Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 2060 ggr
mellylove
0

diesel säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejsan.

jag har nu funderat på detta med att sälja diesel med eller utan saker å eftersom ingen verkar vilja ha bur så har jag nu bestämt mig att sälja utan…så nu undrar jag om någon är intresserad av honom? kontakta mig på min mail: melly_love88@hotmail.com

mvh linda

Mimma
0

Hej!

Vi är fortfarande intresserade =)

Är iväg på semester och det är därför jag inte svarat på ditt senaste mail, kommer åter till stockholm på tisdag!

/Mimma (maria.svensson@mac.com)

Linda84
0

Hej!

Jag är fortfarande mycket intresserad. När år man veta om jag får köpa honom el inte?

MVH: Linda(lidde84@hotmail.com)

mellylove
0

putt

LiindaLarsson
0

jag är oxå intresserad det vet du ju Linda

skrollan
0

men om du nu har så många intresserade, vad är då problemet? :O

Ceciliaolucifer
0

#5 Antagligen så vill hon inte omplacera till dessa ;)

LiindaLarsson
0

#6 hahahaha

UlrikaD
0

Hon kanske vill vara säker på att Diesel får stanna i sitt nya hem. Hur han än beter sig.

mellylove
0

hej anledningen till att jag puttat upp annonserna är att de som sagt att de är intresserade har något slagt "problem" med antingen pengar,hämtning osv..så jag ville ha så många som möjligt att välja mellan så jag vet att han får det bra…

men nu är han istort sätt såld…hemmet verkar bra å han får en iller tös som vän. det sista som saknas nu är bara att hon hämtar honom och att byta adress med varandra mm för kontaktens skull… för att han kommer flytta långt ifrån mig :( hoppas jag val rätt person nu :S:( men det blir nog bra…

Linda84
0

Hej Du!

Diesel får nog ett bra hem lita på mig han kommer att behandlas som en bebis=)såsom mina andra illrar behandlas/behandlats. Vi bor i en två rummare så dom har också gott om utrymme att springa o leka på o så är vi ut en sväng nästan dagligen. O även om det är en bit ifrån får du så gärna komma o hälsa på honom o det hoppas jag också att du gör. O kontakten håller vi. Ville bara svara på dethär fast vi ren kommit överens så alla ser att han nog kommer att få det bra.=)

H: Linda

LiindaLarsson
0

Oj vad bra att han har hittat sej ett hem..  =)

mellylove
0

hejsan alltihopa..ändrade planer från dem som skulle köpa diesel å dom har nu lämnat återbud..så diesel finns fortfarande kvar skulle uppskatta om någon vill köpa honom snart för det börjar krisa här hemma. mvh linda

AlbaStiffler
0

Putta upp den där tråden där du har infon åxå så folk får veta lite mer! :-)

TottsiGirl
0

#12 Skulle det krisa nått väldigt kan jag säkert ställa upp som akuthem åt grabben så länge, bor ju i närheten :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

tessa
0

Vad tråkigt att du inte kan ha kvar honom, ser att vi bor i samma stad =)

Tyvärr är det rätt "fullt" i vår familj för tillfället, behöver flytta till något större, helst ett hus - för att få rum för fler fyrfotade… Vi börjar bli lite trångbodda ;)

Men jag hoppas att Diesel snart får ett gott hem!

mellylove
0

#13 tack så mycket!

#14 å tack så mycket det är bra att veta om det skulle köra ihop sig helt.

#15 jasså :) vart i vänersborg bor du? kanske kan ses med busarna någon dag? så slipper jag tänka så mycket på nytt hem till honom hela tiden för det förstör för både mig å diesel…

camillaalnebring
0

Jag kollar ju runt lite och funderar på att skaffa en iller till. Men vänersborg vart ligger de? Är de vid trollhättan, uddevalla?

Mstar
0

#17 närmare trollhättan än uddevalla.. Men däromkring :)

mellylove
0

#17 ja vänersborg ligger ca 2 mil från centrala trollhättan. tar ca 20 min med bil å 25 med buss :) bor du i trollhättan eller?

Denna kommentar har tagits bort.
camillaalnebring
0

Jag bor i linköping.. Så det bli ju en bit att åka.. Blev verkligen intresserad!! Han är jätte fin!!

Jag har själv två illrar här hemma och jag kollar runt lite efter en tredje… Har inte bestämt mig för att skaffa nån än, men blir man kär så blir man!! Min iller hane vill så gärna ha en iller kompis som är lite lekfullare än min iller dam som jag har här hemma..

