De 7 fyller 7!

Åh jisses vilka småttingar! Sötisar :D
Skickar en grattispuss till de små rosa =)
Paulina

Grattis valparna! Ev. att nån har börjat blivit lite grå på ryggen..ser inte så rosa som förut. Jag kan inte gissa än iaf vad det blir för färger men det är nog stor chans att det bara blir viltfärgade valpar.=)

#6 Nu har jag kollat upp Hannibals stamtavla(hade visst en stamtavla med färgangivelse),
far och mor:vilt,
farfar och farmor: ingen uppgift,
mormor och morfar: vilt,
sista ledet ingen uppgift på färg, bara härkomst på morfars mor, morfars far okänd hane.
Om det finns pastell i släkten(Hannibals syster var ljus)på Hannibals sida, och han bär på genen, kan det bli pastell då? Är det något man kan säga med säkerhet, om pastell är dominant eller reccessiv?
Tack för svar! Alla!

Så underbart söta. Snacka om man saknar sin egen valptid nu. Jag tror att det blir enbart viltfärgade. Men svårt att säga säkert då jag inte har alla färguppgifter. Tycker det är svårt att se en blivande färg över kort, då det gäller håranlagen så ser man det dock tydligt på kort redan då de är pyttesmå. Men färgen är svårare.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Åhh vilka små söta iller fjunisar, antar att det är mycket kvitter hos er nu! Grattis till dom små!
Kram

#7 Skulle nog kunna säga med säkerhet att det är lite svårare att det blir pastell i kullen. Har mamma Ammi några pasteller i stammen. Själv tycker jag det är som julafton när man börjat se färgerna på varje valp=)

skulle inte heller tro att det blir pastell… Skulle säga att vilt är dominant..
Sajtvärd på Iller.ifokus

Tack för svar!
Det är spännande det här!
Kul att ni tittar in och hjälper mig färgbestämma!
Kram till Er alla!

Grattis på veckodagen!!!
De ser verkligen fina ut, välnärda och sååååå mysiga.
Varför bor du så långt bort? Jag vill ju komma och sniffa på dem ;)
Kram på er.