Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 557 ggr
PatrikF
0

Beteende fråga!

Både Monty och Boston kom fram till mina fötter och la sig ner platt. Har sett detta beteende hos andra illrar men aldrig hos mina egna. Är dom bara trötta och vill hälsa eller bara lite knasiga?

skrollan
0

dem vill umgååååås :D

ferretgirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror det samma som #1# Jag har ofta både Kahn, Miller och Agnez som lägger sig vid eller på mina fötter när dom vill upp. Eller så sätter dom sig på baken och tittar med bedjande ögon att jag ska ta upp dom, ibland så sitter dom där alla 3 på en gång. Och då lägger jag alla i famnen eller över axlen så ligger dom där och myser som små korvar.

PatrikF
0

Vad mysigt :)

Aviendha
0

Det är ett kontaktsökande beteende, men självklart kan de ju vara olika för olika individer. Mina kan göra "platt iller" mitt på golvet, men då är de ju en annan sak. När de vill up är de snabba kraffs på foten, sen snabba kraffs på benet och sedan nafs som gäller ;)

werner
0

Sådär gör våran nykomling helatiden. dom andra är inte lika aktiva som henne så hon slänger sig platt så fort vi kommer.

Norrskenets
0

Rasmus är likadan fast det är oftast på morgonen när jag står och gör ordning fika, då lägger han sig på min fot/mina fötter å de e ju såå mysigt=´)

Tusss
0

så brukar min kisse göra :D oftast tvättar han och kelar med fötterna också.. lite småkul faktiskt :) Han har fått smeknamnet "fotfaschitisten" (hur det nu stavas)

Jaha-jaa
0

Ofta så lägger busan huuvudet på min fot då jag står oc lagar mat för om jag skulle tappa nåt så är hon snabb och tar det och springer iväg. eller att man skulle ge henne nåt gott och äta så blir hon glad.

lolla87
0

min brukar lägga sig med benen ut och göra en stor suck, han är väldigt bra på att sucka… hehe

PatrikF
0

#9 Har märkt det också.. Dom monster suckar allihopa här hemma. Speciellt när man inte kan låta bli och tar upp dom från sin varma gosiga filt och lägger på bröstet, då kommer en *SUCK*. Då får man lite dåligt samvete :)

Aviendha
0

#10 Neeej, inte ska du få det. Det är ju en mys-suck ;)

PatrikF
0

#11 Hahaha, jag har hela tiden trott: -"F-n husse, jag låg så skönt, måste du alltid klappa och krama mig"

werner
0

Våra suckar jämt när dom ligger mysigt, som ett sista vaket andetag innan dvalan tar dom.