Hur mycket vill du ha för honom? Jag är inte intresserad av buren..

Du kan mejla mig om du vill..

camillaalnebring@hotmail.com

Mvh Camilla

mellylove
0

#21 okej , ja men det e ju inte så farlit långt omman har någon som kan köra osv. okej va roligt :) jo i diesel är det fart iallafall hehe han e ingen lat"hund" haha.

jag har sagt 2000kr för han med pass leksaker skål osv har du fler frågor eller så kan du skriva ett mail till mig det är lättare ocg mer funktionellt :) mvh linda

camillaalnebring
0

Har skickat ett mejl till dig :)

mellylove
0

han söker fortfarande hem!

AlbaStiffler
0

Han är verkligen grymt söt…

Hur är han mot andra/främmande illrar? Försöker han dominera eller är han rädd? Eller bara fredlig?

Har han träffat småbarn någon gång och hur har det gått?

Funderar på om jag ska ta ett allvarets snack med min man, som tyvärr inte tycker vi ska ha fler än de två vi har just nu…

mellylove
0

#25 hej!

han har aldrig träffat en annan iller men här hemma så är det bara bus bus bus med mina katter å min hund :)

han har träffat barn på stan när vi vart på promenad å det har funkat jättebra eftersom han är helt bitfri, sen att han inte alltid velat ligga stil i deras famn är en annan sak :)

mvh linda

AlbaStiffler
0

#26> Låter som en guldklimp… Ska prata med min man, kommer krävas en del övertalning då det inte ingår i hans "plan"… hehehe… Men jag håller med om att han låter helgo Diesel.

Har själv 2 illrar som är rätt gamla, 5 år båda 2. Den ena är sjuk och kommer antagligen dö inom kanske ett halvår, kanske förr. Tidigare har jag väntat med att skaffa fler illrar tills jag fått en ensam iller men denna gång funderar jag på om det inte vore smartare att utöka redan innan. Tycker nämligen att mina illrar får så mycket ut av att vara 2 (eller fler) så det smärtar så mycket att veta att en av dem snart kommer bli ensam. dessutom har jag vart rätt sugen på att ha 3 illrar rätt länge, men min snubbe tycker det är mer praktiskt med 2… hahaha…Han är illergalen, men inte lika illerbesatt som mig! ;-) Jag har haft iller i snart 10 år och kan inte tänka mig att leva utan.

skrollan
0

#27 smart, denna ska jag köra med min gubbe. För att det gör ont att se en bli ensam om den ena går bort =/

AlbaStiffler
0

#28> hmmm, smart vet jag inte, men visst… :) Det handlar ju tyvärr mest om en tidsfråga för vår del, får vi ett halvår till har vi tur. Hade ju samma problem för ett år sedan, då vi skaffade Leo (han som redan nu är sjuk) för att Stiffler skulle få en ny kompis sedan vår hona dött… Känns som en never-ending-story. Lite därför jag är sugen på en yngre omplacering nu, för att förhoppningsvis slippa detta dilemma några år. Men men, allt detta är en annan historia, ska inte försöra tråden med sånt tragiskt… :(

UlrikaD
0

Hoppas det löser sig för Diesel. Han är så himla supersöt!!

Sara
0

# 29 Du får väl dra till med skrämselhot.. Stiffler kommer noooooog att börja gräva sig igenom dörrarna om han inte har en kompis när Leo blir sämre.. Flört

Sara

AlbaStiffler
0

#31> Tyvärr är det nog inte ens ett hot utan fakta… :-O Ni skulle bara veta hur lugn stiffler har blivit sen Leo flyttade hit, allt tack vare honom… Så lite skraj är man ju att psykot ska förvandlas tillbaka.

Sara
0

# 32 Precis! Så det är klart grabbarna måste få en ny kompis, typ nu?! Skrattande

Sara

mellylove
0

#27 okej :) låter som du har koll på läget ang va du ska säga till din karl å hur det är att ha iller :) ja han är nästan som ett helgon :O vet inte hur jag lyckats?! alla undrar det å jag har inte en aning :S mina katter å min hund är hemska i jämnförelse med diesel å så brukar det ju inte va när man jämnför iller med hund tex …men men :) skulle gärna vilja att han kommer nån stanns där han slipper va ensam, om det är ett hem med katt ,hund  eller iller spelar ingen roll eftersom han funkar med mina djur men vet inte hur han skulle må utan kompis/kompisar :S hoppas du lyckas övertala din karl så diesel snart får flytta!

