Nya tricks
Låg o busade lite med Boston, han vill att man ska dra upp en sådan där mus som vibrerar i några sekunder. Visade hur man gjorde och nu ligger han på golvet och låter *BRRRRRRR* pop pop pop *BRRRRRRRR* pop pop pop….. :)
Fassen vad dom är smarta!
Hahahaha vilken härlig påg du har, och vist är dom smarta, dom lär sig snabbt nya tricks. Mina älskar också dom mössen, men dom säger inget, det är bara Kahn ibland som poppar på den.

Det där med poppande har jag inte riktig förstått. Tycker vissa poppar hela tiden, i början så poppade dom endast när leken blev väldigt intensiv. Men nu så låter dom allt oftare för mindre. Tycker det är väldigt mysigt ljud och önskar att dom kunde låta så mer :)
#2 Säg inte det ;) När Phoenix gick i brunst så poppade han KONSTANT! Jag tycker verkligen om ljudet, men dag ut och dag in, hela tiden. Då var han billig ;)
Vad roligt det låter! =)
Paulina

#3 Hehehe, tänkte inte på det :) Okej då.. något mitt emellan kanske då, på dagarna :)
Bevittnade just hur dom öppnade en dörr som "stänger sig själv". Monty försökte putta upp den, men den stängde sig igen så fort han försökte få nytt grepp. Då kom Boston förbi och höll dörren i det läget genom att lägga sig på rygg och spjärna emot med tassarna så Monty kunde smita in… Sen puttade han upp dörren med nosen och höll den öppen så att Boston kunde följa med in. Så nu har man ett nytt ställe och illersäkra, även om det är bara stereon som finns där inne så vet man inte om dom börjar tugga på dyra kablar.

#4 Visst är det härligt när de börjar samarbeta! Här har jag nio stycken som jobbar i lag och när det inte riktigt räcker till kallar de in förstärkning av katterna. Jag är helt klart i underläge.

#5 lol.. katterna också :) Gisses….

#6 Oh, ja. När jag har lagt någonting så högt upp så att illrarna inte kan komma åt det. Då ropar de in förstärkning, katten skuttar upp, och lite diskret, helt apropå bara, så ligger helt plötsligt saken/godiset/middagen på golvet. Helt sådär bara…
Har du sett ett vardagsrumsgolv när nio illrar lekt i en mega-påse chips nångång???

HAHAHAHA… kan tänka mig att det har varit bra tokigt.
Är det inte jobbigt att ha nio illrar? Man smygfunderar på fler
Dom är förbannat mysiga, men nio.. det måste ju vara ful kaos 

Det är ju faktiskt inte det. De är så synkade med varandra. Dessutom så sover de ju lika mycket som alla andra illrar så ibland känns det ju som om man inte har nån. Sen är det ju vissa individer som är som nio stycken alldeles på egen hand. Host, inga namn, men host, Molly, host, host.
När hon klättrar via min rygg, upp på huvudet för att därefter ta ett skutt och hänga sig i gardinen då undrar man ju vad man har gjort för ont. Men resten av gänget brukar hålla iallafall en tass på marken. Och det finns ingenting som slår att titta på när så många illrar busar och leker tafatt genom rören. Det är som att ha en alldeles egen illerträff varenda dag.
#0 Shit, det har inte mina illrar fattat än! Fast de tycker det är roligare att gömma dem.
Sara

#10 Mina gömmer faktiskt inte saker, eller jo.. min PSP, dykloggbok och manuallen till bilen. Gemensamt för alla dessa är att dom har "skinn" (alltså skinnväska eller skinnpärm). Första dagen så gömde dom mat också, men det slutade dom med nästan direkt.
#9 Hehehe, låter kul. Men hur gör du för att gå ut o gå med dom, eller du väljer en lämplig kandidat? Gick ut med båda mina själv i fredags och båda sprang åt olika håll och snodde in sig i allt. Böjde man sig ner för att hjälpa den ena så sprang den andre iväg och snodde in sig i någon buska :) Boston är i alla fall så smart att han går tillbaka det håll som han kom om han fastnar. Monty bara sliter och drar. Men jag får se, var på en liten träff för några veckor sedan och Monty ville bara pryla alla, han gillar inte andra illrar. Får kanske först testa att vara akuthem och går det bra så kan man ju börja fundera.

Om vi bara ska gå ut, för att gå ut och gå så tar jag dem tre i taget. Då blir det inte trassligt och jobbigt utan alla får sniffa dit de vill lika mycket. Jag kan gå ut med fem ena gången och fyra andra gången också men då är det alltid någon som bara hänger med och inte får bestämma. Så tre i taget funkar bäst. Ska jag bara åka in till stan och göra några ärenden brukar jag ta med den som är vaken just för stunden. Eller den som kanske inte hängt med på äventyr på ett tag. Så jag brukar gå laget runt där.