Iller iFokus

Iller

Etikettkunskaps-trådar
Läst 1012 ggr
Jorma
2008-10-12 01:10
0

rensa öronen

Bröjat tröttna på att alltig behöva leta efter hjälp när Zedd ska få sina öron rensade är det någon som har ett bra tips på hur (om det är möjligt) man skulle kunna rensa öronen på ens pällskorv själv utan medhjälpare?

MimmieM
2008-10-12 01:11
0

Vänta på illersömnen :)

Carpe Diem

Jorma
2008-10-12 01:13
0

Zedd har inte lärt sig vad illersömn är för något så fort jag kommer nära honnom då sticker det upp ett huvud som undrar vad som är i görningen…

Aviendha
2008-10-12 01:13
0

Oj.. Mina tycker då rakt inte om det, men det går om jag håller i dem hårt.. Kanske kan du testa med bummulls rondeller i stället för tops om det är det du använder? Eller att rugga upp topsen och blöta den med olja, så den inte blir lika hård liksom..

MimmieM
2008-10-12 01:16
0

Mina älskar när man kliar dem i öronen, då går bakbenen som cirkelsågar och de får ett väldigt lustigt ansiktsuttryck. Hur som hellst så tycker de om att bli kliade i öronen, och numer så tycker de inte alls att det är lika hemskt att få öronen rensade. Jag tar det lite pö om pö, dvs inte allting på en och samma gång.

Carpe Diem

Aviendha
2008-10-12 01:20
0

#4 "bakbenen går som cirkelsågar".. Haha, du är för rolig ;)

Ja det är ett bra tips som MimmieM säger, att inte ta allt på en gång. Och att pilla med öronen lite då och då så han vänjer sig med att du tar på och i dem.

Här hemma är Avi en baddare på att slicka Phoenix I öronen.. Mysigt värre tycker jag, men de blir faktiskt mindre vax av det. Smidigt ;) *måste smaka helvete med tanke på hur det luktar*

ferretgirl
2008-10-12 01:32
0

Alla mina utom Jazz älskar att få öronen rensade. Oftast så hjälper det med lite vetegroddolja på magen (använder samma metod när jag klipper klorna på dom) så har dom fullt upp med det. Går även bra utan olja för det mesta. Jazz där emot får jag ta till veterinären 4 gånger/år för att rensa hans öron. Klorna får jag hjälp att klippa av min sambo, han håller ett stadigt tag i honom och jag klipper klorna snabbt som attan. Tar det för lång tid så snurrar han runt och för söker att bitas, han har aldrig gillat att klippa klor eller rensat öron, samma gäller hans systrar.

UlrikaD
2008-10-12 01:37
0

Mitt gäng tycker också det är jätteskönt när man kliar dem i öronen. Här får man liksom hålla emot så de inte spetsar sig själva på en tops och trycker på för hårt. Lurvas är extra charmig när man städar hans öron, han faller i halv-koma och sen dreglar han…Tungan ute

Sarah
2008-10-12 01:40
0

Ett stadigt nackskinnsgrepp och en fastlåst iller med knäna är det som gäller på Cliff. Sen godis efteråt. Funkar inte med godis undertiden. Det är inte tillräckligt gott just då.

Jorma
2008-10-12 01:41
0

när man sitter med honnom i knät så går det bra att hålla på med honnom men när topsen kommer fram då kan man inte hålla huvudet stilla ens i ett par seckunder

Sarah
2008-10-12 01:47
0

Det är därför man låser fast kroppen med sina knän då topsen kommer fram ;)

werner
2008-10-12 03:20
0

Gick förvånans värt bra för oss att rensa öronen häromdagen, var bara en iller som stretade lite och blev förbannad och bet i topzen.

Jorma
2008-10-12 14:31
0

Kan bara säga att Zedd ser allt till att jag inte ska behöva använda tops på mig själv han putsar mina öron kanske varannan dag eller något i den stilen

JohJoh
2008-10-12 15:54
0

vetegroddsolja på magen funkar klockrent (på mina illrar iaf)

Fruttisen
2008-10-13 12:29
0

Lakrits kan vara lite klurig att pilla i öronen, fick lära mig ett fint grepp av en annan illervän. Man håller ner illern mot en kudde eller liknande, håller fast huvudet med ena handen och trycker liksom ner kroppen med armen…går ju såklart inte med en helt bågstyrig iller. Men om pillningen inte är SÅ hemsk, kanske det kan funka :) På min andra funkar nackgrepp jättebra- hon somnar i princip =P