även andra som är intresserad får gärna skriva till mig ang diesel så jag snart hittar ett hem dit han verkigen SKA flytta..

mvh linda

AlbaStiffler
0

#34> Du har fått ett PM i lådan :-)

mellylove
0

diesel är fortfarande utan nytt hem å nu börjar det verkligen krisa i hemmet :S katterna slåss å diesel får för lite uppmärksamhet å  jag börjar insjukna igen…hunden är väl den ände som inte visar tydligt att mamma(jag) inte är som jag brukar fast hon har blivit mycket dominant mot mig å lyssnar dåligt! å pengarna finns inte för några av djuren längre , snart kanske jag inte kan ha kvar någon av dem… ;'( ….

som det är nu så behöver jag verkligen pengarna som jag hade tänkt få för att sälja diesel då min hund behöver till veterinären….har försökt låna pengar av någon till det men ingen somhar pengar över denna månaden, finns det ingen som kan tänka sig att köpa diesel??? för min,diesel å de andra djurens skull?

mvh en stressad å upprörd linda

AlbaStiffler
0

Usch vad tråkigt, och vilken knivig situation du sitter i… Hoppas det löser sig för dig och Diesel!

skrollan
0

ta hjälp av omplaceringskordinator eller hur det stavas, hemmet är ju ändå viktigast. Eller i värsta fall akuthem.

mellylove
0

#37 jo tack usch!!

#38 i detta fallet är det ju inte bara hemmet som är problemet utan också pengarna. om diesel får ett bra hem å jag får sålt honom till en summa (va nu den blir) så kommer dom pengarna att gå till min hund som behöver till vetten. så då får jag en lycklig iller å en lycklig hund vilket gör mig mindre stressad.. å förhoppningsvis så blir då katterna lite lugnare med. å då kanske jag får det lättare att ta mig igenom min sjukperiod jag kommit in i igen.

så just nu hänger allt på att jag får såld diesel…innan va det bara "lite" penga problem mm men det flöt ändå på eftersom inga djur va sjuka men nu är min hund sjuk å så…

hoppas detta löser sig snart :S

mellylove
0

puttar upp för min älskling

HannaM
0

#39 om pengarna är det främsta behovet, du har inget annat du kan sälja på blocket eller så? typ möbler, illertillbehör eller liknande. Jag tycker det känns obehagligt att sälja illern akut för pengarna, det blir så svårt att prioritera ett bra hem till honom då och det är jag säker på att  du vill ha=)

mellylove
0

#41 nej jag har tyvärr inte det :S hade jag haft andra tillgångar så hade det såklart vart ett första alternativ!

nej absolut inte, jag är fortfarande väldigt noga med att han ska få det bra i sitt nya hem! vist att pengarna är viktiga just nu men det är diesels framtid med, så även om någon kommer å erbjuder 1 miljon för honom å det känns som fel hem för diesel så tackar jag nej…även om pengarna som sagt är väldigt viktiga.

hehe jag ser fortfarande klart om man säger så :)

men tack för att ni bryr er! betyder mycket för mig å diesel!

LiindaLarsson
0

Grabben söker fortfarande hem.. om  inte min kille varit allergisk skulle jag tagit han

werner
0

Han är ju otroligt fin och låter som en hyffsat flexibel iller kan ju inte vara svårt att få iväg honom tycker jag, min pojkvän höll på att smälta när han såg bilden på Diesel men vi har två okastrerade tjejer hemma, hoppas verkligen han hittar ett hem snart.

werner
0

Han är ju otroligt fin och låter som en hyffsat flexibel iller kan ju inte vara svårt att få iväg honom tycker jag, min pojkvän höll på att smälta när han såg bilden på Diesel men vi har två okastrerade tjejer hemma, hoppas verkligen han hittar ett hem snart.

[Cute]
0

Får jag fråga vad det är för bur ni har?

UlrikaD
0

Men det stod ju i en annan tråd att det var en tjej som skulle ha honom här på forumet.

werner
0

#47 Jo jag hittade henne också för en stund sedan.. Lina något eller hade jag fel? Var tydligen på Örebro träffen hos Madde och tittade in illrar..

