Funnys biopsisvar
Nu är jag riktigt fundersam..
Fick svar från veterinären idag att de två biopsierna inte visade på någon cancer överhuvudtaget och att den ena borttagna knölen var en förstorad lymfknuta.
Så enligt veterinären så är Funny fullt frisk så vitt hon kan se. Funny är flera gånger ordentligt ultraljudad och nu även öppnad och tittad i.
Så varför i hel**te är pälsen dålig?
Sara
Kan det vara åldersrelaterat, eller av stress från alla undersökningar o operationen?
Paulina

Annorlunda kostbehov än de andra?
Funny har typiska binjuresymptom i pälsen. Alltså, tunn päls och kal svans.
#1 Det skulle kanske kunna vara åldersrelaterat. *hmm*
# 2 På vilket sätt menar du annorlunda kostbehov?
Sara

Sara testa att ge henne lite extra B-vitamin och se om det hjälper. Äggula innehåller mycket B-vitamin så en äggula i vekan borde visa resultat.

Det låter som Bosse, jag väntar på hans biposisvar nu också. De hittade bara en förstorad lymfknuta, thats it. Men han har skör päls och svansen är gles.
Hur gammal är Funny?
Carpe Diem
# 4 Äggula är inte gott enligt Funny. Dock ska jag köpa tabletterna och ge henne.
# 5 Funny fyllde 5 i år. Ja veterinären sa faktiskt att det var en annan iller som hade i princip samma sak.
Sara

Japp, måste varit Bosse. De är ju likagamla så och han låg ju inne för bara några dagar sedan. Vi kan ju jämföra våra (illrarnas) biopsisvar sedan och se om vi hittar några gemensamma nämnare.
Carpe Diem

Bosse blir bättre i pälsen när han äter kött och inte är stressad. Funny kanske blivit stressad av nykomlingarna hon också?
Carpe Diem
Jo, jag har funderat på stressen, men hon hade detta innan. Fast iof, det är ju akuthemsillrar och semesterillrar här titt som tätt. 
Alla andra utom Funny har jag sett äta kyckling. Funny har jag inte vågat svälta än pga ev insulinom men det får nog bli ett par dagars kyckling ("svält") för allihop snart igen.
Sara

Vad låg hon på i socker, hade hon lika instabila värden som Bosse?
Carpe Diem

Bosse blir stressad av nya miljöer och andra illrar, så det där med semesterhemsillrar tror jag säkert kan uppfattas som stressande för henne om det nu skulle vara så, som du skrev i andra tråden att hon inte var helt nöjd med Melker och Amy!
Carpe Diem
Funny är inte nöjd med någon iller förutom Bus. 
Ja, Funnys glukosvärden har oxå varit lite upp och ner.
Sara
Det kan ju vara så enkelt, har för mig att illrar är rätt stress-känsliga djur? Det är ju en slags stress att ofta träffa nya illrar, och den stressen blir ju långvarig när de stannar i hennes hem.
Kanske kan du testa att inte ta emot akut och semesterillrar ett tag framöver? Även om hon inte gillar de andra där hemma, så vänjer hon sig väl med dem, men då kommer det ju inte några yttreligare stressmoment i hennes värld.
Paulina
# 13 Får nog göra så.
Sara
#14 Det är ju värt ett försök. Kanske kan du även nu våga ta köttdusten som du skrev. Lycka till! Håller tummarna för tanten.
Paulina

Funny är välkommen hem till mig så bjuder jag på mus :) Tar hon inte det så tror jag inte du lyckas med kött heller..
Carpe Diem
Kanske skulle ta och besöka dig någon gång och få med nydödade möss hem för att se om illrarna här går i gång på det.
Sara

Du är så välkommen så :)
Carpe Diem