Ferretbadgers
Hejsan!!!
För ett tag sedan var där en här inne som frågade om ferretbadger, men jag hittar inte inlägget så jag skriver ett eget här. Sökte på badger och ferret på googel och hittade då denna text här nedan. Sidans namn är www.badgers.org.uk/badgerpages/ferret-badgers.html
Dom här finns i en svartvit (som finns i Kina och Taiwan) och en rödvit variant vad jag kan se. Denna finns på Mount Kinabalu i Borneo.
Unlike the other badgers, the ferret badgers are small, elongated animals with long, bushy tails. They do however have typical badger legs: short, with broad paws that are equipped with long, strong claws for digging. The Chinese ferret badger has a face which is basically dark in colour (greyish or brownish), but with large, whitish patches on the cheeks, a white band lying between the eyes, and a pale stripe running from the top of the head between the ears to the shoulders. The body colour is dark grey or brown. The other ferret badgers are very similar in their general appearance.
The head-and-body length of the ferret badgers ranges from 33 to 43 cm, with tails measuring from 15 to 23 cm. They weigh between 1 and 3 kg
Shit, vilken sötnos!
Sara

Jag måste säga att jag tycker våra illrar är sötare :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag tyckte den där liknade pungråttan i "over the hedge".. men ja illrarna jag har här är finare..