Pratade lite snabbt med henne även verkade bestämd över diesel men kan förstå varför tråden hålls öppen tills vidare med tanke på alla återbud dom fått på skönheten.

mellylove
0

hej igen!

nu hände det igen!!!!

diesel har fortfarande inte nått hem, då även denna tjejen ångrade sig..pga av pengabrist om jag fattade det hela rätt då jag efter att hon sa att det inte gick blev så paff att jag änna tappade hela samtalet från att honj ust sa att hon inte kunde ta honom.

så nu måste jagringa veterinären och avboka tiden för min hund också…shit!

aja ska inte sitta och gnälla men såni vet att han finns till salu fortfarande.

mvh linda

Theres
0

Det är synd att det är pengarna som är krisen och inte att det är själva Diesel, för det hade nog varit lätt att få iväg honom på akuthem om det bara var han som var problemet. Och jag har tyvärr inga pengar att erbjuda för honom heller =/

golf.ifokus.se

PatrikF
0

Jag hade gärna tagit honom, men just nu så har jag två andra omplaceringar på gång och det går inte att ha två katter, två nya illrar och samtidigt introducera en tredje. Speciellt när detta är mina första illrar.

Men kanske vi kan lösa detta på ett annat sätt? Du lämnar över din iller till illervänner (eller någon liknande organisation) så kan vi här inne på forumet starta en insamling åt din hund? Det verkar ju som om många är intresserade av din lilla vän men har inte heller så mycket pengar.

Kanske vi kan få Malin på illervänner att hjälpa till, om det finns intresse alltså?

Tusss
0

han är verkligen sjukligt fin alltså!

elinn
0

Ett alternativ kan ju kanske vara att inte sälja honom utan skänka honom till det hem som känns rätt för dig. Står ju iof inget om pengar i annonsen utan bara, "så har jag nu bestämt mig att sälja utan". Därför antar jag ägaren vill ha betalt för Diesel.

Ska man väga pengafrågan mot ett bra hem så skulle jag föredra att ge honom ett hem jag litar på framför att få betalt för honom.

Bara lite funderingar från min sida. Abslout inget jag säger är rätt för just dig!

PatrikF
0

Hon har förklarat tidigare att hon behöver pengarna hon får för diesel till att skicka vovven till en vetrinär.

elinn
0

Sorry, det måste jag ha missat!

PatrikF
0

#55 Det är långa trådar, inte lätt att hänga med Cool

AlbaStiffler
0

En av de viktigare kraven tycker jag borde vara att en framtida ägare HAR pengar så att denna i sin tur har råd med illern, mat, vård och försäkringar. Verkar vara väldigt många som inte har råd ens med såna självklara frågor innan de skaffar iller.

Hoppas han hittar ett bra hem snart iaf… :-)

Linda84
0

Hej!

Jag har mailat dig nu 2 gånger utan att du svarat:?=( Vi är fortfarande intresserade av honom…  Esmeralda fortfarande utan kompis… Maila mig kommer vi nog fram till en bra lösning.

MVH: Linda (lidde84@hotmail.com)

mellylove
0

hej alla, ja som sagt att hade det inte vart för penga krisen så hade jag ju självklart "skänkt" bort honom..gillar inte uttrycker skänka låter som en att man ska göra sig av med en möbel…aja skitsamma.

jag hade hittat ett bra hem till honom utan att ta betaltom det inteva för penga krisen! vill också säga det att när jag skaffade mig diesel å de andra djuren så hade jag mer pengar. pengar som kunde gå till sjuka djur eller friska djur som helt plötsligt blev sjuka då jag hade pengar över efter att handlat betalat räkningar ,hyra mm. men försäkringskassan omprövar mig ang sjukskrivning och det har blivit nya regler mm så det har tatt lång tid vilket har gjort att jag får leva på socialbidrag nu. har kollat med försäkringskassan när dom tror mitt äreende e klart så jag får pengar från dem igen och det skulle ta flera månader till. och jag har försökt att få specialbidrag från soc för att kunna ta min hund till vetten men det är kostnader som ska gå på det dom kallar "fritidspengarna" som är en av många kategorier i den summan man får av soc. jag får alltså 3.240 kr vanligtvis att leva på vilket ska räcka till räkningar mat kläder hygien sjuka djur tv-lisens a allt det där.

det är inte mycket pengar oftast ligger jag back å redan efter halva månaden så har jag knappt några pengar kvar å tro mig jag är inte "miss slösa" jag sparar in vart ända öre för att kunna köpa bra foder till djuren osv..förra månaden levde jag nästan utan mat pga att jag prioriterar djuren före mig själv!

