Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 492 ggr
Vintage
0

Förbannade duschavloppet ! ><

Har ni några problem med att era illrar vill ta dykcertifikat i avloppet i duschen?

Tet är expert på att lyfta bort avloppsgallret i duscen för att nosa lite och doppa huvudet ..

skrollan
0

Haha, absolut, det är deras bästa vän :) men som tur har vi badkar, så vi satt upp ett nät som dem inte kan komma under. men när vi är hemma hos min pappa är det slagsmål om avloppet =/

AlbaStiffler
0

Vad är det för sorts avlopp?

Om det är plast vet jag folk som satt fast det med tex silicon. Se dock till att du kan pilla upp siliconet med en kniv eller liknande när du behöver rensa.

Om det är metall, plocka upp locket och bänd/banka försiktigt ut kanterna tills det sitter "vrålfast" i avloppet, då klarar inte illern av att bända upp det men du kan ta upp det tex med hjälp av ett verktyg.

Lycka till, we've all been there!

Sara
0

Duschavloppet är en stor favorit bland illrarna, mindre glädje för ägarna. Skrattande

Sara

AlbaStiffler
0

Alltid lika kul när man besöker någon med illrarna och de rensar deras avlopp. Det finns en anledning att jag brukar kalla illrarna för sumpråttor. *blurk*

Fruttisen
0

Det är dykVM varenda morgon här :) Borde göra något åt det, men ooooooorkar inte…dom kan väl få plaska lite vettja.

elinn
0

Ja det där känner jag så väl igen =)

Som tur är har vi kabin så dörrarna är alltid stängda. Men det händer att Noel oxå vill duscha och då gäller det att stå på brunnen så han inte får upp locket.

Sambon däremot är mindre duktig på att stänga dörrarna när han duschat så det gäller att se upp även för honom =)

Aviendha
0

Ja, usch ja.. Jag satte en skruv i ena hålet på själva "silen", så nu får de inte upp den något mer =) Men jag får onda-ögat varjegång de står där, vattnet som är svart, med lort och tvålrester är tydligen mycket bättre och godare än det rena vattnet i skålen bredvid.. *suck*

Maathilda
0

Hahaha! XD Min Hugo gör likadant :P haha ;)

Smex
0

hihi…. dykcertifikat…. hihi

Jo men visst är det spännande =) Här har man tre stycken som hjälper så gärna till med att rensa avloppet så fort dom får chansen. Om det inte vore för dom så skulle jag ha haft stopp oftare =P

ferretgirl
0

Absolut, har Kahn, Miller och Nanooq som står på den listan. Så fort man öppnar toadörren så står dom på kö att få komma in och dyka ner i det inta allt för aptitliga vattnet. Även om jag rensar rör och avlopp med jämna mellanrum, så tycker jag inte om vattnet där.

Lissi08
0

Ja ni kan nog också skriva upp Ior i denna lista, han lärde sig här om veckan att få upp locket, innan dess så kunde han inte men nu har han minnsan blivit smartare!
Vi låter honom inte komma in i toaletten längre dels pga avloppet men också pga att han tar sönder toa pappret! hihihi när vi tar upp en ny rulle så har den hål lite här och där han är så underbar min Ior :'D!

werner
0

Vi har sån tur att det sitter så hårt fast att jag knappt fick upp det när jag skulle rensa det sist :S

Johan-
0

Men det är väll farlig? de kan väll drunkna?

werner
0

Zira bröt sig in i toapappers förpackningen och gjorde konfetti av hälften :S

Vintage
0

Ah, vad synd att alla illrar beteer sig olika så man aldrig får hjälp vid problem! :D

#13 Nja tror inte det i mitt avlopp finns det ett filter en 5 cm under ytan som sitter fast men det kanske inte är så bra för dom att få i sig en klunk.