Kloproblem
Var ute en svän med Phoenix och när vi kom in och jag gosar av honom selen så märker jag att hans ena klo är skivad.
Den är skivad/sprucken längs med hela klon, nästan ända "in" men har precis passerat pulpan på "rätt" sida, men det var väldigt nära, så nu ser man pulpan mkt klart under det tunna skalet som är kvar.
Just nu ligger herrn och sover, så jag tänkte avvakta svar. på vad jag bör göra.
De jag har funderat ut på egen hand är att endera försöka klippa bort den skivade delen, eller att ha på nagellack som på så vis "limmar ihop" klon.
Tar jag bort den är det väl inget mer än så, men jag tänkte att det kanske är lättare att han skadar pulpan och gör illa sig/blöder en massa.
Om jag lackar hela klon, så får jag väl göra om det tills att "slutet" på sprican vuxit ut.
Vad tycker ni?
Paulina
Usch, vad pervers inledningen lät :P
Paulina
Någon tanke någon? *putt*
Paulina

Klor skivar sig då de växer. Det är så de fortsätter att vara spetsiga. Om man har längre klor på dem så ser man det ibland. Oftast hinner de ramla av om de ex gräver mycket. Man kan se det då man klipper klorna och det är helt normalt. Om, det inte ser ut som att den är skadad såklart, men då kan du nog inte göra så mycket utan vänta på att den växer ut igen.