Iller iFokus

Iller

Etikettertipsaccessoareraktiviteter
Läst 283 ggr
Jenahbella
0

hundvan iller.

skulle vilja ha lite tips på hur man får sin iller hundvan :)
har planer (långt fram i tiden) att skaffa hund och vill ju då självklart att det ska fungera med illararna!
har redan låtit illrarna nosa på sambons pappas hund som är lugn å fin :)

Faxlin
0

Låt dem umgås med andra djur för att göra dem vana med andra djur. Det underlättar. Men säkert är det inte ändå att det går.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jenahbella
0

okej, ne de förstår jag med :) tänkte bara på om man kan göra några bra mötes övningar :) hur ska man vänja in dom.. ? hittills har bara alvin och alou nosat vovvar.. sigge ska me de snart :)
jag vill ju ta de sakta å säkert så att de inte blir skrämda och jätterädda för hundar.. för än sålänge när vi går i parken så bryr dom sig knappt om hundar, om dom råkar märka dom så tittar dom bara nyfiket. :)
tänkte att de e lättare om de e lite hundvana innan man försöker sig på att skaffa en egen :)

Medbh
0

Om du skaffar en hundvalp det skulle bli inget problem.  Mest av illrar är mer nyfikna än rädda, så bara låt dem leka tillsammans när du tittar på dem. Illrarna kommer att försöka leka med hunden som den var en iller, och det kan vara lite jobbigt för hunden när den är äldre och har inte så mycket tålamod längre. När jag skaffade min första iller var min hund 5 år gammal och jätterädd av liten Franek. Men det blev bra efter några veckor.

Min vännina i Polen gjorde som du vill göra - hon skaffade sig en hund - labrador retriever - när hon redan hade haft illrar (9). Och nu tänker hunden att hon är en iller, som kan faktiskt vara lite tufft - särskilt när 50 kg hunden försöker att klättra upp din arm eller knä ;) Hon även försöker att leka med andra hundar som illrarna leker med varandra…