Hjälp!
Hejsan!
Jag försöker och försöker verkligen få tag i någon seriös illeruppfödare som man kan köpa en valp av. Är det någon som har några tips om vem man kan vända sig till? Eller om ni vet någon som säljer?
Tack på förhand
Jessica
Det finns en hel del härinne. Vad som sedan är seriöst är nog högts personligt, så man får nog bilda sig en egen uppfattning om det. Vill ni ha valp nu, så finns det ett par uppfödare här inne som ännu har valpar kvar så vitt jag vet, bla, Nea, Klarsferrets och cannaydia (??), se7en har fått valpar här omdagen också :)
Är det valpar till våren, så har ni ju mer tid på er, och fler uppfödare att välja emellan… finns en tråd där olika uppfödare presenterat sin uppfödning.
lycka till!
Vad är seriöst för dig?
Vad som är seriöst är upp till dig att avgöra. Bästa sättet att avgöra det på är ju att prata med dem själv. Hör vad de har för planer med sitt arbete. Hur de kollar upp sjukdomar eller liknande. Hur de uppfostrar sina valpar och utfodrar dem. Det finns massor med saker er bland de du kan höra, och personkemi dessutom.
Att få tag i en bra uppfödare är inte alltid det lättaste, och hur mycket man vill engagera sig är ju upp till en själv med. Kolla genom uppfödarlistan. Den ligger bland de senaste inläggen. Där ser du vilka som finns, vad de heter och antagligen vart de håller till och om de har hemsidor och ev. nr.
Söker du omplacering, vilket inte är ett dumt alternativ, så finns det omplaceringskordinatorer som håller i det hela. Annars så finns det även en del trådar om dessa illrar under fliken "omplaceras/säljes" som du kan kika in. Så länge tråden är kvar finns illern med största sannolikhet kvar.
Lycka till!
Paulina
Jag har Trollvalpen´s illeruppfödning, bor i Helsingborg, sen finns även Mellanhedens i Malmö och där ska finnas minst en till där. Sen finns det ju alltid att du kan titta under "Uppfödare" här inne. Kanske finns det någon där som du fastnar för.