#58 hej jag vet att du har mailat mig har allt fått mailen men som jag skrev i något mail innan så har jag inte möjligheten att ta mig till stockholm då jag inte har körkort eller pengar till det. och om jag fattade det hela rätt så kunde ni inte ta diesel pga det.för att det va för långt/dyrt att hämta honom här?

mvh linda

AlbaStiffler
0

#59> TV-licens, vad är det? ;-) Säg upp vetja, vara hederlig kan man vara när man har råd!

mellylove
0

#60 haha, ja så tänkte jag med till en början tills dom knackade på dörren å jag sa jag har ingen tv…å då sa dom nehe å va kallar du det där då? haha glömde att man såg tv:n från dörren å den va på med så det gick inte säga att den inte används :D haha

AlbaStiffler
0

#61> hehe, been there, jag hade lilla huset på prärien på i bakgrunden, men de såg iaf inte tvn och sa inget om det… hehehe… Men du kan ju ha "sålt" tvn nu?!

Fluffpuff365
0

#60 jag betalar inte licensen Oskyldig De kommer och knackar ibland men då öppnar jag inte…

Gustav-o-Linda
0

Hur har det gått ?

mellylove
0

#64 hur det har gått med diesel?

om det va det du menade så har det inte blivit någon förändring sedan jag skrev inlägget…han finns kvar här hos mig å de andra djuren … å det är som vanligt.. på gott å ont om man säger så..

AlbaStiffler
0

putt

Fluffpuff365
0

puttar för lille diesel

mellylove
0

putt

Theres
0

#68 Om du hade haft mer pengar, hade du velat behålla Diesel då?
Kanske ingen nappar för alla tycker det är synd att du ska behöva lämna ifrån dig din älskling?

golf.ifokus.se

mellylove
0

#69 absolut! hade det inte vart för penga krisen så hade jag aldrig ens tänkt tanken! han är så jäkla snäll å han har till och med blivit rumsren nu , kanske inte hundra men inte långt ifrån. han går inte på låda men på tidningspapper för lådan ser han bara som lekplats.

men som sagt att det känns så dumt, för att så länge som jag inte får in mer pengar i vardagen så kan dom inte få det jag vill kunna ge dom. och ibland kanske va de måste ha..

kan säga att jag är lika motvillig varje gång jag puttar upp denna tråden, för ja vill ju verkligen inte detta egentligen. men det vore i nuläget kanske det bästa å ända allternativet :( och har vart det en längre tid.

Theres
0

#70 Kan du inte få pengar av dina föräldrar tills det löser sig då?

golf.ifokus.se

MimmieM
0

Vad sägs om att du omplacerar honom tills din pengakris löser sig då? Jag kan tänka mig att ha honom så länge om det skulle vara så, jag vet hur hemskt det är att tvingas lämna ifrån sig djur av ekonomiska själ.
Jag ska upp till Uddevalla i helgen, så jag kan säkerligen ta en sväng om VBG och prata lite om du vill. Som sagt, det är bara förslag

Carpe Diem

LiinaBeax
0

puttar upp för diesel<3*

Tusss
0

puttar för allt Han är värd! verkar vara en helt underbar kille! <3

LiinaBeax
0

putt* <3

AlbaStiffler
0

*puttar*

werner
0

Omg hur kan det vara så svårt att få iväg en sån vacker iller till ett nytt hem? Obestämd

*puttar upp*

LiindaLarsson
0

ja du .. det är för att folk är för snåla att betala

werner
0

#78 och de som kan tänka sig att betala kanske inte vill ha en till iller?

Denna kommentar har tagits bort.
mellylove
0

hej kommer starta upp en ny tråd ang diesel! så ni som fortfarande är intresserade av lilla diesel kan kolla in tråden: "diesel önskar sig ett nytt hem" som jag hoppas inlägget kan heta…

mvh linda och diesel!

AlbaStiffler
0

Bra idé. Om jag vore du skulle jag fylla på den tråden med fakta, så att man slipper söka reda på de gamla trådarna för att få den infon IGEN. Annars är det ingen vits att starta en ny.

Fina foton! :-)

mellylove
0

#82 ja :) jag skrev lite kort hur dan diesel är för i detta fallet är det ju det som är det viktiga inte hur jag är eller så…egentligen inte heller varför jag valt att inte ha kvar honom…det är nått man kan ta själv med den nya ägaren sen om man anser att det har med saken att göra :) bara min åsikt :)

tack så mycket!

LiindaLarsson
0

Nu var många intresserade

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.