Labans nya vän =)
Idag fick Laban en ny vän.. Disel som vart här på forumet ett tag. Linda kom hit idag och de busade som bara den och kom jätte bra överens. Är så glad för både min och Labans skull då vi sörjer för våran hund, och även för Disel som får träffa Linda mycket då det är så nära.
Jag är ju sådan att jag tycker att det är intressant att veta vart ifrån illrarna kommer, när man inte vet det så vill man gärna forska lite i det. Linda hade med sig ett pass som hon hade fått med sig när hon tog över honom. Då jag antar att han kommer utifrån då det står som stämpel från vetrinären :
D.A.P Bernheze Heelwijkstraat 66 5384 A.S Heesch Tel. 0412-4754-4
Han har fått chipp, rabies spruta, samt vacc.
Någon som kankse vet vad för land detta kan vara?
Verkar kanske vara en Holländsk adress? Det liknar tyska lite men har mer W:n och J:n, även bubbel aa och ee förekommer.
låter som holland…. på passet bör det stå vilket land det är… varje land har ett eget EU pass, alla är blå, men något annorlunda utformade
hahahah F*N vad jag är dum!! står ju Nederland på.. Kan han ha kommit där ifrån då tro..
På wikipedia står det: Heesch, a town in the Netherlands in Bernheze mun.
Heesche verkar vara staden och Bernheze något slags län eller så.
Inte alls ovanligt med illrar från holland i skandinavien… många illrar i djuraffärer i t.ex Dk kommer därifrån… har för mig att en av mina skruttar har holländskt i linjen oxå.
Hade varit spännande att veta hur han kom till sverige
Inte alls ovanligt med illrar från holland i skandinavien… många illrar i djuraffärer i t.ex Dk kommer därifrån… har för mig att en av mina skruttar har holländskt i linjen oxå.
Hade varit spännande att veta hur han kom till sverige
hm detta var då klurigt.. Finns det sånna som importerar illrar därifrån?
Oja tycker det samma, men kommer vara svårt att hitta svaren på dem frågorna..

Grattis till tillskottet. Vad roligt för er alla att det löste sig så bra.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Kul att det gick så bra och Laban har någon att leka med :D

Haha, blir lite förvirrad… han stavas Diesel va? Och inte Disel? Eller bytte du stavning? =)
golf.ifokus.se

Så Diesel ska stanna hos dig? Vad kul… det var ju på tiden att han fick ett nytt hem. Superskönt att de blev kompisar direkt åxå…

hej allihopa! ja han stavas diesel enligt min mening iaf hehe…
ja det känns super att det gick så bra! diesel fick några nack sving i början av laban men det gick bra ändå och när diesel fick tuffat till sig lite hehe.
precis innan jag skulle åka där ifrån så tog diesel sina favvo leksaker "tvillingarna" 2 st likadana nallebjörnar och bäddade med dom i labans hus och stängde ute laban hehe, så diesel gjorde sig hemmastadd med en gång näst intill!
även om det är sorgligt för min del så känns det super ändå! men gud va man kan gråta över några illaluktande handdukar!!!! :(
Oj haha ja han heter Diesel men har dyslexi och är kass på att stava. sorry..
Är vaccinet Nobivac till låtet på utställning?
#16 läste på änglaillerns hemsida http://www.freewebs.com/anglaillern/allmninformation.htm
att det inte funkar med det vaccinet.. Vaccinationen ska vara gjord senaste 21 dagarn innnan utställningens å skyndar du te vetten nu så hinner du innan 21 dagar :) .. trestadsdjurklink brukar ha det hemma..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Nej skojar du har ju precis vaccinerat laban. :(
Vad gör det för skillnad på dessa vaccin? Åh är så dumt, funderar på att skippa utställningen.
#19 tror nobivac är ett hundvaccin om ja inte minns fel tror att detvar det man vaccinerade med i nödfall när det inte fanns något illervaccin en period.. Men nu har ju Febrivac funnits länge så ja tycker han borde varit vaccinerad med något annat.. när e han vaccinerad senast?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#19 Men nu e väl anmälan redan bindande på utställningen eller minns ja fel? För du har väl redan anmält laban till att delta?
Trestads brukar som sagt ha de hemma och ja tror de kostar ca 310 kr så det är ju inte så farligt ändå.. Klart du ska komma på utställningen :)
maila utställningsansvariga, tror inte alls att de är omöjliga vad gäller vaccin typer :)
Hoppas för han blev vaccinerad den 19/9-2008
Får göra ett försök.
#23 Vaccinerades han med Nobivac då? hmm varför detta nu finns de ju ett bra illervaccin att tillgå ska manju inte behöva använda hundvaccin!
Ja du det var ingt jag reagerade på just då, för jag hade med mig nalle samtidigt och konsentrarade mig på honom som var liv rädd för vetrinären. Men tur så gick det bra ändå med mitt vaccin. Skall se till att det blir rätt nästa gång. =)