Jaha.. Förkylda illrar
Nu har Bus börjat nysa så matte har nog smittat lillgrisen. 
Sara

Här hemma går Bosse och snörvlar han också, jag räcker upp handen och erkänner mig skyldig!
Carpe Diem

Nisse nyser ocksa, men det tror jag beror pa att han snorklar for mycket i toaladan >(
// Amanda

Vaknade i natt, snörvlig, febrig o ont i halsen. Är totalt utslagen, både M o B har varit förkylda i en vecka. Och kvinner pratar om att föda barn…
Stackare.. Här hemma har jag vart förkyld, och illrarna hade någon dag då de var lite slöa, men inget allvarligare än så =) *peppar peppar*
Men ärligt, vad är det som är så speciellt med förkylda män? Tar förkylningen på ett annat sätt, eller får ni ont i pungen eller liknande? Eftersom alla säger "kvinnor talar om att föda, men de vet inte hur det är att vara förkyld som man"
Paulina

#4 Haha! Kommer du inte ihåg reklamen för chinagard? :))
Carpe Diem
#5 Jo, men jag har inte fattat om det bara är ett skämt, eller om det ligger något i det. Jag kan ju bars kolla i min omgivning, direkt pappa, broder, kille eller styvfar bli förkylda så är de som klubbade sälar. Visst är man kass när man är förkyld, men man är hyfsat funktionsduglig ändå ;)
Är det bara jag som har missuppfattat att det är ett skämt så kommer jag skämmas..
Paulina

#5 Precis ;)
Svårt o säga om det är värre att vara förkyld om man är man, men det sätter ju sig på musklerna och eftersom vi har så mycket muskler…. 
Men för min egen del så hatar jag att vara sjuk, kan hantera brutna armar o ben, köttskador osv men när man sjuk så blir man oftast helt utslagen och man orkar inte göra något. Smärta kan man hantera men att vara svag är en skrämmande känsla 
Fast vi har det rätt mysigt här hemma ->

En sak jag har lärt mig är att man ska inte vara tillsammans med en sjuksköterska som jobbar på akuten. Hur ont du än har så har dom sett värre saker: -"Äh sluta gnäll över att du har brutit benet, vi fick in en olycka idag, det var bara skinnslammsor och halva huvudet kvar.. han gnällde inte ens hälften av vad du gör" 
#8 Haha, ingen medömkan där inte ;)
Paulina

Jo, sambon beter sig som en cansersjuk i sitt sista stadie i livet när förkylningen slår till. Han ligger och snörvlar någonting om att "nu är slutet snart nära *host, host*" ;)
Carpe Diem
Ja, jag fattar inte. De kan inte ens bära fram bestick till bordet. Och när man ber dem skicka telefonen som ligger på sängbordet så får man som svar "kan..inte. Orkar..snart..inte..mer!.."
Paulina

Hahahahaha!
Men han kan ta sig till bordet iaf? Starkt jobbat! Fast det är klart, sedan måste krafterna varit helt uttömda. Det är nästan så man ser hur korsen framträder på ögonlocken :)
Carpe Diem
Japp. Men sen är spasmerna nära och han väser "ge mig adrenalin!" ;)
Paulina

Hey hey hey, nu tyckte jag denna tråd vände och blev väldigt obehaglig, den skulle handla om sjuka illrar 
Hehehehe

haha, underbar vändning tycker jag. Ett ypperligt bevis på vad lite trådurspårning kan ge :-)
Klart illrarna blir sjuk när matte är sjuk. Här har jag ett par som snörvlar, fast jag tycker jag varit duktig och inte pussas en massa med dem.
Men det är klart, vem kan motstå en eller ett par illrar i famnen vid tvn.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars