Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 717 ggr
kitty
0

transportbur

ska ju som sagt hämta Amy i sthlm nu i september.

Vad har man för vattenanordning i transportburen?

gameover
0

en vattenflaska har jag, sen finns det sånna där skålar med två krokar eller vad det är som man hänger fast, sånt är bra till både vatten och mat.

[Falo]
0

Det smidigaste är flaskorna, titta in i en zooaffär så borde du hitta något lämpligt.

Använd inte turkos bur med lila galler för då blir du garranterat mobbad av andra illerägareGråter

Faxlin
0

Va? Vad häftigt. Turkos bur med lila galler. Vart har du hittat en sådan? Sådan vill jag ha.
Har du en sådan? Vart har du fått tag på den?
Menar du allvar att du blivit retad av andra iller ägare?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Falo]
0

Är det någon annan illerägare som inte mobbar mig för den?Fundersam  Jag fick ärva den av min syrra som i sin tur ärvt den av någon annan. Jag måste snart köpa en ny för att undkomma alla ondskefulla kommentarer, jag drömmer mardrömmar om det och vaknar kallsvettig flera gånger varje nattGråter

sofie
0

#2 Hahaha, det hörde jag allt i söndags.

Faxlin
0

Men den låter ju ashäftig. har du kort på den? Vill du sälja den? Jag tycker om att sticka ut från mängden jag. Inte för inte jag har satt skylt på min där det står:
Varning ägaren bits.
hihi

Audiatur et altera pars

[Falo]
0

Då jag skaffat en ny bur så ger jag bort den om inte min syrra har andra planer för den. Nu vet jag iaf hur jag kan bli av med den och känner mig lite lugnare.

Faxlin
0

haha, ja gör det. Jag köper den gärna jag lovar.
Så om inte annat så kan du få in pengar för den till en ny transportbur som inte sticker i folks ögon. hihi
Och jag får äga en som gör det. Så är min lycka gjord också. ;-)

Audiatur et altera pars

elinn
0

Jag har små skålar som går att sätta fast på gallret med en kant som gör att vattnet inte skvimpar över så lätt. Tycker det är mycket smidigare än en vattenflaska för iaf de flaskor jag provat har hela tiden droppat och blött ner väldigt mycket.

Är på jobbet nu men kan ta kort på mina skålar när jag kommer hem så får ni se =)

Faxlin
0

Jag har precis som Elin vattenskålar i alla burar förrutom en. Där har jag en vattenflaska. Fler sådana flaskor kommer inköpas då dessa inte läcker ur en massa vatten.

Audiatur et altera pars

domiino
0

men…jag vill jäätte gjärna se kort på den dära turkosa buren..

hmm kan man färga burar själv? i så fall så vet jag precic vad jag ska göra..hehe..älskar allt som är färgat, speciellt i rosa..tror ni man kan färga en bur själv? vad ska man andvända då?

Faxlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har också funderat på att färga burarna själv. Efter några år med flitigt användande är de inte direkt så snygga längre.
Vi har ju en bur som jag färgae själv då den var rostig och ful så slipade vi lite på den och fixade till den sedan så färgade jag om den från vit med bruna fläckar till knallorange. Rätt häftigt, den syns i alla fall;-)

Ja, som ni ser, det är buren överst;-)

Audiatur et altera pars

Velsan
0

måste väl gå å lacka den?

domiino
0

den vart ju läcker! :D

hmm jag ska köpa en ny bur till roxxy, en atlas deluxe. Den är ju i plast mest, så jag vet inte om man kan färga den..eller med vad :S

Faxlin
0

Ja om du tittar på bilden så under min oranga skapelse har jag en plast bur. Den börjar se liite urblekt ur kan jag säga. Från början var den snyggt vinröd, nu är den något mellanting mellan gammelrosa och urblekta trasor. Helt klart värt att kolla upp om man kan lacka om dem själv med färg som inte skadar pälsarna förståss.

Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Jag brukar ha en liten/mellanstor flaska i min transportbur. Brukar sen ha två små plastskålar som man fäster i burdörren. Den ena har jag mat i och den andra har jag som droppskål, för hur man än sätter flaskan, så droppar den lite. Och jag vill inte att mina ska ligga på ett fuktigt underlag. Har sedan fäst en plastskål med lite höga kanter (ca 7-8 cm höga) längst in i buren som toa till dom när och om vi åker långt.

kitty
0

vilka bra tips ni har allihop! ska inhandla buren så fort lönen har kommit. Längtar efter Amy :)

buren var förresten snygg åsa.

skulle också vilja ha en med lila galler..

kanske blir mobbad för att du är kille Falo? :)

[Falo]
0

jag har inga bilder på min bur men känner jag Nettan väl så har hon bilder på den. Nettan kommer hem på fredag så jag ska kolla med henne då.

leeanlej
0

jag har en liten rosa med vitt galler överst. var meningen att jag skull eha en hona med fastnade för hanarna=)

Faxlin
0

#17: Tackar. Gubben höll på att få slag när jag sa jag skulle lacka den orange. ;-)

Någon som hittat någon färg man kan använda på plastburarna?

Audiatur et altera pars

JossanH
0

#12 men är du inte rädd att illrarna blir åksjuka i den buren bara för att färgen är så… så… ILLIG!!! Cool

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

#21: Nej jag tror faktiskt det kan vara till hjälp. Tror de blir så allergisk av färgen att de lägger sig och sover., Så får matte en lugn resa:-)

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Japp exakt likadan som min;-) Fast rosa då.hihi

Audiatur et altera pars

Nettan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj, den här tråden har jag missat totalt förut.

Åsa: här kommer bilden på Falo´s vackra manliga transportbur.

[Falo]
0

#25: Tror du fått en repa på linsen NettanSkrattande

Nettan
0

ja men den repan är inte så fasligt stor..*S*

JossanH
0

måste säga att buren inte syntes så väldans mycket då jag bara såg ett blått blurr framför ögonen…Räcka ut tungan

Sajtvärd på Iller.ifokus

sofie
0
[Falo]
0

#29: Samma modell som den Thea och Nova hittades iGråter

domiino
0

#29 synd att den inte hadde så man kan öppna i taket, annars hade jag köpt den, lila är min favvo färg=)=)

sarae
0

nähä domiino…det meeeeeeeeenar du inte….hihihii….menar du att du kanske e lite sugen på min transport bur? hihihhihii

Roxanne
0

#6 HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHA

domiino
0

#32 nej inte liiite sugen..mer som..hmm… "om-vu-vaknar-inat-av-att-någon-stjäler-din-bur-så-är-det-inte-jag- sugen typ =)

sarae
0

hihhihi kunde nästan tänka mig det!

domiino
0

bara så du inte anklagar mig sen menar jag =)