävlingar, inte så organiserade men alla vi som har illrar vet ju hur lätt deras koncetration kan vandra åt andra håll ;) #8, vi i illervänner är relativt aktiva nu tycker jag, en träff i månaden, ganska mkt mässor och nu sist en informationsdag/aktivitetsträff =)

DEBBY
0

OK JAG SKA KOLLA OM DOM HAR NÅGOM HEMSIDA DET MOSTE DOM JU HA TACK FÖR TIPSET.Glad

Theres
0

#9 tänkte skriva sammma sak :P

golf.ifokus.se

DG
0

Jag har tänkt bygga ut nån sorts bana till illrarna men det är lite svårt med begränsad utrymme.

domiino
0

Debby- det är flera här inne som är ordblinda, det gör inget om du stavar fel eller bara andvänder små bokstäver. Flört skulle det vara något som vi inte förstår så fråga vi i så fall

DEBBY
0

ok då struntar jag i stora bokstäver då. fina bilderna var på dina skarmtroll.

floppy
0

En liten undran som jag fick nu, va spelar d för roll egentligen om man skriver enbart me stora bokstäver?

Shelby
0

jag stör mig inte på det, första gången man läser hajjar man till, sen e det inte mer med det. keep on…

Velsan
0

hehe när det är stora bokstäver då när jag läser det så spelas det upp som nån skriker i huvudet :P

[tiiia]
0

precis som velsan säger, man får känslan av att personen skiker när de skriver det. Glad ordblindhet är inget att skämmas över, det är ingen som dömer dig ifall du skulle råka stava fel eller så. det gör vi alla då och då

Theres
0

ja, faktiskt, alla gör det =)

ni skulle bara se vad mycker särskrivningar det finns på iFokus, jag bryr mig inte, men mitt ex sitter och kommenterar varenda särskrivning, lite störande är han :P

golf.ifokus.se

[Luna]
0

Ja de sägs juh att man SKRIKER när man skriver med stora.
Men vad spelar de för roll :)
Så trist att alla alltid ska komentera varann. Stavfel bokstäver mm mm…. Blä.

Puss på Göran

Madde
0

Jättekul att du har hittat hit Debby och att du vågar skriva. Det är riktigt skoj. Som Domiino säger så har vi andra som är ordblinda och de skriver på för fulla muggar.

Hoppas att du kommer trivas här och jag kan ärligt talat säga att jag itne alltid stavar rätt. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

klarsferrets
0

hej va kul att se fler som är ordblinda jag tycker det är jätte bra när man skriver med stora bokstäver för då kan även jag läsa . jag är ju oxå orblind därför så fattas de alltid koma och så och det kan va svårt att läsa vad jag skriver många gånger.

Faxlin
0

Här är meningen att alla ska vara välkomna. Oavsett om man är ordblind, dysektiker eller inte. Alla är lika välkomna.
Så jag hoppas du känner dig välkommen här.

Som svar på Grodans fråga om föreningar som är aktiva, så kan jag passa på att slå ett slag för Skaraborgsillern, de är aktiva med träffar, mässor och utställningar.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

domiino
0

haha lol mamma du är underbar! älskar dina stavfel, det blir så mycket mer roligare att läsa dina annars såååå trista innlägg! puuuusss på dej gamling! kom..hihi..komma ska det ju vara…haha ( jag har rätt att reta min mor, hon retar mig med ränta tillbaka=)=)

sarae
0

#25 hehehe…jag har oxå rätt att reta din mor! hon e ju typ en av mina bästa vänner samt extra mamma….ja klarsferrets…nu fåååår du lov att skälla på mig Flört

Faxlin
0

#25: Tror din mamma behöver en hjälpande hand här. Hmm, elendiga ungar, ni ska visa vördnad och vara snälla mot mammor :-)
Speciellt när man har så snäll mamma som du har. Så nu är du snäll, annars bussar jag Nikita på dig. :-)

#26: Nu ska vi vara, nu ska vi vara snälla :-)

Audiatur et altera pars

domiino
0

det är bra sarae! nu har jag en till på min sida! "join the darkside- we have cookies" =)

men åsa, du vet väl att jag ääääälskar min mamma (speciellt när hon sover och helst i en annan del av sverige.hehe) nä skämt o sidor. ojoj nej nej skicka inte nikita på mig, jag ska vara snäll mot mamma jag lovar!

Fick ju en tröjja av henne idag som hon stickat åt mig så liiite snäll får jag väl vara =)

sarae
0

ja men hade inte anna varit snäll hade jag ju inte sagt att hon var som en extra mamma åt mig.. ;) men å andra sidan e jag nog lite extra mamma åt henne å skäller på henne när hon jobbar för mycket hihihihi

Roxanne
0

haha kul tråd detta (A)men skriv med STORA BOKSTÄVER OM DU VILL, orka bry sig lixom….! så alla vet det, nu att DEBBY INTE SKRIKER utan har lättare för att läsa då! kör på som du vill, tror att alla har hajjat det nu :)

domiino
0

#29 jag vet, min mamma är toppen =D

´hälsa henne från mig att jag älskar henne när du träffar henne, om du hinner läsa detta innan hon åkt.  Hon tog med sig din jacka med=)

TacoBelle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tillbaka till ämnet kanske? Jag bygger agilityhinder till råttor men har faktiskt haft illrar som provat mina hinder, och det går bara fint. Här är bilder från en husdjursmässa från förra året. Någon som känner igen illern?

På bilden ett A-hinder

TacoBelle
0

Vippbrädan

TacoBelle
0

Och så lite trix

Faxlin
0

Häftigt TacoBelle, jag skulle också vilja ha illeragility hinder. Ditt A-hinder var snyggt som sjutton.

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

hahaha agillity för illrar, ahah är det värkligen det smartaste? men illrar är väl ganska smarta? :P

sarae
0

ja illrar e väldig smarta djur…men det gäller att hitta rätt sätt att motivera dem då de tröttnar lätt…. men rent IQ mässigt klarar de av det mesta….

TacoBelle
0

#35 Tack! Skrattande

Flisa
0

har gått på agility (hundar), det är riktigt kul! Inte med min egen hund, utan med mammas kompis border collie :) Slutade pga att hunden jag gjorde det med inte direkt tyckte om andra hundar, men hon kan hoppa mycket högre än en meter :D

Sinja
0

#32 Japps det är Milla från Illercafe med sin iller Snow!

Roxanne
0

#37 okej :D:D